Systeem opschonen

Gestart door thea1966, 30 september 2002, 14:54:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

thea1966

Hoi hoi,

Ik heb even een vraagje; ik wil mijn systeem eens onder handen gaan nemen, ahum, er staan zoveel "dode" linken, verwijzingen, temp files enzo enzo op, en nu wil ik deze verwijzingen enzo graag verwijderen.

nu zijn er allerlei programma's voor, zoals easycleaner, regcleaner, systemcleaner, maar welke werkt nu het beste en nog belangrijker, is het makkelijkste in gebruik????? (en misschien heel handig, ook in het nederlands???) Heeft er iemand ervaring met een van deze programma's????? En waar moet ik op letten bij het gebruiken van zo'n programma, kortom; Goed advies gevraagd!!!!!!

Alvast bedankt!!!

Thea :)

bjo

welke windows versie heb je ?

heb je schijf  opruiming ook al gedaan ? daar kun je die dingen die je opnoemt mee verwijderen .
heb je ad-aware ook al eens gebruikt ?
[move]there is no power like xp power[/move]

Josette

Hallo,

ik doe het met regcleaner is ook in het Nederlands moet je wel meedownloaden.

Regcleaner


Josette
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

thea1966

Hoi,

Op de vraag welk systeem ik gebruik; ME. en ja via systeem opruimen heb ik al het een en ander verwijderd, maar als ik bv in mijn temp folder kijk, of via zoeken opzoek *.temp dan komt er zo'n ontzettend lange rij te voorschijn van tijdelijke bestanden. wil ik deze via allen selecteren en dan verwijderen, dan loopt mijn systeem dus vast........ :(

daarom wilde ik het via zo'n proggie doen, die dus ook allerlei nutteloze verwijzingen enzo kan verwijderen. heb zelf al zitten zoeken naar zo'n proggie en kwam dus een aantal tegen, vandaar mijn vraag welke ik moet nemen.......

groetjes Thea

PS Jose, dat regcleanproggie is dat dan alleen bedoeld om die dode linken uit je register te verwijderen???? maar daar moet je dan wel weten wat wel en wat niet weg mag, toch???? las ik net nl ergens...... klopt dit????

Josette

Die verwijdert alle lozebestandsdelen zonder dat je bang moet zijn.

Hij zoekt die!

Groetjes,
Josette
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Gert

Die nutteloze files noemen ze ook wel eens Junkfiles. Daar zijn wel programma's voor maar ik raad af om die te gebruiken als je niet zo in de pc zaken thuis bent. Zelf heb ik hier eens een besturingssysteem mee om zeep geholpen. Gebruik gewoon de mogelijkheden die Windows op jpuw pc aanbied.
De map Windows/temp kun je gerust leeggooien, normaal komt het in de prullebak te staan. Later kun je het dan definitief verwijderen. Als een bestand in de tempmap in gebruik is geeft windows aan dat je het niet kunt verwijderen.

Je register kun je opschonen met regcleaner. ( deze zet ik even op jouw mail)
Locatie: +21.3 NAP

thea1966

Ontvangen, thanks!!!! Zo meteen even uitproberen....vind het wel spannend...... :)

Groetjes Thea

Han

Pas héél goed op met regcleaner. Dat programma gooit vaak er ook bestanden vanaf die je wél nodig hebt!!
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

thea1966

Hoi hoi,

Ik ben gisteren dus bezig geweest met regclean. ben wel voorzichtig geweest, heb alleen de dode linken verwijderd en eindelijk de verwijzingen die nog in de windows installeren/verwijderen stonden maar allang van het systeem af waren. vond het wel spannend. heb dus vooral de dode linken verwijderd, scheelde al erg veel.....hihi...in mijn temp folder stonden eerst wel 6000 en nog wat bestanden, hierna nog maar 65, en na opschoning hiervan handmatig nog maar 4 die ie dus niet kon verwijderen. prima toch!! hoop wel dat het allemaal goed gegaan is, niet dat later blijkt dat ik iets weggegooid heb wat niet weggegooid had mogen worden.  :(maar ja, krijgen volgende week een nieuwe pc, dan wordt dit toch de uitprobeer pc enzo....haha.... trouwens; heeft er iemand een goede handleiding van het aanleggen van een netwerkje met 2 pc???? en van een router aansluiten??????

vraag wel veel he....... :) :) :)

Groetjes thea

Helen

Hoi Thea, hier vind je meer over netwerken opzetten en als je vragen hebt daarover, zou je dan een nieuw topic willen openen? Enne...beter 10 keer teveel vragen, dan 1 keer te weinig ;)
Suc6!
NON BLATERARE, SED POLIRE!

Gert

Mooi dat het gelukt is. Dus je start de regcleaner, klik op extra - register opschonen en klik op voer ze alle uit ( do them all).
selecteer eenmalig een backup maken, als het zoeken kompleet is selecteer je alles en klik op verwijderen.
Van al deze sleutels wordt nu ook een backup gemaakt die je weer kunt vinden in het startmenu van regcleaner. Verwijder het hier niet direct maar naar verloop van tijd, je kunt het dan altijd terug zetten mochten zich er onverklaarbare problemen voordoen.

Klik ook eens met rechts op het icoon van internet explorer op je buroblad - eigenschappen en dan bestanden verwijderen ( selecteer ook alle ofline items). Als je dit nog nooit gedaan hebt kan het aantal mb's vrije ruimte op je harde schijf wel met 200 mb toenemen !!

Na een grondige opschoning van je pc is het verstandig even te defragmenteren. Na zoveel bestanden verwijderd te hebben ontstaan er veel " gaten op je harde schijf die weer worden gevuld met andere bestanden, op de duur wordt je pc daar minder snel om omdat alles " verspreid" staat opgeslagen. Een defragmentatie zorgt er weer voor dat alles weer netjes bij elkaar komt te staan.

Maak ook even een backup van je register.
Ga naar start - uitvoeren - typ regedit
Klik op register boven in de balk
Klik dan op register exporteren
Sla het op in bv "mijn documenten"
Vul bij bestandsnaam in backup register
Klik dan op opslaan
Nu heb je een backup van je register van de toestand waarin je pc zich nu bevindt.
Mocht het nodig zijn kun je deze backup terug zetten door er eenvoudig op te klikken en de vraag met ja te beantwoorden.

Groetjes
Locatie: +21.3 NAP

thea1966

Dank je wel voor de uitleg!!! Dit was inderdaad wat ik zelf ook gedaan heb gisteren, hihi.... daarna inderdaad een defragmentatie gedaan, tjonge jonge dat was hoog nodig. terwijl ik het eergisteren nog gedaan had, wat een gaten zaten erin.....heb het dan ook in de veilige modus gedaan, anders duurde het nog langer. en meteen een herstelpunt he....ook handig... oh en mijn cookies en internetfiles gooi ik geregeld weg...scheelt inderdaad...l

die tip van een backup van je register kende ik nog niet. dank je wel!!!!!! ga ik zo meteen doen! thanks!!!!!! 8)

thea

Gert

Pjoeteren kan soms ook leuk zijn  ;)
Locatie: +21.3 NAP