Verbindingen met de T-mobile Vario II

Gestart door Han, 09 april 2007, 17:55:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Han

WiFi met het Hercules WiFi USB Transmitter gaat prima. De laptop komt binnen no-time probleemloos via WiFi online. We kunnen met de laptop nu door het hele huis draadloos internetten.

De WiFi verbinding met m'n VarioII wil heaas maar niet lukken. Ik zie m'n WiFi-netwerk wel in de lijst op m'n VarioII maar er staat bij "netwerk niet beschikbaar". Op een duitse site vonden we dat we bij "Wireless lan" op het tabblad "Energiebeheer" de setting op beste prestaties moesten zetten. Daarna zou het wel moeten lukken. Nou niet dus. Geen verandering. Het schijnt dat het bij hotspots wel werkt.

Op Tweakers in het centrale topic voor mijn telefoon staat een cab-file wat wifiproblemen op zou lossen.
Ik durf dat niet te gebruiken, straks doet dat file wat in het register wat ik niet meer kan herstellen. Dat cab-file is volgens mij alleen van toepassing op de Vario en ik heb de VarioII.



Wat wel gelukt is, is via bluetooth mijn VarioII modem gebruiken om via gprs te internetten op de laptop.
Dat kost niks want ik heb met m'n "T-Mobile web 'n walk" vrij dataverkeer  :goed
Uiteraard is de gprs-verbinding niet snel (115kbps) maar nog altijd sneller dan ie vroeger was met het 56k6 modem. Op deze manier online gaan is een mooi alternatief voor als er eens problemen zijn met adsl of als we weer eens in NL zitten in een hotel wat kapitalen vraagt voor een verbinding.  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Ik snap inmiddels niks meer van het WiFi gebeuren op de VarioII.
Via De NL WiFi Gids en Pocketinfo.nl weet ik dat je de volgende zaken moet doen om verbinding te krijgen met je WiFi thuisnetwerk:

- Bij Communication Manager je WiFi activeren
- Bij Wlan instellingen "energiebeheer" zetten op "Beste prestaties"
- WiFi netwerkadapter moet connectie maken met "werk" (dat is je thuisnetwerk)
  Moet je die setting nog zo zetten dan bevestigen met een soft-reset.

Aan alle voorwaarden heb ik voldaan. Bij het starten van WLan wordt m'n WiFi-netwerk gevonden.
Als ik klik op verbinden dan kan ik kiezen uit "Werk" of "Internet". Welke van de twee ik ook kies, hij connect niet  :hamer

Ik heb voor het testen m'n WiFi netwerk zelfs even helemaal open gezet. Dus geen web-encryptie en ook geen schifting op mac-adres maar dan nog kan ik niet verbinden hoewel m'n netwerk wel beschikbaar is.

Wie weet wat ik vergeet?

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Inmiddels nog steeds hetzelfde probleem met m'n VarioII in combinatie met de Hercules transmitter.
Wat ik ook instel, de varioII ziet het wifi netwerk wel maar kan niet connecten.

Ik heb gisteren contact opgenomen met de helpdesk van de fabrikant van de hercules stick. Dat kon gewoon in het NL nadat ik me aangemeld had......tenminste, dat dacht ik.
Vandaag kreeg ik een keurig net mailtje terug:

Dear Customer,

Thank you for contacting Hercules and Thrustmaster Technical Support Team.

Unfortunately for the moment the Dutch support is not available because of some technical problems. In order to fully understand your situation, we kindly ask you to rephrase your request in one of the following languages: English, French, German, Italian or Spanish.

Thank you for understanding and we remain at your service.

Best regards,
Tudor

Hercules & Thrustmaster Technical Support
http://www.hercules.com
http://www.thrustmaster.com


Okee dan.... Ik heb m'n mail vertaald in het engels en die is nu bij ze binnengekomen.
Ze reageren in ieder gaval op hun mail. Da's alvast meegenomen. Nu kijken wat de reactie wordt.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Ik heb via een ander forum nog iemand ontmoet die exect hetzelfde probleem heeft als ik met de hercules transmitter.
Laptop connect maar varioII niet. Lijkt dus toch een compatibiltteitsprobleem.

Het antwoord wat ik van de week van Hercules kreeg slaat nergens op.
Dat had ik natuurlijk allang uitgeprobeerd. Ze schreven dit:
The MDA should be compatible with the trasnmitter as far it´s b/g compatible.
Be sure that your MDA is set on the same standard as the transmitter.
Also you can put manually IP´s on your MDA:
IP: 192.168.0.7
Subnet: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.0.1


Ik heb ze nu gevraagd of het misschien mogelijk kan zijn dat er toch een compatibiliteitsprobleem kan zijn omdat dat ook het geval was met de Nintento DS. Nog geen antwoord, ik ben bang dat ze het gewoon niet weten daar.
Toch wel jammer. Maar de stick ligt niet onbruikbaar in de kast. Met de laptop werkt ie perfect.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Geen antwoord meer gehad van Hercules. Lekkere tent is dat  :-X

Vandaag m'n eerste KPN-Hotspot connectie gemaakt en een bericht ermee hier op het forum gepost. Hotspotten gaat dus wel gewoon. Dan vind ik het wel best. Verder kan ik toch met gprs terecht.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Het connecten met wifi lukt inmiddels overal prima. Zowel via KPN Hotspots als met T-Mobile Hotspots gaat het goed. Op de boot naar Engeland was er ook een wifi connectie die ik kon gebruiken. Ik word er steeds handiger mee.
Mooi is dat ik via xs4all (mijn provider) de maanden juni, juli én augustus onbeperkt gebruik mag maken van hotspots van KPN en T-Mobile in Nederland.

Ik heb inmiddels opnieuw contact opgenomen met Hercules en heb ze gevraagd waarom er geen reactie meer komt op mijn email. Ook gevraagd of ze zwart op wit willen zetten dat hun product niet werkt met de vario II, zodat ik daarmee de webshop op de hoogte kan stellen.

Ik kreeg vrij snel mail terug dat ze wilden weten om welke webshop het ging die hun hercules aanbeveelt bij de VarioII. Ze gaan verder onderzoeken of er meer klachten zijn en gaan testen waarom het niet werkt.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Na een langslepende mailwisseling zei Hercules dat er geen oplossing is en dat die er ook niet gaat komen omdat ze stoppen met het onderzoek. Welk onderzoek dat is vraag ik me af want er is nooit iets uitgekomen.

Ik heb inmiddels een router die ook WLAN heeft en daarmee connect de VarioII prima.

Hercules is voor mij in ieder geval geen tent meer om zaken mee te doen.

Ik sluit het topic hiermee af.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!