Moederbord + geluid

Gestart door Stofke, 03 juli 2002, 11:32:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stofke

Hallo

ben van plan om mijn een nieuw mobo aan te schaffen, daar op zit een Integrated Hardware Sound Blaster/Direct Sound AC97 audio. Ik luister echter af en toe naar muziek op pc, is dit voldoende of moet ik nog een losse geluidskaart eraan toevoegen of volstaat de ingebouwde soundblaster op het moederbord. Het moederbord is een MSI KT3-Ultra (http://www.msi.com.tw/products/mainboard/mainboard.php?model=MS-6380E+Ver1.0)

groeten

stofke
There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about

Han

Ik heb geen idee of die geintegreerde geluidskaart aan jouw verwachtingen zal voldoen. Dat zal je uit moeten testen. Wat de een niet om aan te horen vind, vind de ander prima  ;)
De site waarnaar je verwijst ligt op het moment plat.

Als dit moederbord naar je zin is, dan is de geintegreerde geluidskaart geen reden om hem niet te kopen. Wil je toch 'n externe geluidskaart in je pjoeter zetten, dan kan je zo'n intergrated geluidskaart doorgaans uitschakelen. Bij de nieuwere computers kan dat via het BIOS, bij de wat oudere middels een jumpertje op het moederbord. Laat je wel informeren of dat uitzetten bij dit moederbord inderdaad tot de mogelijkheden behoort.

Let erop, dat er voldoende uitbreidingsslots aanwezig zijn.  Netwerkkaart/geluidskaart/modem e.d. kunnen allemaal geintergreerd zitten tegenwoordig. Mobo's met geintegreerde mogelijkheden hebben doorgaans minder uitbreidingsslots. Wil je je oude ISA-kaart nog gebruiken, waar je het in je geluidskaart topic over had, dan heb je uiteraard ook een ISA-slot nodig.

Verder weet ik onvoldoende van moederborden, om je daar advies in te kunnen geven.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Stofke

Dit zijn de gegevens

Support Socket A (Socket 462) for AMD(r) Athlon(tm) / Athlon XP / Duron(tm) processor - - Support 600MHz up to 2000+ MHz processor and higher - VIA(r) KT333 (552 BGA) Chipset - FSB @200/266MHz - AGP 4X and PCI Advanced high performance memory controller VIA(r) VT8233A (376 BGA) Chipset - High Bandwidth V-link Client controller - Integrated Faster Ethernet LPC - Integrated Hardware Sound Blaster/Direct Sound AC97 audio - Ultra DMA 66/100/133 master mode PCI EIDE controller - ACPI 100/133 (200/266)MHz clocks are supported - Support six memory banks using three 184-pin DDR DIMMs - Support a maximum memory size up to 3GB - Support 2.5v DDR200/266/333 DDR SDRAM DIMM - An IDE controller on the VIA(r) VT8233A chipset provides IDE HDD/CD-ROM with PIO. Bus Master and Ultra DMA 66/100/133 operation modes - Can connect up to 4 IDE devices - Integrated Realtek(r) ALC650 Chipset (6-channel S/W audio) - Direct Sound AC'97 Audio - 6-channel analog output


groeten

stofke
There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about

Han

Er zit op dit mobo dus een netwerkkaart en een geluidskaart geintegreerd. Verder zie ik dat er een gebruik wordt gemaakt van een VIA chipset.

Die VIA chipset heeft bij adsl gebruikers hier in nederland nogal wat problemen veroorzaakt bij mensen met USB-apparaten. Doordat de stroomtoevoer niet in orde was viel hun usb-modem steeds uit.
Ik weet dat VIA inmiddels bezig is met nieuwe chipsets die deze problemen niet hebben. Ook daarna zal je dus moeten vragen in de winkel.

Ga je er een AMD-processor opzetten zorg dan voor een hele goede luchtstroom/koeling in je computer. AMD-processoren worden behoorlijk warm en dat kan rare foutmeldingen geven.

Verder kan ik je niet helpen.  :-X
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Stofke

Ok, bedankt voor de info.

groeten

stofke
There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about