Error-Runtime error '75', Path/File

Gestart door polle, 31 oktober 2004, 06:54:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

polle

Hallo,
ik zit met een vervelend probleeem
Wanneer in Win XP opstart start er blijkbaar een prog op
ik zie dit aan een klein symbool op de onder in de balk
ik krijg steeds de melding Error runtime ' 75 ' Path/ File error
ik kan dit niet sluiten, komt altijd terug
heb al aan het zoeken geweest op het net wat dit kan zijn doch kom er niet uit
Hoe kan ik te weten komen wie of wat deze boosdoener is
Hoe kan ik het verwijderen.
Win xp is reeds volledig geupdate
THX :-X

Zandman

Als je denkt dat het mee opstart zou je dus in de msconfig bij opstarten  moeten kijken of er niet iets vreemds tussen staat
Lees onze special de opstartmap eens door en kijk of je de boosdoener kan vinden
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

polle

Hallo,
bedankt voor de reactie
Ik heb het item van de opstartmap goed doorgenomen
Is het juist als ik denk dat ik msconfig direct uitvoer en opstarten kies ik alle progs met exe extentie die opgestart worden en zo niet eerst msinfo32 hoef uit te voeren want daar staan er een deel bij men een ini extentie en die hoef ik niet te bekijken of ben ik verkeerd
thx :-[

Han

Het gedeelte van MSConfig wat belangrijk is in combinatie met de opstartmap =
- Klik op "start"
- Klik op "uitvoeren"
- Tik in het vakje msconfig
- Klik op "OK"
- Ga in MSConfig naar het laatste tabblad: "Opstarten"
Daar staan de meeste items die gelijk opstarten als je windows start. Sommige spyware start daar ook op maar is door de makers onzichtbaar gemaakt. Die kun je doorgaans wel zien met een programma als Hijackthis. Wees voorzichtig met dit programma.
Bovenin het forumonderdeel "Spyware, adware, toolbars, dialers e.d." staat daar een topic over.

Er kunnen ook nog XP processen gestart worden die van invloed zijn.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

eljafoufi

Ik heb net hetzelfde probleem als Polle, ik krijg bij het opstarten van Windows (XP) sinds gisteren deze vervelende Runtime Error 75 Path/File message die je bovendien niet kan sluiten want het komt steeds terug. Ik weet ook totaal niet wat de oorzaak hiervan is want ik heb niets geinstalleerd ofzo. Ook kan ik niet uit de foutmelding afleiden wat juist het probleem is, zodat ik mss kan zien welke map er misschien read-only zou zijn ofzo. Weet iemand wat ik hier aan kaan doen? Bedankt op voorhand.

Han

Tja, voor jou geld dan hetzelfde advies als voor Polle. Kijk even bij je MSConfig of er niets raars mee opstart. Je kunt bewust niets geinstalleerd hebben maar misschien toch iets opgepikt hebben via surfen op internet.
Scan je PC met een recent geupdate versie van AdAware.
- Hier vind je info over Adaware
- Hier vind je info over MSConfig en opstartitems
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

eljafoufi

Dank je voor het snelle antwoorden Han, maar helaas heb ik al de MSConfig bij opstartitems gekeken en niets verdacht gevonden, enkel dus enkele noodzakelijke programma's die nodig zijn voor een juiste werking van Windows. Overigens heb ik alles al geprobeerd zoals met Ad-aware en het bijhorend programma Spybot een full system scan te doen, alsook m'n registry volledig onderzocht. Toch is het probleem hier helaas niet mee opgelost...

Han

Via Google is niet veel te vinden op foutmelding "Runtime Error 75 Path/File".
De eerste twee zoekopdrachten leiden naar dit topic  :huh
Maar............,  via www.altavista.nl vond ik wel wat met deze zoekopdracht:

RUNTIME ERROR 75: "Run-time error 75: path/file access error."
This error occurs when a program is installed on a network and the user does not have rights to the program directory. For the program to work properly on a network, users must be given rights by the network administrator.

Maak je verbinding met iets anders op een lokaal netwerk? Een netwerkprinter of misschien een netwerkdrive??
Is die printer of die netwerkdrive beschikbaar als je XP opstart?


RUNTIME ERROR 75: "Run-time error 75: path/file access error."
This error can also mean there are problems with the drive or diskette where your data files are located. Run ScanDisk on the drive.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Na verder lezen op Altavista.nl blijkt dat je deze fout ook krijgt als XP op een "read only" bestand stuit waarin op dat moment wel geschreven moet worden. Dat zou een logbestand kunnen zijn.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Playaz

Hoi,

Sinds gisteren heb ik er ook last van. Echt een irritante foutmelding.

