Error 80070005 (KB2267602)

Gestart door feao †, 05 april 2015, 11:00:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

feao †

Goedemorgen Han,

vanmorgen bij een update van Windows voor KB2267602 kreeg ik de foutmelding 80070005 OS te zien voor windows defender..Kijk ik terug bij de geschiedenis dan zie ik dat alle updates voor Windows Defender mislukt zijn bij  mij...
Kan dit kwaad en kan ik deze update eventueel bij verborgen zetten.. Ik heb gezocht bij windows zelf maar daar zag ik 1maal iets staan van 2010 ?  Kijk ik via google dan zie ik er aardig wat van staan  maar helaas in het engels...weet jij raad voor me Han..Ik gebruik windows defender niet Han op deze laptop.

Ieder hele fijne paasdagen gewenst bij deze zou ik dat toch bijna vergeten zijn,....lol

groetjes Mariska

Nooit te oud om te leren!
groetjes Mariska

Han

Dat je Windows defender niet gebruikt is een keuze die je zelf maakt maar dat de updates ervoor steeds mislukken, klopt niet. Ik heb dit gevonden op de nederlandstalige Microsoft site over de error die je krijgt.
https://support2.microsoft.com/kb/968003/nl

Lees dat even goed door. Als je op het plusje voor de "inloggen als beheerder regel" van jouw besturingssysteem klikt kun je zien hoe dat gaat.
Wat misschien een beter idee is, is het malware traject doorlopen wat we hier op PCN hebben om na te latenkijken of je pc last van malware heeft. Verwijs bij je eerste bericht ook even naar dit topic. Reactie op je bericht kan eventjes duren. Het is voor de mannen die de logs beoordelen ook pasen.  ;)

Wat belangrijk is, is dat je dan wel andere protectie software draait die malware vangt als je defender niet gebruikt. Zonder malwareprotectie op internet kan tegenwoordig niet meer.

PS) enne...., jullie uiteraard ook fijne paasdagen  :)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

feao †

Goedemiddag Han,

ik ga lezen en zien wat ik er mee kan Han, thanks voor het duidelijker neerzetten van mijn vraag...
Voor malware heb ik de Anti Malwarebyte meedraaien naast McAfee Han en die laat ik geregeld meedraaien net zoals ccleaner..

Een hele fijne middag voor je Han en je hoort uiteraard nog van me.
groetjes Mariska
Nooit te oud om te leren!
groetjes Mariska

feao †

Hoi Han, is ikke weer....ik heb je aanwijzingen opgevolgd en Microsoft Security Scan uitvoerig  laten draaien en geen geinfecteerde bestanden gevonden. Daarna de Anti Malware bytes laten draaien en ook daar 0 geinfecteerde bestanden gevonden en als laatste de CCleaner nog laten draaien ..

Ik heb uitvoerig na bovenstaande uitgevoerd te hebben McAfee zelf weer eens door gekeken waarbij me opviel dat McAfee alles in één hand houd vandaar dat  Windows defender misschien uitstaat en niet geupdate kan worden...
Windows Defender eindelijk gevonden en daar staat bij dat ze is uitgeschakeld en verouderd zou zijn omdat de service van de app is gestopt en ik neem aan dat dit gebeurt door McAfee Han.....Ik kan haar niet opstarten, uit geprobeerd zonder resultaat.

Ik stop er mee voor vandaag Han de laptop gaat uit zo... Mocht je reageren straks hier op dan zie ik dit morgen pas weer staan, een hele gezellige paasavond voor je alvast Han...

groetjes Mariska
Nooit te oud om te leren!
groetjes Mariska

Han

Zit er malware detectie in McAfee? Welk programma van McAfee heb je.

Draait je Malware Bytes op de achtergrond mee (= premium versie)?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

feao †

Goedemorgen Han

ik heb McAfee total Protection en die heeft inderdaad de malware versie er in zitten wat ik zo kan zien althans Han.
Ik heb van Malware Bytes de vrije versie en niet de premium versie op de laptop staan, deze laat ik min 3 x per week draaien en ccleander om  de dag.

