Pentium 4

Gestart door Stofke, 05 oktober 2002, 13:58:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stofke

Hallo hallo

is het waar dat men bij pentium 4 van intel en de xp's van amd niet meer in de dos kan werken. Als dat zo is hoe moet het dan met het nemen van de backups met ghost in dos ?

groeten

stofke
There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about

Han

Geen idee. Waar heb je die informatie vandaan  :-X
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Stofke

Mijn neef doet veel pc installatie, hij zei dit vandaag.
There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about

Han

Misschien kan je hem dan vragen, waar hij zijn informatie  vandaan heeft?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Stofke

Zal het hem eens vragen.
There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about

Stofke

Maar als ik mij niet vergis is het wel zo dat je bij Windows XP niet meer in Dos kan werken. Hoe moet het dan met het maken van de backups ? Voorlopig nog een beetje bij Win98Se blijven denk ik. :)

groeten

stofke
There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about

Zandman

Je kan inderdaad met windows xp moeilijk een backup maken met ghost
Of je moet via een opstartdiskette dos opstarten dan kan het wel .
Ik heb hier een systeem met dual boot win98se en winxp dit ook omdat niet alle spellen voor mijn kids onder xp werken .
De backups maak ik dus altijd vanuit win98se en dat gaat prima.
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Stofke

dat is natuurlijk een gedacht, ga nog ff verder boeren met win98 voorlopig, loopt lekker en voor win xp moet ik mijn systeem verzwaren omdat ik hier maar met 450 mhz zit. Heb al eens xp geinstalleerd maar werkt duidelijk trager door die lage Mhz. Voorlopig nog geen geld voor nieuw systeem :(
Heb nog maar juist domeinnaam + server gehuurd die access database ondersteund, kost mij ook al 211 euro per jaar. Dus nog beetje sparen voor nieuwe onderdelen want nieuw systeem volledig koop ik mij nooit, altijd nieuwe stukken inplanten, is leuker ook zo  ;)
There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about

Doy

Mocht je toch de loterij winnen ofzo, kan je je HD zo indelen dat je er een partitie FAT16 op maakt voor bv DOS-6.22 en die als éérste installeert.

Han

Zie je onder FAT16 dan wel de grote harddisks in Dos, Doy?
Als je opstart met een Win98 of WinME flop dan zie je die wel.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Doy

Dacht, als de BIOS hem zo groot ziet, ziet DOS hem ook zo groot.
De partitie voor DOS hoeft maar 1 á 2 GB te zijn.
Kan je er ook nog oude DOS-spellen of programma's opzetten.
Meen, dat als de partitie 2 GB is, kan hij ook ingedeeld worden als FAT32.

Han

Ik bedoel eigenlijk meer dat als je vanuit die DOS-partitie een ghost image op wilt starten (maken of terugzetten) of je dan onder FAT16 geen probleem krijgt met de maximale grootte die Dos 6.22 kan zien. Dat is dacht ik niet de grootte van de huidige harddisks.
Zal morgen m'n bak es booten met een dos6.22 opstartdisk. Die heb ik nog wel ergens. Dan kan ik ff kijken.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Doy

DOS6.22 ziet geen FAT32.
DOS6.22 ziet onder fdisk m'n HD 9782MB als non-DOS Type.
Dus een partitie van 1 á 2 GB FAT16 zou kunnen, denk ik.
Of ik sla de plank mis.

Han

Dat kan wel, maar dan kan je daarvanuit Ghost niet gebruiken om een image te maken van je grote harddisk. Bovendien ie 2 gb voor alleen DOS wel een beetje veel.  :-X
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Doy

Het zal wel een foutive gedachtendwaling van mij zijn. ;)
Ben zowiezo geen XP gebruiker... denk eerder, dat ik Linux zou nemen, RedHat 7.3 bijvoorbeeld.
2 GB is rijkelijk veel voor een DOS-partitie, maar ik ben een liefhebber van oude DOS -programma's en -spellen.