E-tech RTB03 router halveert de verbindinssnelheid

Gestart door Gert, 21 november 2009, 11:39:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gert

Goedenmorgen, op dit moment heb ik bij ziggo een 20 Mbits verbinding die zonder de router ook bijna gemeten wordt.  Echter met deze bekabelde router ertussen blijft het steken op 8Mbits.  Nu is het een oudje met de laatste firmware van 2003 en is misschien aan vervanging toe ( Pakjesboot of verjaardag). Heeft iemand misschien een tip om met bepaalde instellingen de snelheid wat op te schroeven
De router heeft 1 WAN UTP-poort 10 Mbps

Groeten Gert
Locatie: +21.3 NAP

Han

Hoe oud is dat modem, Gert? Als je de firmware van 2003 draait dan moet het toch echt wel een héél oudje zijn. In het NL manual staat zelfs nog een uitleg voor MXStream van KPN. Da's vrij in het begin van adsl.
Ik heb bij e-Tech deze pagina gevonden en ben in de manuals op zoek gegaan naar de maximum bandbreedte die hij aankan. Het is zowiezo een adsl-1 modem (adsl-2 modems bestonden in 2003 nog niet). Voor snelheden hoger dan 8 Mbit heb je een adsl-2 modem nodig.

Je zou er een mailtje aan kunnen wagen naar support@e-tech.nu, maar ik ben er bijna zeker van dat het modem maar maximaal 8Mbit trekt en dat het tijd voor een nieuwe is als je het maximale eruit wilt halen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Gert

Ik had al een vermoeden Han, deze stamt volgens mij nog uit de vorige eeuw. Ik heb daar volgens mij nog eens vragen over gestelt in het bgw forum  ;). In die tijd was 8Mbit de snelheid van het licht omdat er nog met 56K modems werd ingebeld.
Ik laat deze nog even staan tot Sinterklaas of 15 dec iets nieuws brengt. De verlanglijstjes zijn iedergeval aangevuld  :). Deze is inmiddels al behoorlijk want deze pc moet zich regelmatig herstellen van ernstige fouten. Ik heb geen tijd omdat uit te zoeken want ik ben veel weg :-\

Bedankt en een prettige avond :tnx
Locatie: +21.3 NAP

Han

Ik hoop voor jou dan maar dat je braaf bent geweest het afgelopen jaar.  ;)


Ik sluit het topic hiermee af :slotje
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!