printer opnieuw installeren

Gestart door Ad, 14 december 2015, 00:15:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ad

Met Windows 8 was alles nog perfect, en eigenlijk met Windows 10 bijna perfect.
Ik heb de originele software destijds gebruikt om de HP 5520 te installeren, maar na de upgrade naar Windows 10 is die verloren gegaan maar de printer bleef wel goed werken dus ik heb er verder geen aandacht aan geschonken. Enkele dagen geleden wilde ik wat scannen via het printer programma maar toen kwam ik er dus achter dat de software niet meer correct werkte. Ik heb toen geprobeerd de originele software er weer op te zetten maar dat lukte niet goed dus eerst maar de vorige installatie verwijderen. Ik denk dat daar iets is misgegaan, de software staat er niet meer op maar ik kan het ook niet opnieuw er op zetten omdat ik steeds een melding krijg dat er nog iets verwijderd moet worden wat op de cd staat.  Wat doe ik fout, hoe krijg ik originele software weer werkend.

Han

Check deze site even:
HP printers - Printerproblemen na de upgrade naar Windows 10
Daar staan allerlei oplossingen voor HP printers na installatie van Win10
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Ad

Ik heb nu alle software eraf (op een kleinigheidje na) hij blijft nu vragen om de originele installatie disk.

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Ik heb het met de cd gedaan en ook niks! :D
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Die driver is niet goed. Je moet bij HP zijn ervoor.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Ad

Ik heb geprobeerd om alles eraf te krijgen maar het is helaas niet gelukt. Afijn dan maar niet.
Installatie disk in de lade en installeren maar, het gaat niet feilloos, het is blijkbaar beter om online te installeren .... oké. Doe dat dan maar, Gaat ook niet zonder slag of stoot maar de drivers staan erop.
Met de originele disk kon ik destijds alleen maar via USB installeren, nu was het juist andersom. Maar volgens het menu was de printer niet aangesloten, terwijl hij wel was aangesloten.
Beetje vreemd blijft het wel, maar alles werkt en ik kan ook weer scannen want daar was het om te begonnen .....
het printen gaf geen probleem.
Bedankt voor jullie hulp en fijne dagen. 

Han

Fijn dat jij het opgelost heb, Ad.

Ik heb ooit een all-in-one printer gehad waar bij de installatie iets van rechten niet goed in het register werd aangepast waardoor installeren ook niet lukte. Na een hele tijd speuren op internet kwam ik erachter en pas na het handmatig goed zetten van die registerinstelling ging de installatie verder waar ie eerst stokte. Was ook zo'n gedoe.
Bij de een gaat de installatie wel goed en bij de ander niet. HP past een driver niet aan als het bij de grootste groep wel goed gaat. Dan kun je alleen hopen dat iemand weet hoe het wel gaat lukken en dat die persoon het ergens online zet.

Ik sluit je topic hiermee af. :slotje
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!