Recente berichten

#21
E-Mail / Re: Email account in Outlook v...
Laatste bericht door Han - 27 juni 2023, 12:00:05
2 opties:

Je moet jouw Microsoft account NIET verwijderen. Je moet alleen UITLOGGEN op de laptop. Daarna alle cookies wissen zodat er ergens meer ingelogd kan worden met jouw gegevens.
Dan cache , geschiedenis uit je browser(s) wissen. Windows met de hand opschonen.

Ik neem aan dat degene aan wie je de laptop gaat geven al weet dat het apparaat er aan zit te komen.
Maak in overleg met diegene een gmailaccount aan. Gebruik dat mailadres om een nieuw Microsoft account aan te maken,
Installeer dan een schone versie van win 10 en log tijdens de installatie in op het nieuwe Microsoft account.
Laat tijdens de installatie bestaande data wissen.
#22
E-Mail / Re: Email account in Outlook v...
Laatste bericht door john - 27 juni 2023, 05:28:32
Met je laatste opmerking heb je natuurlijk volkomen gelijk.

Nu ik de pictogrammen heb vergroot zie ik idd. het icon voor mail.
Met enkel Outlook verwijderen ben ik er nog niet, want de weg te geven laptop is gekoppeld aan mijn Microsoft account, hetzelfde account wat ik gebruik voor mijn Windows 11 laptop.
Het is niet mogelijk om 2 Microsoft accounts te hebben.
Met andere woorden ook al verwijder ik Outlook is de laptop nog steeds gekoppeld aan het Microsoft account.
Terug naar fabrieksinstellingen gaat niet meer. Op de weg te geven laptop is enige tijd geleden de originele en defecte HDD vervangen door een SSD met als gevolg dat de recovery ook foetsie is.
Als ik mijn Microsoft account echt verwijder is dat van toepassing op beide laptops en wordt er van alles en nog wat verwijdert wat ik, zeker voor de laptop die ik behoud niet wenselijk is uiteraard.
De gedachte een laptop weg te geven is een ding maar blijkt in de praktijk minder eenvoudig met name door het Microsoft account als terug naar fabrieksinstellingen onmogelijk is geworden.
Windows 10 met een schone installatie er opnieuw opzetten zal het probleem van het Microsoft account ook niet oplossen als enkel alles verwijderen.
Nog een andere oplossing....!!??
#23
E-Mail / Re: Email account in Outlook v...
Laatste bericht door Han - 24 juni 2023, 11:42:42
Als je in configuratiescherm  in de balk rechtsboven kiest voor "grote pictogrammen" Dan staat er echt een icon voor mail.

Win 10 via windows terugzetten heb ik geen idee van. Heb ik nooit gedaan en door m'n image-software ook nooit nodig.
Ik weet niet of er dan programma's verwijderd worden. Wat voor programma's wil je er dan op laten staan.
Die hebben toch allemaal licenties die van jou zijn? Die moeten er juist vanaf.

Terugzetten naar fabrieksinstellingen dan wordt ie weer zoals je hem destijds nieuw uit de doos haalde.
Lever hem gewoon zo af en laat de nieuwe eigenaar het zelf regelen met de windows-updates en installatie van programma's die zij willen hebben.
Da's jouw zorg dan toch niet meer.
#24
E-Mail / Re: Email account in Outlook v...
Laatste bericht door john - 24 juni 2023, 10:57:17
Ik was onduidelijk, ik bedoelde de Outlook versie die met Windows 10 wordt mee geleverd en niet de versie van het Microsoft Office pakket.
Terugzetten naar was ik idd. ff helemaal kwijt. In het configuratiescherm kom ik geen mail tegen en dus op deze wijze niet te verwijderen.
Windows 10 kan op 2 manieren worden terug gezet, via Windows zelf en via fabrieksherstellingen.
De eerste optie heeft eigenlijk mijn voorkeur al vraag ik me af of dan alle apps bewaard blijven en niet daarna alles opnieuw moet worden gedownload en geinstalleerd. Voordeel is ook dat dan de nieuwste versie van Windows 10 blijft bewaard zoals aanwezig voor het terugzetten.
Terugzetten naar fabrieksinstellingen is zonder meer de beste en veiligste methode, nadeel is dan wel dat je dan een Windows versie krijg als toen je de laptop uit de doos pakte.
Mijn enige zorg is Outlook en alle emails, de rest op de SSD schijf is niet zoveel want die is niet zo lang geleden erin gezet ter vervanging van de defecte HDD. Wat er dus nog aan bestanden opstaat kan ik eenvoudig verwijderen, is niet zoveel werk.
Bedankt voor de tip de cache en meer leeg te maken van de browsers zoals cookies en wat al niet meer.
Wil je me nog even laten weten v.w.b. de apps, heeft geen haast, na het weekend dus.
#25
E-Mail / Re: Email account in Outlook v...
Laatste bericht door Han - 23 juni 2023, 13:05:54
Heb je het over Microsoft Outlook, de Outlook uit het Microsoft office pakket?

