Na installatie Windows XP met SP3 start een extern programma niet meer op

Gestart door kelderg, 26 oktober 2011, 13:19:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kelderg

Beste Mensen

Ik heb Windows XP opnieuw moeten installeren. Daarna sp3 ge-installeerd met IE 8. Windows update uitgevoerd.Ik heb een extern programma namelijk competitiebeheer gedownload en via een snelkoppeling wil ik de toepassing opstarten.
Ik krijg dan een dialoogvenster en naar een paar seconde verdwijnt de dialoogvenster en wordt het programma niet opgestart. Ik heb van alles al geprobeerd maar kom er niet uit. Malware scans uitgevoerd en het systeem is helemaal clean.
Een bepaalde windows update kan ik niet installeren. Het is namelijk KB 928416. Het is een taalpakket voor net work 3.0. Hij geef als foutmelding 0 x 3ec
Bij de vorige installatie werkte het programma wel. Op een of andere manier blokkeert iets van windows om het programma op te starten.Wie kan mij helpen om dit op te lossen

vrgr
Kelderg

Han

Citaat van: kelderg op 26 oktober 2011, 13:19:35
Ik krijg dan een dialoogvenster en naar een paar seconde verdwijnt de dialoogvenster

Wat staat er voor foutmelding in dat dialoogvenster. Daarmee kun je de oplossing vinden.
Misschien een melding omtrent "geen 32bit toepassing"?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

kelderg

Beste mensen

Geen foutmelding maar als ik de snelkoppeling aanklikt dan open zich twee seconde een toepassing venster met als omschrijving "toepassing starten"en dan verdwijnt deze na 2 sec zodat de software niet opgestart wordt.

vrgr
Kelderg

Han

Heb je al in je logboek gekeken wat er staat bij "toepassingen"?
Daar zou n.a.v. het niet openen van het programma een foutmelding moeten staan op het tijdstip dat je dat probeerde.

Raadplegen van een gebeurtenis-ID of event-ID bij een fout in XP
- Klik met je rechter muisknop op icoon "deze computer" die op je bureaublad staat
- Kies de optie "beheren"
- Klik aan de linkerkant op de optie "logboeken" en aan de linkerkant op "toepassing"

PS)  Dat "competitiebeheer" programma is dat een officieel aangeschaft programma of gedownload in de zin van een illegale download?
        Heb je het al eens verwijderd en opnieuw geinstalleerd? Al eens gekeken op de site van de fabrikant van het programma. Hun forum of zo?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

kelderg

Beste Mensen

Een veel voorkomende fout is windows search service onder categorie gegevensverzamelaar.
Competitiebeheer is een legale versie en is gedownload van www.competitiebeheer.nl
Het is software programma die automatisch uitslagen programma's en standen van voetbalelftalllen die op de website wordt geplaatst van de voetbalvereniging.
Ik heb meerdere malen de software gedelted en opnieuw ge-installeerd. De programmeur geeft aan dat het niet bij competitiebeheer ligt maar bij de lokale pc.
vrgr
kelderg

Han

Citaat van: Han op 26 oktober 2011, 18:22:55
Heb je al in je logboek gekeken wat er staat bij "toepassingen"?
Daar zou n.a.v. het niet openen van het programma een foutmelding moeten staan op het tijdstip dat je dat probeerde.

Raadplegen van een gebeurtenis-ID of event-ID bij een fout in XP
- Klik met je rechter muisknop op icoon "deze computer" die op je bureaublad staat
- Kies de optie "beheren"
- Klik aan de linkerkant op de optie "logboeken" en aan de linkerkant op "toepassing"
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Bugs

Giezien het gebrek aan antwoord van de topicstarter gaat hier een slotje op.  :locked
Groetjes van Bugs