Laptop Arie.

Gestart door Josette, 20 februari 2018, 15:32:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Josette

Vraag van hem om dit te plaatsen.

Krijg laptop niet meer aan de gang.
Kom tot inlogscherm maar verder niet.
Te ingewikkeld om uit te leggen.

Kan met herstel dvd erin en opstarten met escape ingedrukt houden wel iets.
Krijg dan het venster zoals in bijlage. Mijn vraag is, welke van de 3 mogelijkheden moet ik kiezen.

De laatste met windows??? Ga er vanuit dat herstel dvd alles over schrijft,
en ik schone installatie krijg. Ga er vanuit dat ik dan windows 8 heb ipv windows 10 want herstel dvd is van 2016.

Vraag 2 is daarom, als dat lukt, heb ik dan als ik backup software opnieuw installeer,
en image van afgelopen week terug zet ik weer werkende windows 10 heb?



Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Wat je hier ziet aan keuzes zijn 2 harddisks (2x UDISK PDM09_16g) en een SSD. Het lijkt me zeer aannemelijk dat je windows installatie op de SSD stond. Dan kies je dus de derde optie.
Waarschijnlijk krijg je dan daarna een herstel-scherm met keuzes te zien. Soms kun je alleen herstellen naar fabrieks settings maar soms kun je ook je systeemherstelpunten of eerder
gemaakte backups van daaruit opstarten of alleen de c-schijf herstellen.
Hoe dat er bij jou uit gaat zien weet ik niet. Elke fabrikant heeft hier andere menu's voor. Misschien kun je iets erover vinden
als je in google zoekt op jouw merk+ type laptop in combinatie met het woord herstel of recovery.

Welk besturingssysteem je terug gaat krijgen hangt af van welke hersteloptie die je kiest. Kies je ervoor op hersteldvd/partitie van de laptop te gebruiken
dan herstelt ie naar hoe de laptop was toen je hem uit de doos haalde. Zat er toen Win8 op dan heb je na herstel dus win8.
Zijn er andere opties zoals een herstelpunt of windows10 image te gebruiken dan krijg je win10 terug.

Welke backupsoftware heb je gebruikt voor de image die je vorige week gemaakt hebt?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

even via mijn mobieltje. Bedankt Han, voor je antwoord. Klopt, gaat om C en betreft ssd schijf. Natuurlijk probeer ik herstelpunt als ik die kans krijg. Anders maar naar fabrieksinstellingen. Verder gebruik ik acronis voor mijn back ups. Staat o.a. een image van net week geleden op externe hd. Zal alleen acronis moeten downloaden want schijf is pleite. Geen probleem, heb wel registratiecode genoteerd. Ga straks aan de gang. Laat nog wat weten.

Format Arie

Sh*t, krijg wat anders te zien dan ik hoopte. Zal josette nog een keer vragen de afbeeldingen te plaatsen. Op de boot pagina staat ie op de eerste "windows...". Maar weet nu niet meer wat te doen. Na save en exit start ie weer op na opstartscherm waar ie niks meer doet.

Format Arie

oja, hij gaat dus niet naar herstelopties, maar naar bios. En dat ook maar een enkele keer. Meesta gaat ie toch gewoon naar beginscherm van windows opstart.

Josette

Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Format Arie

Intussen in bios wat uit zitten proberen. Met launch csm inschakelen en boot override de dvd speler prioriteit gegeven ivm mijn herstelschijf. Werkt ook niet.heb intussen het idee dat herstelschijf of speler niet oke is. Hij rammelt van het zoeken.  Wel later telkens alles terug gezet in bios

Format Arie

Vanaf vanmorgen continu bezig geweest mijn laptop. Tas ingepakt voor naar monteur. Dan maar in het rood, want financieen ho maar. Vindt nog 1 ding op mijn telefoon om te proberen.Zou het, zo simpel??  :party yes, het werkt  :party
Hoe simpel? f9 en opstarten en je krijgt ook de herstelmogelijkheden.Staat niets van in boekje, en ook niet eerder op internet gezien. Meteen gekozen voor herstelpunt ipv fabrieksinstellingen. Hij deed er effe over, maar is terug naar 13 februari. Nu meteen maar nieuwe opstartmedia maken voor acronis en voor de laptop. en dan image van 18 febr. terug zetten. Pfffff...ik blij. Han, er kan weer een slotje op.

Han

Tof dat het gelukt is Arie. Meteen maar die recoverydisk van Arconis trueimage maken. Daarmee had je in 1 stap terug kunnen herstellen naar de 18e.

I sluit 'm af.  :goed
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!