Wie weet 'n programma om websites te maken?

Gestart door Zandman, 11 juni 2002, 20:43:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zandman

Angel schreef :

daar ben ik (alweer) ik maak nu mijn site in word omdat ik daar zowel met drag en drop als met html kan werken. Weet iemand een tip over een goed programma om websites te maken waar ik wel zelf controle heb maar dat geen honderden euro's kost zoals dreamweaver. Ik heb mijn eigen domeinnaam dus geocities is geen optie voor mij.

Angél
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Zandman

Han schreef

Bekijk "1st page" eens Angél. Dat is gratis, en kan je hier downen.
Mooie van dat proggie is dat je het in kan stellen op hoeveel je al weet. Ben je een beginner dan zet je 'm op die setting. Je ziet dan niet zoveel edit-knoppie. Weet je meer dan kan je 'm instellen op hogere settings. Hoe hoger je 'm zet hoe meer mogelijkheden je hebt.
Tis wel een engelstalig programma. Ik weet niet of dat een probleem is?
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Zandman

Angél schreef :

Nee hoor Engels is niet echt een probleem alleen heb je dan geen Nederlandse spellingchecker. Ik heb dit al eens bekeken maar kom daar nog niet echt uit, zal het nog eens uitzoeken.

Angél
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Zandman

Han schreef

Nog 'n linkie met veel info. Misschien staat daar iets tussen?
www.weballey.nl/
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Archana

Hoi Angél,

Weet je wat ook een goed/leuk programma is?
Ik zelf gebruik "Microsoft Publisher".
Het is een makkelijk te gebruiken programma en ook in het Nederlands. Ken je het?

Mocht je meer willen weten over dit programma dan hoor ik het wel.

Groetjes,
Archana

Angel

Hallo

Ja ken ik heb ik ook kun je daar sites mee maken dan? Ben nu aan het puzzelen met dreamweaver heb ik pas gekregen maar dat is niet makkelijk duurt wel even voor ik dat snap.

Maar dat het ook met publisher kan wist ik niet
Angél
Carpe Diem

Han

Yep, dat kan. Mijn allereerste homepage heb ik met publisher gemaakt.
In die versie van publisher (Pbl'97) zaten toen sjablonen en zo waar je mee aan de gang kon gaan. Was eigenlijk vrij gemakkelijk.
Met de web-publishing-wizard kon ik toen de homepage direct uit Publisher uploaden bij m'n provider.

Maar moet je het programma nog kopen, dan is het niet goedkoop zoals de meeste software van Microsoft niet is.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

thea1966

Ik maak mijn websites in Frontpage en ben erg gelukkig met dit programma. Ik maak daar mijn eigen thema pagina's en gebruik dus niet de sjablonen.

Verder heb ik wel Dreamweaver, maar dat vind ik erg moeilijk. Ben nu aan het wachten tot Angel uit gespeeld is met Dreamweaver zodat zij me tips en trucs kan leren...hihihi.. ;D

Ik heb gewoon de puf niet om daar mee te beginnen. Heb hier nog wel Web Fix personal liggen, als iemand geinteresseerd is???? Vraag me alleen niet hoe het precies werkt, heb er ooit een site mee gebouwd, maar dat is al lang geleden.

Groetjes Thea


Han

Ik gebruik ook al een hele poos Frontpage Thea. Dat werkt heel fijn.
Heb hier nog versie '98. Kan onderhand bijna alles met dat programma wat ik ermee wil.  :)

Ooit (als ik tijd) heb wil ik met flash5 en Dreamweaver aan de slag. Tja tijd....  :-\
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

thea1966

Nou ik heb wel Dreamweaver, Flash en Fireworks op de pc zitten, maar ik vind het kei moeilijke programma's, zou er best een cursus voor willen volgen, maar ja, die zijn zo ontzettend duur...dat kan ik niet trekken.... maar wie weet in de toekomst???? Verder krijg ik ook nog binnenkort Photoshop, ben benieuwd. Als ik toch eens met al die programma's kon werken...wauw... ;)

Dus voorlopig wordt het werken en knutselen in Frontpage...
 :)

Empoesa

Ik gebruikte Frontpage 2000
nu gebruik ik Dreamweaver, fireworks en flash MX