Een hele gezellige 2e paasdag Han voor je en voor alle leden natuurlijk  ook een hele gezellige dag gewenst...
groetjes Mariska

Ps: ik heb bij Rob zijn laptop gekeken Han en daar neemt McAfee ook Defender over, alleen bij zijn update geschiedenis van Windows zie ik niets staan over Defender ook niet dat het goed gegaan is met de update er van..

Net weer Malware laten draaien en ik zie niet iets staan zodat ik het kopieren dus ben naar de map van Malware gegaan en bij logbestanden gekeken om het daar vandaan af dan te copy en past maar helaas dat lukt niet door Adobe die dan aangeeft dat het bestand ervan beschadigt zou zijn, vreemd wat ik heb het net laten draaien...

Han ik ga weer van het lijntje af, de kleinkids en achterkleinkids komen er zo aan..
groetjes Mariska
Nooit te oud om te leren!
groetjes Mariska

Han

Citaat van: Han op 05 april 2015, 12:24:02
Wat misschien een beter idee is, is het malware traject doorlopen wat we hier op PCN hebben om na te latenkijken of je pc last van malware heeft. Verwijs bij je eerste bericht ook even naar dit topic. Reactie op je bericht kan eventjes duren. Het is voor de mannen die de logs beoordelen ook pasen.  ;)

Ik raad je toch aan om je PC te laten nakijken door Abbs of Fazantje. Deze mannen zijn experts op dit gebied.
Zeggen zij dat de PC schoon is dan kun je er ook van uitgaan dat dat zo is.
Ik blijf het raar vinden dat de updates mislukken.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

feao †

Hoi Han, dat wil ik best doen heel graag zelfs maar ik krijg het alleen te zien via microsoft word vieuwer of kladblok maar met heel weinig gegevens te zien als ik terug kijk bij ander HJack Checks...zie ik veel  meer  info staan, dus graag helpie hoe doe ik dit..

Ik kan niet vinden het Scanlogboek en het Beschermingslogboek zoals hier aangegeven wordt Han
http://www.pcwebplus.nl/images/Malwarebytes-Anti-Malware-2.0-beschermingslogboek.png

Eindelijk gevonden en zie alleen dit staan Han

Update, 6-4-2015 12:08:31, SYSTEM, MARISKA, Manual, Malware Database, 2015.4.5.1, 2015.4.6.3,
Scan, 6-4-2015 12:24:21, SYSTEM, MARISKA, Manual, Start: % 1 6-4-2015, Duur: % 1 min 15 sec, Bedreigingsscan, Voltooid, 0 Malware Detections, 0 niet-Malware Detections,
(end)

Hopelijk kan  je hier wat mee...
Nooit te oud om te leren!
groetjes Mariska

Han

Nee, ik kan er niets mee. Ik ben geen malware expert.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

feao †

Han ik ben verder gaan zoeken en heb Spybot ook nog even er over heen laten  gaan voor ik verder ging en ik denk het eindelijk voor elkaar te hebben .,...
Ik zal het zo plaatsen voor jullie...
Vingers kruisen dat dit is wat je bedoelde Han..

groetjes Mariska

ps: het staat er Han, nu duim  ik maar dat ik het goed gedaan heb...
Nooit te oud om te leren!
groetjes Mariska

Han

Heel goed. Ik sluit het topic hier af. Gaan we verder in het onderdeel "Spyware, adware, toolbars, e.d. (HijackThis/RSIT Logs)"
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Hoe is dit afgelopen:

faeo heeft het malware traject doorlopen en abbs antwoord aan het eind daarvan:

Citaat van: abbs op 08 april 2015, 10:05:55
Je logje ziet er netjes uit verder, Defender is in Windows 8 een totaal pakket van antivirus en malware scanner.
Daar heb je nu McAfee voor en die heeft Defender geheel uitgeschakeld, dus om die updates zou ik mij geen zorgen maken en bij verborgen plaatsen.
Verder als je Mbam erbij plaats heb je zeker een mooi totaal plaatje waar je wekelijks een scan mee kan uit voeren.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!