Windows Installer

Gestart door blogginn, 30 juli 2005, 12:31:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

blogginn

Hallo forum,
Ik heb problemen met mijn PSP8. Ik heb hem opnieuw geïnstalleerd maar kan hem niet openen.
Geprobeerd om het programma te verwijderen mar dat wil ook niet. Krijg dan error melding:

Internal error 2329 C:\Config.Msi\3206ed.rbf

Na bezoeken van sites die handelen over foutmelding 2329 kom ik allerlei thema's tegen. 2329 zou een bug zijn..
Of het heeft te maken met windows installer versie 3.1(v2) (welke ik sinds mei 2005 op de computer heb)
Zoals te lezen op deze site:

http://support.microsoft.com/kb/898628/

Weet iemand hier misschien een oplossing??

Han

Wat ik tegenkom over deze fout is wat anders. zie hier
Error code 2329 : A file that is required cannot be installed because the cabinet file [2] is not digitally signed. This may indicate that the cabinet file is corrupt.
In het kort komt het erop neer dat de windows installer een defect/corrupt cab-file (installatiebestand) tegenkomt bij de psp bestanden.
Installeer je wel vanaf een originele CD-rom??

Lijkt me sterk dat het wat met je installer zelf te maken heeft, anders zou je bij elke installatie fouten moeten krijgen. Deze error die je krijgt is meer een melding van de geinstalleerde installer dat de (de)installatie niet goed gaat en wat er niet goed gaat.
De laatst beschikbare installer download je bij Windows update.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

blogginn

Hoi Han,
Het is idd. geen originele versie van PSP. Heb er echter ruim een jaar probleemloos mee gewerkt. Alleen dus de laatste paar maanden gaf hij bij bepaalde bewerkingen error meldingen, waarschijnlijk na het ophalen van Windows Installer 3.1 die ik er sinds 24 mei  2005 op heb zitten. Vandaar dat ik hem wilde verwijderen en opnieuw installeren... Na de herinstallatie kan ik er via configuratie scherm wel in en dan op herstel klikken en dan repair en dan meld hij: Error 1101. Error reading from file C:\Config.Msi\1747d7c.rbs. Verify that the file exists and that you can access it.

Ik heb toen in de map Config.Msi gekeken waar wel een bestandje zit met 1747dc.rbs. Als ik dan oke klik gaat hij even verder en geeft dan:
In Paint Shop Pro 9 is een fout opgetreden en moet worden afgesloten.
U was bezig met een bewerking. Deze gegevens zijn mogelijk verloren gegaan.
Vertel Microsoft over dit probleem.

Han

Normaal zou je dan hier het advies krijgen om contact op te nemen met de maker van het programma.
Dat kan in dit geval niet oat je met een illegale versie werkt. Support van de programmamaker kan je dan vergeten.

Tja dan houd het toch echt op. De beschadiging zit in het bestand 1747d7c.rbs.

Suggesties :
- Doe een uitgebreide schijfcontrole op die partitie. Misschien wordt het bestand hersteld.
- Misschien kan je dat bestand van een andere PSP8 gebruiker krijgen?
- Installeer PSP8 nogmaals maar dan op een andere lokatie op de PC
- Koop een legale versie van het programma zodat je ondersteuning kan krijgen als het mis gaat

De ondersteuning houd daarmee op PCN ook op omdat het uitgebreid bespreken van illegale
software tegen punt 1 van onze forumafspraken ingaat. Ik sluit het topic daarom af.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!