bureaublad iconen.

Gestart door habasoft, 25 februari 2010, 16:17:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

habasoft

hallo
Ik heb op mijn desktop diverse icoontjes staan, geheel naar tervredenheid. Maar als mijn zoon met zijn eigen account aanmeld en weer terug gaat, zijn mijn icoontjes allemaal op een andere plek terecht gekomen. De beeldschermresolutie zijn van beiden accounts gelijk.   Is er ergens iets dat ik deze beeldscherm-iconen op kan slaan, want nu ga ik (misschien overdreven???) telkens systeemherstel uitvoeren, en dan staan ze weer goed.  Windows zou windows niet zijn, als er ergens een bestandje staat waar deze gegevens staan opgeslagen. Internet al wel afgezocht maar zoiets "makkelijks??" kan ik niet vinden.
Hopelijk weten jullie dit.  Bedankt alvast.
groeten Hans.
In de regel is het zo geregeld dat de regel geregeld dient te worden in de regel die dat regelt

Han

Yep zo'n klein en handig programmaatje is er.  Met twee muisklikken staat alles weer zoals "het hoort".
Lees het topic Handig programma "Desktop Restore" maar eens door.

Werkt als een tierelier en is freeware :)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

habasoft

Han. Bedankt. Ik heb het programma geinstalleerd.
Nu maar weer wachten tot het mis gaat, en dan uitproberen.
Bedankt.
Groeten Hans.  :thumbsup
In de regel is het zo geregeld dat de regel geregeld dient te worden in de regel die dat regelt

Han

Niet alleen het programma installeren hé, ook even je bureaublad-configuratie opslaan  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

habasoft

Han, ik heb zoals in de topic stond deze via custom :) save/restore de configuratie opgeslagen. Een bijkomend voordeel is dat mijn vrouw haar iconen in wat voor haar lijkt makkelijke volgorde  ook opgeslagen heeft. Twee vliegen in één klap.  :)   
In de regel is het zo geregeld dat de regel geregeld dient te worden in de regel die dat regelt

habasoft

En het werkt. BEdankt.
je mag de topic sluiten.
groeten Hans.
In de regel is het zo geregeld dat de regel geregeld dient te worden in de regel die dat regelt

Han

Okee, gaat ie en dan verplaats ik het topic meteen van "Alle overige hardware" naar "alle overige software" want dit was niet echt een hardware probleempje  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!