foto verkleinen

Gestart door Ad, 15 augustus 2002, 20:20:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ad

sinds ik een digitale Foto camera heb word mij met regelmaat gevraagd om een bepaalde foto eventjes te mailen, nou is een foto niet zo'n probleem maar ik heb er net even 12 verstuurt waarop ik een telefoontje kreeg wat ik in godsnaam aan het doen was.
ik begrijp dat hiermee het downloaden wordt bedoelt, zelf zit ik op de kabel dus dat is geen probleem voor mij,maar ik kan me voorstellen dat 12 foto's eventjes duurt als je een telefoon verbinding hebt.
mijn vraag is dus of er een mogelijkheid is om die foto's te verkeinen in KB's zodat iemand anders ze dan toch gewoon kan openen zonder een of ander duur prog te moeten aanschaffen.

Gert

Er is een freeware programma Irfanview
Je kunt het hier downloaden.
Je plakt je foto in het programma en klik in het menu image op resize. Nu kun je elk gewenst formaat kiezen. Ik weet niet of de scherpte van de foto's er beter op wordt, gewoon even proberen
Locatie: +21.3 NAP

Helen

Als je toevallig Paint Shop Pro hebt, kan het ook uitstekend daarmee . Zat er geen extra software bij om je foto's te bewerken?
NON BLATERARE, SED POLIRE!

Angel

Je moet de foto's al zo wie zo niet als bmp versturen maar als jpg bestand. Ik had ook iemand die me altijd bmp bestanden stuurde met een gewoon modem mijn computer liep er zelfs op vast
Carpe Diem

Helen

Die zijn ook enorm, geen lol meer aan. Ik verklein ze meestal tot zo'n 35 kb, dat kan je helemaal instellen met PSP, je kunt ze ook bijv. verscherpen of lichteffecten mee aanbrengen
NON BLATERARE, SED POLIRE!

Ad

Ik heb geen PSP (Remedy) Ik heb ze verstuurd als jpg bestand (Angel)
Maar het gaat er natuurlijk ook om dat degene die ze download het prog heeft. Is er niet iets wat standaard bij Windows zit ingebakken of zo dat zou het allemaal wat makkelijker maken.

bjo

als zip file versturen gewoon ad to zip en versturen naar ontvanger. win zip is gratis te downloaden >:(
[move]there is no power like xp power[/move]

Helen

Ad, de ontvanger heeft geen PSP nodig, want jij verkleint ze en stuurt ze dan op, ik zet hier even een voorbeeld neer, je ziet, het scheelt enorm zo. Je kan ieder willekeurig formaat nemen. (verkleinen in percentages) Onderstaande foto is nu 33 kb geworden

NON BLATERARE, SED POLIRE!

Ad

Ooooo :-\ maar kan de ontvanger dan ook weer de ware groote b.v. afdrukken, want dan is het probleem al bijna opgelost ik heb zelf PSP dus dat scheelt. alleen moet ik het nog wel installeren ik zit momenteel in een flinke verbouwing dus ik denk niet voorlopig er veel tijd aan te kunnen besteden

Helen

Wat jij verkleind hebt, dat blijft de definitieve grootte. Wil de ander een origineel formaat, dan kan je die betreffende foto bijv. op een webpagina zetten, zodat hij/ zij die kan opslaan op zijn/haar eigen pc. Klik hier om te zien wat ik bedoel.
NON BLATERARE, SED POLIRE!

Ad

ok Ik geef het zo door, zelf heb ik er even geen tijd voor




Edit Bugs : Het is inmiddels 19 september 2003. Ik neem aan dat het probleem waarvoor dit topic geopend werd allang opgelost is. Dit topic gaat dicht. Op verzoek van de topicstarter kan het door een teamlid weer geopend worden.