website maken met??

Gestart door quantum, 03 juni 2004, 08:51:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

quantum

gezocht een gemakkelijk te gebruiken proggie

gebruik nu frontpage express (is een afgeslankte frontpage)
maar frontpage is toch ook gekend voor overbodige tags?
welk is een goei alternatief en vooral heel gebruiksvriendelijk bij voorkeur nederlands( en eventueel gratis te downloaden)
thx
al is uw pc nog zo snel windows die vertraagt hem wel

Martijn

er zijn fanatiekelingen die een website in notepad maken, weet je in ieder geval zeker dat je geen overbodige tags hebt.

ik zelf gebruik ook frontpage om de hele simpele reden dat ik andere programma's  te beperkt/dan wel te ingewikkeld vind.

maar ik zou zeggen, kijk eens op tucows.com of download.com, wie weet zit daar wat tussen.
Om oud en wijs te worden moet je eerst jong en dom zijn geweest

Black Panther

Ik gebruik zelf image ready van Photoshop, hierin maak ik de layout van de site, en dan open ik het met frontpage om overbodige dingen weg te halen. voor mij werkt het perfect!!
if you watch the movie Titanic backwards, it's about a magical boat that saves people.

Josette

 ;D ;D Ik doe het ook met frontpage.
Vind ik makkelijk en overzichtelijk. ( maar niet gratis)

En scriptjes voor mails in het kladblok. ;)

Succes,
Josette
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Ik gebruik voor de basis frontpage en met kladblok pas ik de dingen aan die met frontpage "niet willen".

In dit forumonderdeel staan een aantal topics waarin jouw vraag ook besproken wordt. Dit topic bijvoorbeeld. Kijk maar even rond  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

quantum

met de bovenstaande linken heb ik nog heel wat te lezen  ::)
zal proberen er de goeie brokken uit te  halen ;)

op de eerste plaats was het niet de bedoeling een eigen website te starten maar om de bestanden op de webruimte te plaatsen en deze dan om plaatjes  te linken naar vb pcn
kan dat niet ? zonder de opmaak van het hele gebeuren ?
al is uw pc nog zo snel windows die vertraagt hem wel

Josette

Ja dat kan!
Hahahaha, ik heb er ook zo een. ;)

Ik doe het met het programma WS_FTP Pro en daar je gegevens van je provider invullen.

ftp://jenaam@users.pandora.be/ zo is het bij mij.

En dan kan je mapjes maken en ze zo netjes alles rangschikken.

Josette.
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

quantum

@Josett lijkt me idd ok en gratis software
effe een vraagje , U zit bij lycos blijkbaar kunt je er 50mb webruimte gratis gebruiken alsook een website opstarten is deze ook zo een van U zo ja, goeie ervaringen?


och ja  uw website die is nogal de moeite zeg al dat werk en mooi,wordt er straks nog depri van  ::) ::)
al is uw pc nog zo snel windows die vertraagt hem wel

Han

Laat je niet afleiden door andere websites hoor Quantum.
Iedereen is ooit begonnen met het maken van een homepage.  ;)

Een heel groot nadeel van lycos vind ik de irritante reclame die regelmatig over je homepage heenschuift als bezoekers 'm bekijken.
Met 1st page (gratis te downloaden programma) kun je ook vrij simpel een homepage in elkaar zetten. Als je die homepage met Cute-ftp upload naar je homepageruimte dan heb je die reclame niet.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Quantum...........U zeg maar je hoor!
Deze die je hier ziet bij mijn naam is met frontpage gemaakt.

Maar deze met Lycos. ;)
KLIK HIER.
Maar is zoals Han al zei hé, de reklame. :-X

Maar daar mag je ze niet gebriuiken alleen als opslagplaats, ik bedoel onzichtbaaar voor de rest van de wereld.

Josette
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

quantum

ach zo ............
banners zijn het probleem had het al effe moeilijk ermee alles gratis!?
dus wordt toch mijn webruimte te gebruiken aangezien er geen "niet publieke bestanden of map "mag gepost worden

dankje ik weet nu tenminste waar ik aan toe ben .

zal zeker ook  een website maken maar deze zou tegen eind maand klaar moeten zoijn voor evenementen en dat zal zeker niet lukken . :)
al is uw pc nog zo snel windows die vertraagt hem wel

quantum

Han , zal toch een keer die 1ste pagina proberen en dan uploaden

zal anders frontpage kopen of is  ie zijn geld niet waard?
al is uw pc nog zo snel windows die vertraagt hem wel

Han

Frontpage is zeer zeker zijn geld waard, maar dat is mijn mening.
Ik vind het een zeer prettig programma. Je ziet meteen wat je maakt. Het is een wysiwyg programma. Die letters staan voor what you see is what you get. 1st page is ook een wysiwyg programma, maar 1st page is gratis te downloaden en gebruiken.
Ik heb mazzel want ik heb frontpage zeer goedkoop. Via mijn werkgever mag ik het programma thuis ook gebruiken. Ik heb de beschikking over alle versies maar ik gebruik zelf nog steeds versie Frontpage'98.
Ik upload soms direct vanuit frontpage en als je dat doet dan hebben de latere versies van frontpage bij mij een irritante bug.
Bij alle plaatjes wordt het lokale adres neergezet, gelijk zoals jij eerder ervaarde met het plaatje van de tractor. Je moet dan handmatig álle plaatjes goedzetten. Omdat ik dat niks vind gebruik ik nog steeds de oude '98 versie, die deze bug niet heeft.

1st Page is echt een fijn programma. Je kunt het instellen naar gelang je web-bouw-kennis is. Je hebt verschillende snelkoppelingen om het programma te starten. Ben je een beginner dan start je het programma als beginner. Ben je gevorderd dan start je het als een gevorderde. De beginner ziet véél minder knopjes dan de gevorderde, waardoor het programma overzichtelijk is.
Tijdens installatie van 1stPage kan je virusscanner gaan piepen. Dat komt omdat er in het programma een aantal kant en klare scripts zitten die je zou kunnen gebruiken in je homepage. Maak je dus geen zorgen over een virus of zo. Niks aan de hand. Je kunt je virusscanner ook even disablen alleen tijdens de installatie van het programma.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

quantum

dankje Han , voor je gezonde opinie 8)
al is uw pc nog zo snel windows die vertraagt hem wel