Foutmeldingen na installatie AntiVirusKit2005 Internet Security

Gestart door blogginn, 01 juli 2005, 22:15:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

blogginn

Hallo Forum,

Sinds de installatie van CAV (cyber antivirus of AntiVirusKit2005 Internet Security) heb ik last van het onderstaande:

Computer start heel traag op.
Bij dat opstarten knippert de cursor heel lang links onder in het scherm voordat het windowsscherm verschijnt.
Als ik vervolgens internet explorer voor de 1ste keer aanklik krijg ik onderstaande melding:
Spywareguard Run-time error '- 2147024770 (8007007e)'

en:

Socket fout
De lokale poort 110 wordt al door een ander programma gebruikt.
Verander de poort instelling van Spamhilator en die van het email programma!
(Waar vind ik die en hoe wijzig ik dat?) (heb ook al winsockfix gedraaid maar melding blijft)

Incredimail loopt regelmatig vast.

PSP8 start traag op en als ik bewerkingen doe krijg ik regelmatig de melding: Unable to create file!

Deze problemen zijn ontstaan na installatie van Cyber antivirus.
Na die installatie was ik mijn systeemherstel en help en ondersteuning functie kwijt. Msn messenger was weg, java werkte niet meer en in PSP liepen bewerkingen vast. Ik heb toen CAV eerst weer verwijderd, via de helpdesk van Denda systeemherstel weer terug op de computer kunnen krijgen maar kon niet naar een eerder herstelpunt terugkeren.
Daarna CAV opnieuw geïnstalleerd (na het beveiligingscentrum te hebben uitgeschakeld omdat deze bij Windows XP home edition functie bestanden blokkeert)

Verder staat bij Denda.nl (de helpdesk van CAV) het volgende maar weet niet of dit te maken heeft met mijn problemen:

De firewall functioneert niet onder MS-Windows XP - ServicePack 2 in combinatie met AMD 64Bit moederborden.

Antwoord:
De reden hiervoor is de beveiligingseigenschap 'Data Execution Prevention' (DEP) in SP2. Deze werkt pas 'goed' bij AMD 64Bit-processoren. Als niet aan deze voorwaarden wordt voldaan, blokkeert DEP de firewall-software.

De 'Data Execution Prevention' kan worden uitgeschakeld of gewijzigd door een vermelding in het bestand 'boot.ini' op station C:.
Wijzig de regel:
/noexecute=OptIn
in: /noexecute=AlwaysOff.
Start hierna de computer opnieuw op.

Heeft het bovenstaande ook met mij te maken en waar kan ik dat checken of hoe is dit op te lossen??

Ik hoop dat iemand antwoord weet op deze reeks vragen  :'( :-* :-\
B.v.d. Marian


Han

Zo goed al al je problemen lijken te bestaan uit een probleem met de internet connectie.
Denda meld dat er een probleem is met CAV in combinatie met AMD 64Bit moederborden.
Om te controleren of jij een dergelijk moederbord hebt kun je kijken in het boekje wat bij je PC geleverd is. Heb je dat niet meer dan kan je de inhoud van je PC bekijken met het gratis programma Everest Home

Allereerst dat programma maar eens verwijderen als je daar zoveel narigheid van ondervind. Zonder virusscanner is niet verstandig. In het forumonderdeel voor virussen vind je een topic met daarin gratis virusscanners en info daarover.
Het verwijderen van CAV zou verder geen problemen op moeten leveren. kwestie van uninstallen. Er zouden nog wat bestandjes achter kunnen blijven maar die kunnen niet de problemen veroorzaken die jij aangeeft.
- mijn systeemherstel kwijt
- help en ondersteuning functie kwijt
Ik vermoed dat er meer mis is met je PC. Misschien een virusbesmetting of spyware.
Doe eerst maar eens een online scan met Housecall.
Daarna kijken we verder. Je stelt zoveel vragen door elkaar dat antwoorden daarop geen zin heeft omdat we eerst moeten weten of je PC spyware/virusvrij is.

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

blogginn

Goedemorgen Han,

Ik heb deze problemen al ruim een week nu en het probleem ook al bij een ander forum voorgelegd, dus al e.e.a. uitgevoerd maar zij kwamen er niet verder uit en adviseerden het probleem hier eens voor te leggen.

