HTC Desire HD - Nieuwe smartphone Han en Bugs

Gestart door Bugs, 17 april 2011, 20:24:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bugs

Het is weer zo ver, ons contract loopt af (die van mij al een tijdje geleden, maar ik heb even gewacht zodat we allebei tegelijk een telefoon kunnen kopen). Tijd voor een nieuwe telefoon. We hadden een tijdje het idee gehad om weer een telefoon met een qwerty toetsenbord te kopen (zoals we nu ook hebben) maar in de praktijk gebruik je dat toch niet. En het maakt het toestel alleen maar onnodig dikker. Dus hebben we ons oog laten vallen op de HTC Desire HD. Lekker groot scherm, we hebben 'm in Duitsland al goed kunnen testen bij de MediaMarkt en hij beviel ons prima. Wel even wennen zal het zijn aan het besturingssysteem: geen Windows meer maar Android.

Over twee weken kunnen we ze halen, en dan volgen onze bevindingen hier weer.
Groetjes van Bugs

Helen

Ik heb ook Android, was ik heel snel aan gewend, hoor.
NON BLATERARE, SED POLIRE!

Han

Ik zou alleen persoonlijke data zoals m'n agenda over willen zetten van win mobile 6.1 naar Android maar ik moet nog even zoeken of dat mogelijk is.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Citaat van: Helen op 01 mei 2011, 21:18:21
Kan je met die HTC ook videobellen, Han? Welke Twitterversie heb je, gewoon voor Android Mobile? Je kan ook zoeken naar Tweetcaster, die heb ik ook, kunnen meerdere accounts op. Hans kijkt er ook weleens op.

Ik heb gisteren een andere virusscanner erop gezet en die probeer ik een tijdje uit.


Ik heb helemaal nog geen idee hoe en wat, Helen. Hij heeft aan de lader gelegen en ik heb heel even gekeken.
D'r zit standaard wel iets voor twitter op maar berichtje maken lukt wel maar hoe in vredesnaam te posten...geen id. Bugs doet geen twitter dus ik heb maar 1 account.
Of ie kan videobellen..., nog geen idee.
Vond wel een proggie dat je een liedje kan neuriƫn en dan zoekt ie op internet wat je bedoelt en ook inspreken en dan zoekt ie in google voor je wat je inspreekt. Gaaf hoor. Techniek is mooi :)
Verder moet ik morgen eerst een virusscanner hebben en een backupprogramma
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Helen

Ik weet, wat je bedoelt met die standaard Twitterversie, die heb ik ook, maar nog nooit gebruikt. Ik heb meteen de mobiele versie erop gezet via Android Market.

Bedoel je Shazam voor die liedjes? Ik heb nu AVG als virusscanner.
NON BLATERARE, SED POLIRE!

Han

Ik heb nou virusscanner "Lookout" ook via Android market.
Ik heb ook het spelletje "Angry Bird" gedownload daar. dat speelde ik op de iPad. Is leuk!

Dat twitterproggie. Heet dat gewoon twitter met het blauwe twitterlogo vogeltje?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Helen

Lookout heb ik hiervoor gebruikt. Vond ik niet veel bijzonders en is een trial van 30 dagen.

Als je Twitter intikt, de bovenste met dat blauwe vogeltje, meteen eronder staat Tweetcaster, die gebruik ik ook. Praat me niet van Angry Birds!  ;D Vreselijk als je steeds een level niet doorkomt :D

Ben je er al achter of je video calls kan maken? Bij mij staat dat bij m'n contacten. Ik heb 2 camera's, voor de videocalls zit er eentje aan de voorkant.
NON BLATERARE, SED POLIRE!

Han

Begin redelijk thuis te raken in m'n nieuwe telefoon. Meeste dingen waar ik niet uitkwam zijn dingetjes waar anderen ook tegenaan lopen, dus daar is wel info op het net over te vinden. Voor backup heb ik voor krap 5 euro "Sprite Android Backup" gekocht. Ik heb goede ervaringen met software van dat bedrijf dus maar gekocht.

Videobellen..., geen id nog. Ben ik nog niet tegengekomen. Maakt ook niet veel uit ook. Ik had het wel op de TyTnII maar gebruikte het echt nooit. In begin 2x voor de lol en daarna nooit meer gedaan.

Hmm. Lockout een 30 dagen trail? Da's weird zeg. Dat staat nergens. AVG zeer zeker wil ik niet. Ik heb een schurft aan dat antivirus-programma met die rare updates steeds. Is nu al een paar maal gebeurd. Die gasten testen een update kennelijk nog steeds niet niet voordat ie op het net wordt gegooid. 1x de mist ingaan kan maar nog een paar keer maakt het bedrijf voor mij een bedrijf die niet serieus werkt. Ik zal er nooit software kopen.

Ik zat met Angry Bird idd vast op een lvl maar een youtube filmpje hielp me weer verder :)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Ik heb inmiddels Sygic Mobile Maps erop draaien. Het start allemaal prima op maar moet nog testen hoe het navigeren ermee gaat. Het ziet er wel prima uit.
Zie hier voor een review ervan.

Ik kan alleen geen icon vinden van het geinstalleerde proggie sprite backup. Als ik de setup opnieuw start vraagt ie installeren/starten. Start ik het dan werkt het programma verder wel goed. D'r moet ergens een icon zijn ervan maar waar??

Nu alleen m'n favorieten nog en dan kan ik ermee ook doen wat ik op de oude telefoon ook kon. Op dees kan echt heel veel meer :)
Hij haalt ook automatisch mail op en dat wil ik ook niet. Nog geen idee hoe ik dat uit kan zetten. Ik wil dat handmatig doen op mijn telefoon.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Helen heb je bij de installatie van Lookout misschien getikt op het premium account?
Die werkt maar voor 30 dagen de free versie werkt onbeperkt.

Ik ben lid geworden van een Nederlandstalige android community met veel info en een forum waarop je vragen kwijt kunt:
www.androidworld.nl

Tweetdeck ziet er ook tof uit zeg. Is de marktleider van de twitterproggies op het moment en onlangs overgenomen door Twitter zelf.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!