Works / word bestanden ?

Gestart door bob, 07 september 2005, 07:25:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bob

Ik heb een nieuwe computer gekocht mooi apparaat zeer tevreden.
Ik heb alleen een probleem met het openen van bestanden die gemaakt zijn met words (wbk bestand).
Deze bestanden kan ik niet openen en als ik bestanden stuur die gemaakt zijn met works (wps bestand)
naar een computer die words heeft is het zelfde probleem.

Is hier een oplossing voor of heeft microsoft hier niet over nagadacht!!!!!!!!! :o

alvast bedankt

Han

Tekstconversie tussen de diverse tekstverwerkers kan wel maar daar moet een beetje software voor geinstalleerd, worden die doorgaans op de cd van je tekstverwerker staat. Ik draai hier zelf MSWord dus bij dat programma kan ik je vertellen waar de tekstfilters zitten.

Als je in Word de bestanden van works wil kunnen lezen dan moet je bij installatie aangeven dat je dat wil gaan doen. Er wordt dan conversiesoftware voor geinstalleerd. Je vind die conversieprogramma's op de OfficeCD bij :
Office hulpprogramma's / Conversieprogramma's en filters / tekstconversieprogramma's /
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

bob

Dus als ik het goed begrijp iedereen die ik een bestandje stuur uit works en zij hebben words dan moeten ze eerst software downloaden. :goed

Han

Nee niet downloaden. Als ze jou works bestand openen en dat lukt niet, dan krijgen ze van office in een venstertje een melding dat er een conversieprogramma geinstalleerd moet worden. Er wordt dan in dat venstertje gevraagd om de Office installatie cd-rom in de drive te stoppen. De betreffende software wordt dan automatisch geinstalleerd waarna ze je bestand kunnen openen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

bob

Bedankt voor je antwoord. Ik vind ongelovelijk dat deze programma's niet op elkaar afgestemt zijn.
Ze zouden Volgens mij  in de helpdesk dit probleem moeten vermelden ( met de oplossing),ik denk dat 70% van nl en daarbuiten Word heeft,en deze vraag zal straks veel vaker gesteld gaan worden.
Hoeveel computergebruikers denken hieraan ,ikzelf ben al een paar dagen bezig om dit uit te zoeken!!!!

Han

Ze gaan er gewoon heel arrogant vanuit dat iedereen MSWord gebruikt.
Voor de paar mensen die dat niet hebben, hebben ze er die conversieprogrammaatjes ingestopt.  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

bob

Mischien een stomme vraag maar is works niet van ms dan????  :D

Han

Jawel, maar Works wordt beschouwd als "het mindere broertje" van MSOffice.
Het pakket wordt vaak meegeleverd bij voorgeinstalleerde nieuwe PC's.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

bob

Is of word het een probleen als ik word er bij zet of moet ik dan work er af halen.

Han

Voor zover ik weet kan je die programma's naast elkaar installeren en bijt dat elkaar niet.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Bugs

Ik heb een een hele tijd Works en Office samen gehad onder W98, en dat gaf géén problemen.
Groetjes van Bugs

bob

Het staat er op en het draait goed!Eindelijk  :uno Bedankt!!!

Han

Fijn, dan sluiten we dit topic af  :)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!