Bij de eerste installatie van CAV trof de grondige scan de volgende zaken aan:

Trojan Downloader ar3jar-7d1aaa7e.28   in Documents & Settings/Moppie/Application Data
Trojan Downloader A0003999.exe  in System Volume/Information/Restore
Riskware  imloader.exe  C.Windows/Downloaded Program Files
Win32.SoberD@mm   in temp32x.data  Windows/System32
Win32.SoberD@mm  in wintpx33.dat    Windows/System32
De trojans en sobers verwijderd de imloader in quarantaine gezet.

Uninstall van CAV uitgevoerd, daarna via dat andere forum systeemherstel en help en ondersteuning terug kunnen plaatsen alleen systeemherstel naar een eerder punt was niet mogelijk alleen vanaf 21 juni.... (had CAV op 19 juni geïnstalleerd)
Alles werkte weer als voor die tijd alleen PSP8 niet, waarop ik deze heb getracht te verwijderen om opnieuw te kunnen installeren, wat niet gelukt is... (Kon het niet verwijderen, kreeg de melding zoals in mijn eerste vraag neergezet is).

HJT uitgevoerd en daarop is niks verontrustends aangetroffen.
Edwido Security Suite laten draaien en CleanUp... alles oke!
Toen nog een Housecall online scan uitgevoerd en er werd niets op mijn PC aangetroffen.

Daarop CAV voor de 2de keer geïnstalleerd. Na installatie heeft de scan de schijven weer diepgrondig gecontroleerd, er werd niets aangetroffen.
Ik geloof dus niet dat de problemen voortkomen uit aanwezige spyware of iets dergelijks.

Na weer speuren op internet over de spywareguard runtime error las ik dit op deze link: 

http://www.cybertechhelp.com/forums/showthread.php?t=56439

Hierin staan bepaalde problemen omschreven zoals ik ze ook had of heb....
Ik begrijp alleen de 'oplossing'  van photolady niet helemaal  :-\

Heb ook winsockfix laten draaien maar niet gemerkt dat er e.e.a. nou verbeterd c.q. veranderd is....

Groeten Marian



blogginn

P.s. Hiervoor had ik Norton antivirus 2002 op mijn computer....

En op deze link vond ik nog iets over de runtime error melding:
Lijkt ook een beetje op mijn probleem...

http://www.wilderssecurity.com/showthread.php?t=49820

Ik draai onder Windows XP Home Edition met SP2




Han

Het verwijderen van Norton Antivirus veroorzaakt dit soort problemen niet. Virussen en Spyware wel. Virussen had je al op je PC van spyware ben ik niet zeker.

Wat ik je ga adviseren zal je misschien niet leuk vinden. Advies is "de vlag neer te halen" backups te maken en een schone installatie te toen. Hier is echt geen beginnen aan. Je kunt beter van het begin af aan schoon beginnen. Het is op deze computer het ene probleem na het andere probleem. Waardoor die ontstaan zijn is onduidelijk en je weet ook niet waar je moet beginnen met repareren. Kortom de installatie is onbetrouwbaar geworden.

Ik las in je weblog dat de mensen van CAV er nog op terug zouden komen.
Ik hoop het voor je maar in 90% van de gevallen vinden ze het wel best daar. Die helpdesk staat niet goed bekend.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

blogginn

Han!!!!

Don't make me cry......... :'(......

En idd. hun zijn er niet op terug gekomen, ik moest zelf iedere keer weer contact zoeken  :-\ :pissig

Toen ik Norton verwijderde in het configuratie scherm liep het vast. Ik kreeg een scherm (maar heb helaas die teksten niet opgeschreven) iets over debug yes or no?  Ik heb yes geklikt en toep liep het vast... Ik kon ook met taakbeheer de 'boel niet loskrijgen en heb toen uiteindelijk de computer via de aan/uit-knop uitgedaan  :-[ Vanaf dat moment zijn de andere problemen gevolgd....

