Norton systemworks - Interne programmafout.

Gestart door Format Arie, 12 mei 2003, 09:41:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Format Arie

Hallo.
Vandaag kreeg ik toen ik Norton systemworks opstarte de volgende melding: Er is een interne programmafout opgetreden in Norton Antivirus. Verwijder N.A.V. en installeer opnieuw
Omdat ik niet precies zag hoe alleen Norton antivirus te verwijderen, heb ik besloten heel Systemworks te verwijderen en opnieuw te installeren.
Echter, het opnieuw installeren doet hij dus niet.
Ik ben erachter gekomen dat, ondanks dat ik via software Norton systemworks verwijderd heb, Norton Antivirus (niet werkend) en Ghost niet verwijderd zijn. Snap er niks van. Ik krijg ze niet apart verwijderd, want zie bergens een uninstall program van ze. Niet bij programma's, en ook niet in map C in de map systemworks /narton antivirus.
Ik krijg Systemworks niet opnieuw geinstalleerd. Hij geeft dan de volgende melding:
Norton Systemworks heeft gedetecteerd dat er actuele of nieuwere versies van de volgende toepassingen op decomputer zijn geinstalleerd. De gebundelde (systemworks dus) versies van deze toepassing worden niet geinstalleerd over dezelfde of nieuwere toepassingen
Wat nu te doen? Hellup

Han

Waarschijnlijk is het net zoiets als bij het verwijderen van NAV alleen. Als je dat dan opnieuw installeerd krijg je een identieke melding. Daarvoor staat op de symantecsite een opruimproggie. Als je dat gedraaid hebt, dan kan je wel weel opnieuw installeren.

De oplossing voor Norton System Works staat waarschijnlijk wel in de ondersteunings database van symantec. Ik kan alleen niet voor je zoeken in die database, omdat ik niet weet welke versie van het programma jij draait  ;)

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

bjo

hier kun je er ook over lezen hoe je het moet verwijderen arie
[move]there is no power like xp power[/move]

Han

Yep, maar da's alleen voor herinstallatie van NAV.

Ik heb wat gevonden op de Amerikaarse Symantec site.
Dat staat hier : "How to install Norton SystemWorks 2002 and 2003".


If you need to uninstall and reinstall NSW, then uninstall NSW using the Add/Remove Programs applet in the Windows Control Panel. If this method is unsuccessful, then see the following document: How to uninstall Norton SystemWorks manually

After you have uninstalled NSW, delete the installation files from the hard disk before reinstalling NSW. The installation files are in the format *.isu and are located in the Norton SystemWorks folder and subfolders, such as Uninst.isu and Nav95.isu.

If you previously encountered problems during the NSW installation, then perform the following steps to reinstall NSW:
1. Complete the steps in the First-time installation section.
2. Delete any remaining installation files. These files have an .isu extension
     and are located in and beneath the Norton SystemWorks folder.
     For example, Uninst.isu and Nav95.isu.
3. Perform the installation. During installation, do the following:
      A. If you are prompted to use the configuration settings from the previous installation,
          then click No.
      B. At the registration information window, click Cancel to cancel the registration process.
      C. Uncheck the options to Run LiveUpdate and Scan for Viruses after restarting.
      D. When prompted to restart the computer, click Yes.
4. Run LiveUpdate. Check all available updates. When LiveUpdate has completed,
    restart the computer.
5. Scan for viruses.
6. Register NSW:
      A. Open the Norton SystemWorks Integrator.
      B. Click Help, and then click About Norton SystemWorks.
      C. Click Register.

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

ik kom niet ver. het grote verhaal hier net boven is beetje hocuspocus. Zit nu via je link bovenaan "how to uninstall Norton System works Manually". Heb daar gekozen voor het verwijderen van individuele componenten, want hoef alleen van NAV en Ghost af. Maar die verwijst weer naar verwijderen via software. Alleen, system works  staat daar niet meer.
Als ik kies voor Uninstall heel Systemworks 2003 manually, dan krijg ik wel zoveel stappen, ( http://service1.symantec.com/SUPPORT/nsw.nsf/docid/2001090708472107 )dat is niet mogelijk voor een leek. Zou daar ook een hoop in register moeten verwijderen/rommelen, wat ik liever niet doe.

Format Arie


Han

Nog ff en ik ga je FormentArie noemen hoor  ;)

Het is waarschijnlijk simpeler om je vraag even Hier bij symantec online hulp te plaatsen. Zet er gewoon een kopietje neer van het eerste bericht dat je in dit topic hebt gezet en dan krijg je antwoord via de mail, als je dat vakje aanvinkt dat je antwoord via de mail wilt hebben, bij het stellen van je vraag.

Uhh je hebt Ghost..., geen image gemaakt die je terug kon zetten?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

wat betreft die Ghost, is me nooit gelukt. Maar heb nu laatste keer backup daarmee op cd gebrand. Maar ja, dat is nieuw voor me en dus brrrrrr hartstikke eng. Weet ik veel wat ik daarmee weer kan aanrichten voor ellende.
groetjes, format arie. ;)

ps. het volgende zou een oplossing zijn, ware het niet, dat die geld vor NAV 2002, en ik heb 2003:
http://service1.symantec.com/SUPPORT/INTER/navintl.nsf/ddocid/20011009134650905

Han

Als je er niet uitkomt, wil ik de vraag ook wel voor je posten bij symantec, Arie. Post ik het op jou mailadres dat je hier op PCN opgegeven hebt en krijg jij dus het antwoord in je inbox  ;)
Je mailadres blijft daar ook verborgen.

Dan moet ik wel weten welke versie je hebt.

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Als je dat zou willen doen. Ik kwam niet veel verder dat dat ene venster wat jij nu laat zien.  :blozen (heb bovenste versie)
Wat handig weer dat ik twee computers heb. kan ik weer door op die met die "effe checke" ;) schijf

Han

Ga ik voor je doen, zodra ik de versie weet van systemworks die jij op je pc heb staan. Daar wordt nl naar gevraagd, als je een vraag erover stelt  ;)

Zo bekijk je welke versie jij hebt.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Zelfs dat lukt me niet. Computer begint ook steeds raarder te doen, waarschijnlijk van alle dingen die ik probeer. Heb ook Ghost erop staan nu en de backup geprobeerd vanaf cdrom. Maar  ook die lukt niet. Alles gaat goed tot, tot ik Run toets. dan krijg ik "couldn't contact ghost start agent."
Ik stop er mee. Ga een pint drinken. Het zit me tot .....
Morgen formateer ik C gewoon. (piece of cake)
Die naam van je houd ik aan (Format Arie). Vind ik wel geinig. Jammer dat ik die niet in profiel kan veranderen.
doei.

Format Arie

Terug gezet in goede topic? Dus ik had een keer gelijk? Wauw. ik was net wat aan het neerzetten, en toen was het topic weg, hahaha.


Han

Ja hoorrr, dat kan wel. Kijk maar es in je profiel. Daarin staat bovenin
"Naam: Dit is de naam die getoond wordt in het forum!"
Als je daar Format Arie neerzet, dan staat dat bij al je berichten.

Euhh yep, je vraag stond goed. Was even verwarring over. Sorry  :blozen

Effe terug naar je probleem. Dus ik hoef je vraag niet aan Symantec te stellen? Je gaat formatteren?
Als dat inderdaad zo is, dan kan dit topic op OK.  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Gooi maar op slot Han. Ik vrees met er allemaal de laatste dagen gebeurd is, dat als Systemworks opgelost is, er nog veel (andere) problemen zijn. Ik ga mijn naam eer aan doen.
Format Arie.

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!