Ghost - Bootable

Gestart door Scorpia, 26 januari 2007, 23:36:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Han

De installatie-disk van Ghost 9 is ook de recoverydisk.
Je boot je PC ermee en dan start de recoveryconsole van ghost.

Staat je PC via je BIOS wel ingesteld om te booten vanaf de cd-rom-speler waarmee je dat probeert?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Scorpia

Jaja, ik heb het als eerste gezet om te booten, en zelfs de harde schijf als laatste

Maar ik ga gewoon nog een beetje doorzoeken na de examens (nog tot donderdag)

En dan eventuele vorderingen posten

x

Scorpia

Ja inderdaad, recovery disk is blijkbaar gewoon de Ghost cd

Het probleem is, welke bootopties ik ook instel, hij start altijd windows op

? :-\

Han

Mijn ghost9 cd in de verkenner heeft deze inhoud.
(ik heb systeembestanden en verborgen bestanden zichtbaar staan)


Ik kan van deze cd booten en de recoveryconsole starten voor het terugzetten van een image.
Het maken van een image gebeurt gewoon in windows.

* Boot je PC wel van andere cd's?
* Veel pc booten niet vanzelf van een cd maar dan staat er zoiets als:"Pres any key to boot from cd"
   Is dat bij jou ook het geval? Zo ja zie je dat bij andere bootable cd's en ook bij de ghost cd?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Scorpia

Examens gedaan en vorderingen...

Vraagje, is het mogelijk dat een recovery cd die gebruik maakt van Symantec Ghost 8.3 een image van Ghost 9.0 niet kan terugplaatsen (niet erkent als voor hem een Ghost-file) ?

Han

Dat klopt, een boot-cd van voor versie 9 kun je niet gebruiken. Vanaf ghost versie 9 hebben de imagebestanden ineens ook een andere extensie gekregen dus het zijn hele andere bestanden geworden. Vroeger heetten de images *.gho en vanaf versie 9 werd het *.v2i

Waarom neem je geen contact op met Symantec hierover. De cd die jij hebt met de programmabestanden blijkt bij jou niet bootable, dat hoort ie wel te zijn voor een goede werking van het programma. Als je het programma gekocht hebt dan heb je recht op service.
Is de versie waar je nu die bootproblemen hebt legaal aangeschaft?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Scorpia

Ja maar hij zoekt inderdaad bestanden als .gho 
en de ghost is dus een V2i bestand, dus ga ik nu op zoek bij vrienden naar die cd om even de ghost terug te plaatsen


Edit Bugs: Het is inmiddels 10 maart 2007.
Ik neem aan dat het probleem waarvoor dit topic geopend werd is opgelost.
Dit topic gaat dicht. Op verzoek van de topicstarter kan het door een teamlid weer geopend worden.