Han

Geloof me blogginn het is echt het beste wat je kunt doen  :kweetniet

Je schiet nu van de ene narigheid in de andere. Ik kan je er ook niet mee helpen hierdoor.
Er is steeds weer wat anders. Als je nou zeker weet dat de rest van het systeem in orde is dan kan je nog een poging wagen maar jij krijgt zulke errors op zulke simpele zaken dat er wel meer beschadigd moet zijn. Omdat je niet weet waar het mis gaat kan je ook niet repareren. Beter een dag werk om te installeren dan zo doormodderen en niet zeker weten of ie de volgende dan nog start of niet.
Heb je al backups gemaakt? Wij hebben een special waarin je kunt lezen hoe je je Outlook Express en favorieten kunt backuppen
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

blogginn

Goedemorgen Han,

Ik heb gisteravond voor mij eerst een andere optie uitgevoerd. Ik Heb Zonealarm verwijders, spywareguard verwijderd en CAV dito. Daarna in de veilige modus alle mappen verwijderd die met bovenstaande 3 programma's te maken hadden.
In de veilige modus HJT uitgevoerd of ik nog componenten van een van de drie zou tegenkomen, --> niks aangetroffen.....
Trend Housecall online scan uitgevoerd ---> niks aangetroffen.  :goed

Vervolgens CAV weer geïnstalleerd en ZoneAlarm opnieuw geïnstalleerd.
Vervolgens nog eens Hitmanpro laten draaien, vond 5 cookies die verwijderd zijn.
Mijn PC startte nu sneller op, geen langdurig knipperende cursor links onderin het scherm meer...
Geen Run-time error melding gehad nu en ook geen socket fout melding.
Het gaat (tot nu toe) goed heb vanmorgen bij het opstarten ook geen enkele foutmelding gekregen...
Ik ben nu voorzichtig optimistisch :verliefd3 dat de problemen die ik had echt te maken hadden met de combinatie CAV, Spywareguard en Zonealarm (vooral omdat hier bij alles blocked achter stond).
Ik kijk het zo een paar dagen aan, blijft het zoals nu dan denk ik dat de problemen verdwenen zijn en zal ik je dat hier melden.
Ik bedank je voor je hulp tot nu toe en wens je een fijne zondag!
Groeten Marian

Han

Ik blijf erbij dat die installatie onbetrouwbaar is.
Maar nog wat......., je zit nu op internet zonder firewall en zonder virusscanner??   :martijn
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

blogginn

Hoi Han,

Ik heb een antivirus erop zitten (Cyber Antivirus = AintivirusKit 2005 Internet Security = van Japersky Anitvirus)
En Zonealarm firewall.
Ik heb tot vanmiddag half 6 onbezorgd kunnen compteren maar zit er nu achter en sites openen weer niet.
Ik zie in Zonealarm dat hij alles wat via de speedtouch modem (Speedtousch modem van Alcatel 510i)  gaat blocked.... :'(
Ik heb hem onder firewell als trusted IP toegevoegd maar blijkbaar helpt dat niet....
In zonealarm staat:

Rating   Type    Protocol  Program  Source IP           Destination IP  Direction Action Taken Count SourceDNS
Medium Firewall UDP                    10.0.0.151:1025  10.0.0.138:53 Outgoing   Blocked       5        MARIAN
Medium Firewall UDP svchost.exe   10.0.0.151:2867  10.0.0.138:53 Outgoing   Blocked       10      MARIAN
    "          "       "           "           10.0.0.151:1121  10.0.0.138:53    "      ETC. ETC.

10.0.0.138 is van mijn Speedtouch modem   
Enig idee hoe ik dat op kan lossen?????                                   
                 

Han

Vragen over firewalls horen niet in dit forumonderdeel. We hanteren hier normaal de regel dat voor elk probleem een eigen topic aangemaakt wordt. Als je een reeks vragen in 1 topic gaat beantwoorden dan is de info later via de zoekfunctie niet meer terug te vinden. Helaas is bij jouw PC daar geen beginnen aan omdat de ene fout de andere triggered.

Dus......, sorry geen oplossing deze keer.
Met jouw toestemming sluit ik het topic hiermee af want we komen echt nergens zo als we hiermee doorgaan.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

blogginn

Goedemorgen Han,

Zonealarm blockte dus mijn speedtouch modem. Ik had het IP daarop als vertrouwd ingevoerd, echter vergeten de PC opnieuw op te starten  :blozen Vandaar dat ik gisteravond niets meer kon openen...
Vanmorgen PC opnieuw opgestart en alles ging ineens weer prima en bedacht me toen pas dat gisteren te zijn vergeten...  :-[

Krijg nog steeds géén foutmeldingen dus denk nu echt dat de troubles verleden tijd zijn.
Ik wil je hartelijk danken voor de aandacht die je aan mijn probleem hebt besteed!
Wat mij betreft mag je hem dus sluiten :goed

Groetjes Marian