Kleuren van andere websites gebruiken

Gestart door Pimmetje, 17 april 2004, 20:16:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pimmetje

Mag je kleuren van iemands website overnemen, ik zie soms bepaalde kleurencombinaties op een website die ik echt schitterend vindt maar mag je dat zomaar overnemen, heb het dus alleen over de kleuren, niets anders !
groetjes,
Pimmetje

Martijn

Tja, ik zou eigenlijk niet weten waarom niet, als ik een auto in een mooie kleur voorbij zie komen is er niets (behalve het geld) wat me tegenhoud om een auto in dezelfde kleur te kopen.

Ik zou het alleen niet doen als de herkenbaarheid in gedrang komt, als (om bij auto's te blijven) Opel de kleuren van de site van VW overneemt word het wat lastig om alles uit elkaar te houden, maar dat is dan meer om wille van herkenbaarheid en niet omdat het niet zou mogen.
Om oud en wijs te worden moet je eerst jong en dom zijn geweest

Pimmetje

Dat is duidelijk Martijn, dank je wel en nee , geen herkenbaarheid, mijn website moet wel unique blijven  ;D
gr. pimmetje

Han

Op kleurcombinaties staat geen copyright. Zolang je geen plaatjes gapt van een andere site kun je gewoon je gang gaan.

Als je precies de kleurcodes wilt hebben van een bepaalde site dan moet je daarvoor even het programma colorpicker installeren. Die geeft als je ergens met je muis overheen gaat meteen de html kleurcode weer. Fantastisch proggie!!
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Pimmetje

 ;D ;D ;D en die heb ik nou ook, schitterend om mee te werken,
als je veel leest en zoekt vindt je af en toe knap handige dingen  :)
gr. pimmetje