Worddocumenten (comprimeren)

Gestart door Bugs, 05 mei 2004, 21:52:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bugs

Patriesm schreef:


Per toeval kwam ik op dit forum terecht,  en ik hoop hier mijn vraag beantwoord te krijgen.

Ik maak altijd verslagen in word met foto's er bij. Nu worden dit altijd zeer grote bestanden. Het is mij een maal gelukt, om mijn verslag te comprimeren, dat het van ruim 6000kb naar 60 kb is gegaan... alleen weet ik niet meer hoe. In de helptext kan ik niets vinden, nergens....

Weet iemand hoe ik dit voor elkaar heb gekregen?

Alvast bedankt!
Groetjes van Bugs

Bugs

Welkom bij PC Navigator, patriesm.

Welke bestanden zijn die plaatjes, JPEG bestanden zijn al vrij klein. Eventueel zou je ook Winzip kunnen proberen.
Als je al JPEG afbeeldingen gebruikt zal dat weinig uithalen, want die zijn al gecomprimeerd.
Groetjes van Bugs

Bugs

patriesm schreef:

Dank je wel voor je antwoord..
Het zijn jpg bestanden ( foto's van digitale camera), maar die waren ruim 500 kb groot....

Winzip kan ik inderdaad ook gebruiken... want ik wilde de verslagen gaan emailen, maar ik kan moeilijk met een verslag van 6 mb aan komen....

Groetjes van Bugs

Bugs

Dat zijn wel erg grote plaatjes. Gebruik je geen programma om die plaatjes eerst te verkleinen/comprimeren?
Groetjes van Bugs

Bugs

patriesm schreef:

Nee, dit zijn de originele foto's van mijn camera, die ik dan gelijk gebruik...  Meestal maak ik op vakantie ter plekke een verslag en dan is het snel even foto's in voegen.....
Groetjes van Bugs

Bugs

Dat is dus het probleem.
Mijn vrouw gebruikt JPEGoptimizer. Die is welliswaar niet gratis, maar daarmee kan ze de foto's uit onze digitale camera prima mee comprimeren en de kwaliteit wordt goed behouden.

Voorbeeld: een afbeelding van 1.4 mb wordt na bewerking 299 kb. Die settings kun je zelf overigens instellen.

Je kunt dat programma hier vinden.
Groetjes van Bugs

Bugs

Ik vond de navolgende tekst op deze pagina:

Algemeen - Beperk de grootte van uw documenten
Microsoft Office XP biedt u nu een nieuwe functie om de omvang van uw documenten binnen de perken te houden. Met de functie Figuren comprimeren namelijk kunnen gebruikers afbeeldingen in hun Officebestanden comprimeren. Gebruikers kunnen het doel van het bestand selecteren (web, afdrukken, schermweergave, enzovoort) en aangeven of één of alle afbeeldingen in het bestand moeten worden geoptimaliseerd. De afbeeldingen worden verkleind en gecomprimeerd op een manier waarbij de kwaliteit van de afbeelding behouden blijft.

Om de figuren in uw document te comprimeren dient u als volgt te handelen: Kies achtereenvolgens Beeld >> Werkbalken >> Figuur. Klik dan op de knop "Figuren Comprimeren". Nog sneller krijgt u de werkbalk Figuur in beeld door gewoon even op een figuur in het document te klikken.

Bron: www.breekpunt.nl

Gebruik jij Office XP, patriesm?
Groetjes van Bugs

Bugs

Het antwoord van patriesm was dat zij Office 2000 gebruikt, en dat ze wel een knopje had gevonden om de bestanden kleiner te maken maar die niet kon activeren.

Er zijn wat antwoorden uit dit topic weggevallen.
Bij het editen van mijn laatse bericht heb ik per abuis het hele topic verwijderd.  :blozen :blozen :blozen :blozen

Ik had echter nog een oud venster van Internet Explorer openstaan waardoor ik een aantal berichten kon terugzetten.

Mijn excuses, patriesm, en sorry aan iedereen voor de verwarring.

Groetjes van Bugs

Han

Waar staat die optie voor het comprimeren van berichten in Word2000?
Ik kan 'm niet vinden?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

patriesm

even kijken:


beeld => werkbalken=>aanpassen=> opdrachten

en dan in de categorie bestand rechts staat dan ergens gecomprimeerd voorbeeld.

Er staat bij mij een pijltje achter, ik kan het wel slepen, maar dan werkt het niet. Als ik dan in mijn werkbalk kijk, zie ik hem staan, maar niet vetgedrukt zoals de anderen.

Bugs

Ik denk niet dat je daar wijzer van wordt, patriesm. Dat is alleen een (gecomprimeerd) afdrukvoorbeeld van het te drukken document.

Het document zelf verklein je daar niet mee.
Groetjes van Bugs

patriesm

Allemaal bedankt voor het mee denken....  maar ik blijf toch met de vraag zitten, hoe het mij toen gelukt is....

Black Panther

Er bestaat naar mijn weten geen knopje om bestanden gelijk klein op te slaan maar wat je ook kan doen is een PDF van je document maken.
Dit kun je doen met Win2PDF
Als je dit geinstalleerd hebt kun je je document opslaan als: Portable Document Format (PDF)
Het document word nu zo'n 5 keer zo klein.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.


Edit Bugs: Het is inmiddels 22 juni 2004.
Ik neem aan dat het probleem waarvoor dit topic geopend werd is opgelost.
Dit topic gaat dicht. Op verzoek van de topicstarter kan het door een teamlid weer geopend worden.

if you watch the movie Titanic backwards, it's about a magical boat that saves people.