Wat ik allemaal heb geprobreerd voor het oplossen van het probleem: (Standalone PC)

-Scandisk gedraaid  (Op alle partities)
-de laatste geinstalleerde programma's verwijderd.
-Ad-aware gedraaid
-Spy search gedraaid.

Helaas.....Het is er nog!

PS. Ik denk dat het een lek is van WinXP.
Just looking around...!

Han

Is het misschien begonnen na een Windows update ?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Playaz

Nee Windows werd niet geupdated.

Ik heb in het Systeembeheer/LogBoek gekeken, maar daar was ook niks te vinden. 

(optie msconfig/opstarten had ik ook al geprobeerd )

Het laatste wat ik deed voordat de foutmelding voorkwam was, MP3 bestanden kopieren van Mapx naar Mapy op dezelfde partitie.
Het waren maar ongeveer 10 a 15 bestanden.


Dames en Heren weten jullie het nog, voordat het optrad wat jullie laatste actie was????
Just looking around...!

Han

Het lijkt me vooralsnog sterk dat het een lek in XP is, Playaz
Als dat zo was dan hadden veeeeeeel meer mensen er last van moeten hebben.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Playaz

Ieder geval het is wel een irritante gedoe.

Niks wil helpen.

Heb jij nog goede ideeen Han?

Just looking around...!

Han

Dat geloof ik graag dat het irri is. Ik kan het ook nooit uitstaan als er wat mis gaat en ik kan geen oplossing vinden.
Helaas is alles wat ik tot nu toe vond hierboven al vermeld. Mogelijke oorzaken zouden kunnen zijn :
- Onvoldoende rechten op een netwerkdrive
- Fout op de schijf waarvoor scandisk uitgevoerd moet worden
- Ergens een bestand read-only terwijl dat beschreven moet kunnen worden

Meer kan ik tot nu toe niet vinden erover  :kweetniet
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

themasteronline

@ Playaz of Polle zou 1 van jullie maar het liefst allebei  even een screendump kunnen maken niet  en deze op het forum kunnen plaatsen
het is mij niet duidelijk wat voor een plaatje of icoon jullie onderaan de balk hebben staan  Misschien herkend iemand wellicht om wat voor een progje het zou kunnen gaan wat de foutmelding geeft..

Error 75 betekend in ieder geval dat het pad niet kan worden gevonden of toegang geweigerd er moet dus iets zijn weggehaald van de pc  heel veel mensen doen dat onbewust of een andere gebruiker op de pc heeft misschien iets verwijderd of verkeerd verwijderd. wat in dit geval erg aannemelijk is. Probeer in ieder geval even met systeemherstel je pc terug te zetten naar een dag waarvan je zeker weet dat die ligt voor de eerste dag dat je de foutmelding kreeg, al het goed is moert je er dan vanaf zijn.
suc6 ermee en ik ben benieuwd :uhhh

Marco.

Playaz

Hoi Marco,

Ik kan wel een screendump van het foutmelding maken, maar
helaas heb ik geen icoontje of een plaatje of een lege programma afbeelding (witte scherm met een blauwe boven balk) onderaan de balk.

Wel kan ik de foutmelding weg krijgen.

Als ik de PC wil afsluiten krijg ik een foutmelding als 'Cannot quit' met een OK knopje. Druk op ok, en op de OK knopje van van het foutmelding en het komt niet meer voor.

Ik merk wel dat de Icoontjes in de opstartbalk (systeem vak) verdwijnen, alleen de tijd en datum blijven staan.

:huh
Just looking around...!

eljafoufi

Jah Playaz, ik krijg ook die melding 'cannot quit' en daarna kan ik het 'runtime error 75' venstertje wel sluiten, maar ja dat is bij iedereen die deze error krijgt denk ik.

Han, ik denk inderdaad dat de error bij mij begonnen is na een windows update, want ik herinner me nog dat ik het zo onnozel vond dat die updates mij dit probleem bezorgde ipv problemen helpte te vermijden  >:( Weet je mss wat te doen als je weet dat dat de oorzaak is?

PS: Systeemherstel kan ik niet gebruiken omdat die uitgeschakeld was en er dus geen herstelpunten zijn voor die datum

frank

Zou een van jullie eens kunnen kijken of hij onder msinfo32 intoetsen bij start-uitvoeren- en dan even kijken bij opstartprogramma's  of je de lijst met opstartprogramma's even kan kopieeren en plakken hier :)
[url="http://kabonfootprint.com/"]http://kabonfootprint.com/[/url] & [url="http://toppedia.com/stop-dreaming-start-action/"]http://toppedia.com/stop-dreaming-start-action/[/url]