Kijk eens in configuratiescherm - en dan mail. Dan kun je het mailaccount van de Win10 computer weggooien.
Je Microsoft account zelf moet je uiteraard niet weggooien want dan is die ook niet meer toegankelijk op je andere apparaten. Je logt alléén uit op je Microsoft account op de Win 10 laptop.

Vergeet niet dat je daar ook alle cookies en je volledige geschiedenis en cache moet wissen voordat je de Win 10PC weggeeft.
Veiligste is de Win10 laptop terug herstellen naar "fabrieksinstellingen zonder bestandsbehoud" en hem dan weggeven. Dan weet je zeker dat al jou eigen data weg is.
#26
E-Mail / Email account in Outlook verwi...
Laatste bericht door john - 23 juni 2023, 10:33:48
Ik wil een laptop dat draait op Windows 10 weg geven.
Alvorens de laptop over te dragen is het wel de bedoeling dat mijn outlook email account is verwijderd.
Vanzelfsprekend niet de bedoeling dat de nieuwe gebruiker al het wel en wee in mijn Outlook mail kan blijven volgen.
Ik stuit echter op een probleem nl. dat als ik mijn Microsoft gebruimers account op deze laptop verwijder en daarmee ook het email account dit ook van toepassing is op een laptop met Windows 11 die ikzelf nog steeds in gebruik plus dat dan andere functionaliteiten niet meer goed of helemaal niet meer werken en dat is natuurlijk ook weer niet de bedoeling.
Kijk ik iets over het hoofd, want als ik dat email account tenminste in ieder geval niet toegangkelijk kan maken en alle berichten uitsluitend en alleen op die laptop niet kan verwijderen, het weg geven op losse schroeven komt te staan.
#27
Alle overige hardware / Re: Laptopcherm kleurt naar pa...
Laatste bericht door john - 17 mei 2023, 05:03:57
Terechte opmerking van je Han wat betreft data oftewel: eigen schuld, dikke bult. Over en sluiten dit topic.
#28
Alle overige hardware / Re: Laptopcherm kleurt naar pa...
Laatste bericht door Han - 16 mei 2023, 15:13:32
Voor de reparatieprijs die je aangaf zou ik hem ook hebben laten repareren. Zo kun je er nog plezier van hebben.
Tja je data...., ik heb het belang van regelmatig backups maken al eerder geopperd. Dan was je nu niet alles kwijt..... ;)

Topic sluiten maar?
#29
Internet / Re: Map oude firefox gegevens
Laatste bericht door Han - 16 mei 2023, 15:07:19
Topic sluiten dan maar?
#30
Alle overige hardware / Re: Laptopcherm kleurt naar pa...
Laatste bericht door john - 16 mei 2023, 13:31:21
In een ander topic al aangegeven dat de laptop het voor gezien hield. Zatermiddag naar de lokale pc boer. Conclusie lcd naar de Filistijnen. Deze shop, ASUS dealer, had toevallig nog een lcd op voorraad voor mijn type laptop. Snel opgelost dus, maar....Windows startte nog steeds niet op. Laptop achter gelaten en kreeg gisteren te horen dat Windows opnieuw moest worden geinstalleerd. Vandaag laptop opgehaald. Beetje balen want staat nu een Engelse versie van Windows 11 op. Inmiddels heb ik dat al weer aangepast naar taal NL. Echterm ondanks mijn verzoek, is nagelaten een back up te maken van de C:schijf en als gevolg ben ik nu o.a. ook oude Firefox gegevens kwijt. Komende tijd e.e.a. genoeg te doen.