C schijf niet toegankelijk

Gestart door Ad, 15 januari 2012, 15:02:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ad

Het meest belangrijke spul is er af gehaald en op een externe schijf gezet, alleen nog de mail enhet adresboek van Outlook.
Maar ik wil deze laatste straks ook weer terug kunnen zetten in mijn outlook, en uiteraard ook weer gebruiken.
Wat denk je .... ja natuurlijk ik krijg geen toegang tot de c: drive.  Wat een verrassing.
Ik wil ze niet allemaal handmatig weer in de nieuwe configuratie te hoeven zetten, hoe ga ik dit aanpakken.

Han

Op dezelfde manier als waarop je je foto's hebt gepakt. Je pakt je pst bestand.
Alleen..... Je mail kan juist de bron van besmetting bevatten. Weer extra voorzichtig.

Heb je nou gewoon nooit van die laptop backups gemaakt?
Je maakt toch regelmatig backups van je mails?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Ad

Tja backups zijn er in elk geval niet meer vanaf het moment dat de toegang geweigerd werd, maar ik heb eigenlijk geen idee hoelang dat probleem er al was voor ik het (toevallig) ontdekte.
Ik zal wel iets verkeerd doen, maar die pst bestanden van outlook kan ik bij de WinXP niet vinden.
Even de zaak binnenste buiten keren denk ik, het is maar goed dat er geen haast bij is. Maar het gaat lukken vroeg of laat. Ik heb inmiddels ook iemand bij mijn hobby club gevonden die eventueel de klus voor me wil doen, daar kan ik dan altijd nog op terug vallen, maar dat is wel het aller laatste redmiddel.

Ad

Ik heb inmiddels mijn pst bestanden gevonden, even niet bij stilgestaan maar in XP staan ze op een andere plaats als bij Win7.
Nu nog even naar de externe schijf kopieƫren, en dan kan ik eindelijk beginnen met herstellen.
Welke virus scanner kan ik het beste gebruiken ? 1 of meerdere van de cd van Hirens neem ik aan.

Ad

Ik heb de laptop 3 keer met verschillende virus scanners van de Hirens cd gescand, en ook de externe schijf is op dezelfde manier gescand. Geen van de drie heeft ook maar iets gevonden, raar ik had eigenlijk gigantsche besmetting verwacht.
Nu is het de bedoeling denk ik om de schijt te partitioneren? Geen idee hoe en waarmee, hoewel ik het toch ooit gedaan heb.

Bugs

Gewoon de recovery cd van de laptop erin stoppen.
Voor vragen over het opnieuw installeren van je pc moet je even een nieuw topic openen, Ad. Het probleem waar het je in de eerste instantie om ging is nu inmiddels opgelost. Daarom hang ik hier een slotje aan.  :slotje
Groetjes van Bugs