Instellen van de masterbrowser

Gestart door Jeff, 09 maart 2003, 19:37:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeff

Dag mensen,

Ik was zelf benieuwd of het mogelijk was om in een thuisnetwerk een computer in te stellen als masterbrowser. Dit heeft uiteraard als voordeel dat je de snelste computer in je eigen netwerk daarvoor in aanmerking kunt laten komen. Ik heb het volgende gevonden:

To set a machine as a certain type of browser perform the following

Start the registry editor (regedit.exe)
Move to HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Browser\Parameters
Double click on MaintainServerList
Set to
No - for the computer to be a non-browser
Yes - the computer will be a master or backup browser
Auto - will be a master, backup or potential depending on the number of browser currently in action
Click OK
Close the registry editor and reboot

Meer info op: http://www.ntfaq.com/Articles/Index.cfm?ArticleID=14461

Han

Hee toppie Jeff, dat wist ik niet.

Wat gebeurt er als je in het register aangegeven hebt dat de PC geen masterbrowser mag zijn en de PC in je netwerk die dat van jou wel moet zijn staat uit (of is kapot of zo)?
Wordt er dan toch een andere geforceerd de masterbrowser?
Gebeurt dat niet dan heb je namelijk een behoorlijk probleem.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Jeff

Geen idee, op zich draaide het netwerk goed bij mij met deze instellingen en ik had toentertijd een XP-machine, een 2000-machine en een win '95 machine. De 2000 machine stond ingesteld als masterbrowser, maar stond niet altijd aan. Kortom de computers waren met regelmaat niet allemaal tegelijk aan, maar het netwerk was praktisch altijd okee... tenzij de bestanden natuurlijk op de pc stonden die volledig uit stond, maar goed dat spreekt voor zich. Hij neemt het dus kennelijk wel over.

Han

Da's mooi. Was bang dat je dan weer in het register die instelling moest gaan veranderen om een ander masterbrowser te laten zijn.

Okee topic solved. Deze vraag gaat op OK  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!