Recente berichten

#71
Lokaal netwerk & Beveiliging daarvan / Re: Af en toe valt hij offline...
Laatste bericht door Josette - 26 april 2023, 17:35:17
Han, dat is het juist ik krijg géén foutmalding
alleen dat ik offline ben.

Maar het lijkt of het tot nu toe
wel lukt.

Bedankt al voor alles, kijk morgen verder.
#72
Lokaal netwerk & Beveiliging daarvan / Re: Af en toe valt hij offline...
Laatste bericht door Han - 26 april 2023, 17:32:22
Tik hier de foutmelding in die je ziet als je verbinding weg is en kijk wat de resultaten zijn:

https://support.norton.com/sp/nl/nl/secure-wifi/current/info?inid=nortoncom_nav_support_homepage%3Ahomepage
Als je op deze pagina klikt op de knop "Norton Secure VPN" dan zie je onderin al wat veelvoorkomende fouten staan.
#73
Lokaal netwerk & Beveiliging daarvan / Re: Af en toe valt hij offline...
Laatste bericht door Josette - 26 april 2023, 14:57:28
Han als hij uitstaat doet hij het ook hoor. >:(
Vandaar dat ik hem terug heb opgezet.

Ik snap er niets meer van op vakantie
stond de VPN ook op géén probleem.

Ik ga het aankijken wat hij nu doet na de reset van router en modem.
#74
Lokaal netwerk & Beveiliging daarvan / Re: Af en toe valt hij offline...
Laatste bericht door Han - 26 april 2023, 13:58:26
We waren er al achter gekomen dat als je "Norton Secure VPN" bij jou thuis aangezet, dat de oorzaak was van je verbindingsprobleem.
Niet zo gek dat je je verbinding dan weer kwijt bent als je die thuis weer aanzet, toch?

#75
Lokaal netwerk & Beveiliging daarvan / Re: Af en toe valt hij offline...
Laatste bericht door Josette - 26 april 2023, 13:09:23
Ja Han die staat op
was op vakantie ook aan.

Ik zal eerst eens alles uit de muur halen.
En kijken wat hij dan doet.
#76
Lokaal netwerk & Beveiliging daarvan / Re: Af en toe valt hij offline...
Laatste bericht door Han - 26 april 2023, 12:46:01
Je hebt wel die VPN weer aanstaan. Daardoor verloor je steeds je verbinding thuis. Er zijn veel mensen die dat probleem hebben
Hier een mogelijke oplossing stap voor stap beschreven: https://support.norton.com/sp/nl/nl/home/current/solutions/v135213476

Verder echt geen idee als je laptop thuis verbinding kwijtraakt en aangesloten op een ander wifi netwerk probleemloos werkt.
Dan denk ik toch echt aan een probleem met je provider hardware. Zet je modem/router eens uit (van de stroom afhalen) en dan na ongeveer 'n minuut of twee weer aan.
Bij het opnieuw opstarten zouden buffers dan leeg moeten zijn.

Als bovenstaande niet helpt contact opnemen met Norton en daarna als dat niet helpt met je internetprovider.


#77
Lokaal netwerk & Beveiliging daarvan / Re: Af en toe valt hij offline...
Laatste bericht door Josette - 26 april 2023, 05:54:21
Hij staat altijd op dezelfde plaats Han,
een muur tussen de modem en router.
Denk nog géén 2 meter ervan af.
#78
Lokaal netwerk & Beveiliging daarvan / Re: Af en toe valt hij offline...
Laatste bericht door Han - 25 april 2023, 20:26:13
Snap ik maar bij jouw laptop gaat ook alles goed totdat je connect met je wifi-netwerk huis. Buitenshuis gaat het goed. Het iets mis bij jou thuis.
Staat je laptop altijd op dezelfde plek in huis? Verliest ie ook signaal als je hem ergens anders zet?
#79
Lokaal netwerk & Beveiliging daarvan / Re: Af en toe valt hij offline...
Laatste bericht door Josette - 25 april 2023, 17:20:54
Han,

nooit aan de router of modem iets verandert.

Maar bij Douglas zijn laptop lukt alles die heeft het niet.
Heel raar.
#80
Lokaal netwerk & Beveiliging daarvan / Re: Af en toe valt hij offline...
Laatste bericht door Han - 25 april 2023, 16:21:11
Zat te denken aan energiesettings van je laptop maar als het alleen gebeurt op je eigen wifi netwerk en elders niet, dan is het dat dus niet.
Verder zat ik te denken aan de lease die je modem toekent aan het IP adres waarmee je laptop verbind met internet. Is die leaseduur te kort dan valt je verbinding weg als de laptop even niet gebruikt wordt. Start je de laptop opnieuw op dan krijgt hij een nieuwe lease tijd en werkt het weer. Maar....., nu schrijf je in je laatste bericht dat het internet nu niet uitvalt.

Het een strookt gewoon niet met het ander. Ik tast nu ook in het duister. Het zou kunnen wijzen op een defect in jou modem/router omdat het elders wel blijft functioneren.
Leg het probleem eens voor aan je internetprovider. Geef ze desnoods de url van dit topic dan kunnen ze lezen waart we het al over gehad hebben.

Je zou met hulp van je internetprovider het modem ook eens kunnen resetten. ALLE ZELF INGESTELDE SETTINGS zijn dan weg en je begint met een schone lei.
Heb je zelf nooit settings aangepast dan zat het resetten niet gaan helpen.