Update driver

Gestart door john, 16 april 2019, 03:34:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

john

Avast antivirus doet o.a. ook melding van drivers die moeten worden  ge-update. Het merendeel lukt dan meestal via Apparaatbeheer of anders via de website van de desbetreffende leverancier.
Echter een driver update voor Synaptics SMbus driver lukte me niet.
Op internet diverse links maar dan springt Avast weer op tilt vanwege...??
Dus contact opgenomen met ASUS, die sturen me dan vervolgens de update voor een driver toe waar ik niet om heb gevraagd nl. Fingerprint_ELAN_Win10_64_VER2581101.
Dus stuur ik ze opnieuw een email met de vraag of ze zich vergist hebben.
Krijg te horen dat een andere afdeling dit verder zal afhandelen.
Vandaag dan weer een email van ASUS maar opnieuw met dezelfde driver als hiervoor genoemd.
Mijn vraag is hetgeen ze me stuurde idd. de juiste update voor de Synaptics enz. of zitten ze bij ASUS te slapen.

Han

Je hoeft geen driverupdates te doen als je hardware goed werkt. Avast kan zoveel zeggen. Driverupdates die nét uit zijn installeer ik nooit. Regelmatig problemen ermee waar dan weer updates voor komen. Laat je door AVAST niet opjagen.
Synaptics SMBus is toch je touchpad? Werkt die niet meer? Ik las dat er een oplossing is voor win10.  Die driver die jij kreeg heet fingerprint dus klinkt logisch dat die voor een touchpad zou zijn. Vraag desnoods om meer uitleg. Dan maar afwachten waar het bedrijf dan verder mee komt als je persé wil updaten.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Duidelijk verhaal Han. Dat met Synaptics SMbus het touchpad wordt bedoeld, wist ik totaal niet. Dan heeft ASUS toch de juiste driver update gestuurd. Wat jij zegt, werkt alles goed, niet gaan zitten rommelen met onnodige update van drivers. Gaat het in de toekomst misschien fout dat het touchpad niet meer goed functioneert, kan ik altijd nog de driver installeren die ik nu heb ontvangen.Jij, zoals altijd weer bedankt voor je onvolprezen feedback. Wat mij betreft over en sluiten oftewel slotje er op.