virus op website

Gestart door Michele, 29 juni 2011, 16:06:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Michele

Hallo, daar ben ik weer eens  :D

Ik heb een website van mijn nicht in onderhoud van een cattery.
Nu is het zo, dat als ik er heen ga online, dat ik een waarschuwing krijg, van mijn antivirus dat iets tegengehouden is.

Ik heb op mijn werk een screen gemaakt, om te laten zien wat er gebeurd met het antivirus programma Norton.
Weten jullie misschien hoe ik dit op moet lossen? Er zitten geen scripts in, alleen een email adres en een gastenboek van Bravenet.

Dit is de waarschuwing
Groetjes Michele
Het leven is hard en ik ben een watje

Han

Gebruik je zowel op je werk als thuis Norton Antivirus?

Ik denk dat het een false positive is. Stuur me het adres van die site eens via een pm. Zet 'm maar even niet in het topic.
Eens eens kijken wat mijn virusscanner + malwarebytes ervan vindt.

Er zit kennelijk een string in de code van je bravenet gastenboek die ergens op lijkt of zo.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Ik heb gekeken op de link. Volgens mij is er niks loos en maakt Norton dus een foutje.

Even voor jezelf....plaats eens alleen de code van het "gastenboek van Bravenet" op een site en verder helemaal niks.
Kijk dan eens wat Norton doet. Geeft die dan nog steeds die melding dan even bij Bravenet melden. Dan kunnen zij de false positive doorgeven aan Symantec.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Michele

Hoi Han,

Bedankt voor het kijken.
Ik heb even een pagina aangemaakt op mijn eigen website, maar als ik er heen ga, krijg ik die melding niet.
Ik denk dat Avast er geen probleem van maakt of hem al opgeslagen heeft of zo...
http://www.michelescreations.net/gasttest.htm

Ik zal morgen eens op mijn werk kijken of ik dan weer die melding krijg, op mijn eigen site en vragen aan iemand die ook een melding had of zij wil kijken, of ze nu weer een waarschuwing krijgt

Had je vanmorgen mijn pm gekregen over dat ik niet in kon loggen?
Groetjes Michele
Het leven is hard en ik ben een watje

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Michele

Ik had via het menu bovenaan de site een mail gestuurd dat ik niet in kon loggen... dat ik verbannen was  :'(
Maar het is alweer opgelost  ;D

De site weet ik niet wat ik ermee moet.. vind het heel vervelend dat dit gebeurd.. ik denk dat ik maar het gastenboek even verwijder en dan kijk of het nog zo is
Groetjes Michele
Het leven is hard en ik ben een watje

Han

Dat lijkt me een goed plan, even dat gastenboek eraf.

Verbannen...., ik zou niet weten waarom. Ik heb ook geen pm van je gehad en niets aan pcn veranderd.
Is die PC waarmee je dit ervaart (verbanning op pcn + virus op de site) zelf niet besmet met iets?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Michele

Ga ik vanavond dus even proberen.

Ik kan dus niet inloggen als ik op mijn werk ben. Dan ben ik verbannen
Als ik thuis ben heb ik nergens last van en ben ik gewoon al ingelogd als ik op de link in de mail klik.

Mijn werk pc doe ik verder niet veel bijzonders mee, kwa internet. Ik download niets en norton staat altijd op scherp
Dus (zover ik weet) kan het niet aan die pc liggen, want mijn moeder krijgt dezelfde virus waarschuwingen thuis... en dat is dus een andere pc. Ook degene waarvan de site is, krijgt een virus melding
Groetjes Michele
Het leven is hard en ik ben een watje

Han

Wat is het ip-nummer van je werk PC?

Ik zou niet weten waar het aan ligt behalve dat Norton een false positive geeft.
Heeft iedereen Norton als beveiliging die de melding krijgt?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Michele

Hoi Han,

Ik heb geen idee wat het ip adres van mijn werk is... kan ik maandag weer zien en dan zal ik hem naar mezelf mailen, zodat ik hem hier even neer kan zetten in een pm aan jou

Ik heb bij Avast 1 of 2x een waarschuwing gehad, maar daarna niet meer... kan zijn dat hij nu automatisch blokkeert zonder dat ik een melding krijg , maar ik weet niet waar dat staat in Avast.
Volgens mij verwijdert hij ze meteen, want ik zie ze niet in de geblokkeerde lijst staan

Wat ik ook bedacht... ik link het gastenboek vanaf Bravenet naar de site toe. Dus ik heb het gastenboek niet in de site staan, maar op het adres van bravenet
Dan kan het toch ook niet daardoor komen?
Groetjes Michele
Het leven is hard en ik ben een watje

Han

Als dat kan dan moet je dat zowiezo doen. Scheelt dataverkeer  ;)

Je zou op je werk http://www.watismijnip.nl/ kunnen proberen.
Ik weet niet of je bedrijf groot is. Hebben ze een eigen netwerk voor internet dan gaat dat niet werken.
Dan zie je een "netwerk IP-Nummer". Vraag dan even aan je systeembeheerder wat jullie echte ipadres is.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Michele

Dat gastenboek is dus altijd al gelinkt op Bravenet .. is altijd zo geweest... maar dan kan er toch geen virus op die pagina zitten?
Ik zal elke pagina in de bron na moeten kijken of er iets geks in staat ben ik bang... gaat effe duren  ::)

Ik zal op mijn werk even nakijken. Mijn bazin en ik zitten met 2 pc's op haar pc. Dus haar pc is de server en ik mag daar gebruik maken van haar documenten.
Verder is het gewoon een stand alone, dus volgens mij moet dat geen probleem zijn.
Ik zal het maandag even opzoeken via die link ;)
Groetjes Michele
Het leven is hard en ik ben een watje

Michele

Hoi Han;

Het IP adres van mijn werk is ....




Edit Han: Ip-nummer verwijderd i.v.m. privacy redenen.
Groetjes Michele
Het leven is hard en ik ben een watje

Han

 :oeps

Ik denk dat het inlog op je werk opgelost is. Niet het IP stond in de ban maar bij een vervelende gebruiker
ook de hostname waardoor er een hele groep van kpn meteen in de ban ging  :fluiten 
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Terug naar het probleem waarvoor je het topic aangemaakt heeft.  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Michele

Dank je wel Han ;)
Ben er nog steeds niet uit hoe ik het zoeken moet.. iemand gaf me het idee om de naam die bij de melding van norton staat te gaan zoeken. Denk dat ik dat maar eens ga laten doen door dreamweaver
Groetjes Michele
Het leven is hard en ik ben een watje

Han

Je hebt die site toch zelf gemaakt? Hoe kan er dan een virus opzitten als je er verder geen scripten ingezet hebt...., toch?
Ik hou het op een foutje in de detectie van Norton.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Michele

Klopt.. zelf gemaakt... ik dacht misschien gehackt? Kan dat?
Ik zal norton eens aanschrijven.. vragen hoe het zit

heb dw laten zoeken, maar die kan dat adres dus ook niet vinden
Groetjes Michele
Het leven is hard en ik ben een watje

Han

Dat 192.168.... adres is je eigen PC
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Michele

Ik bedoel ofgnrhiooxk.com... omdat norton voor dat adres waarschuwt
Groetjes Michele
Het leven is hard en ik ben een watje