oudere games op xp

Gestart door Format Arie, 10 september 2005, 18:11:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Format Arie

Is er een manier om oudere games op xp te kunnen spelen. Ik denk dan bijv. aan redline racer (W95), en Abe's Oddworld (W 95/98).

Bugs

Je kunt proberen om de compatibiliteitsmodus van XP te gebruiken. Ik weet uit ervaring dat dit vooral bij W95 niet werkt.
Dan rest als enige oplossing in mijn ogen een format (maar daar draai jij je hand niet voor om toch ;)) en je pc dual boot te maken.

Eerst W98 installeren en dan pas XP!
Zie ook hier.
Groetjes van Bugs

Format Arie

Ik had die tip al gehad van iemand. Moet je dan bij compatibiliteitsmodus kiezen voor waar het spel voor gemaakt is? Dat werkt  in ieder geval niet. Ook al draai ik er mijn hand niet voor om, de format  laat ik effe achterwege. Die heb ik net gehad. Probeer ik de dual boot wel op later tijdstip. Zit net te bedenken...kan ik niet gewoon kleine partitie aanmaken en daar oud besturingssysteen op zetten en daar de bijbehorende games neerzetten? Ja toch?

Bugs

Dat gaat niet werken, Arie. Je moet eerst W98 installeren, daarna pas XP. XP maakt dan een bootmenu aan zodat je bij het opstarten van de pc kunt kiezen welk besturingssysteem je wilt gaan gebruiken.
Groetjes van Bugs

Han

Je kunt natuurlijk ook een oud bakkie op de kop tikken en daar Win98 opzetten. Daar draaien win95 spellen ook op.
Met een KVM switch op beide aangesloten kan je beide PC's (je gewone PC en die met Win98) bedienen met 1 monitor, muis en toetsenbord.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Oke, dan weet ik voldoende. Wachten tot de format aan de beurt is.
Want oud bakkie op de kop tikken gaat niet op, omdat het vooral om mijn laptop gaat.
Thanks  :goed

Bugs

Dan sluit ik dit af, Arie. Mocht je het onderwerp alsnog heropend willen hebben, laat dat dan even weten aan Han of mij via pm. :)
Groetjes van Bugs