GTA 3 mist DLL bestand.

Gestart door Format Arie, 09 juli 2002, 19:10:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Format Arie

Citaat van: Han op 11 juli 2002, 21:38:25Zie je andere bestanden die op dll eindigen wel staan in je verkenner, Arie?
Als je je systeembestanden verborgen hebt staan dan zie je een dll bestand niet.
Dat zou "Hij zegt 0 bestanden, 1 ontzichtbaar" verklaren.
Hij is er wel, maar door je instelling zie je 'm niet.  ;)
Dit is het dll bestandje die ik heb gedownload van een site en op floppy heb gezet, om mee naar kennis te nemen. Floppy geeft aan  1 verborgen.
Verder heb ik zelf ook exemplaar van GTA3, die bij mij wel installeerd. Ik heb al  die van hem te verwijderd, en die van mij, bij hem er op gezet. Ook dan geeft hij die melding van dll bestand, terwijl hij dat bij mij niet doet. Dat is net het rare.

Han

Kan je andere dll bestanden zien in je verkenner Arie?
Als je je systeembestanden verborgen heb staan dan zie je die niet én dus ook niet op een floppy.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Ik zal hem eens bij mezelf installeren en kijken. Want heb hem er af gehaald omdat mijn processor te zwak is (schokken)

Han

Denk dat je me niet begrijpt, Arie.
Je zegt dat je de mss32.DLL op je floppy hebt gezet, om hem bij je maat erop te kopieren en dat je het bestand niet ziet staan op je floppy nadat je 'm erop gekopieerd hebt.

Ik bedoel : Als jij de systeeminstellingen van jou windows zo hebt ingesteld dat systeembestanden verborgen moeten zijn, dat je dan het bestand mss32.DLL niet zal zien staan op je floppy omdat dll bestanden systeembestanden zijn.
Stel je windows in dat systeembestanden getoond moeten worden, dan zie je het bestand wel op je floppy staan en kan je 'm dus kopieren.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Nee, met verkennen vind ik geen DLL bestanden.Zie wel links onder 25 bestanden (+2 verborgen). Dus daar zal ie wel onder zitten. Ik denk dat we het maar op moeten geven.
De rest van zijn games doen het wel dus.

Zandman

Dan staan die bestanden inderdaad verborgen arie
Ga eens naar het deze computer icoon op je buroblad klik daar 2 keer op en ga dan naar extra mapopties
vink daar aan bij weergave verborgen bestanden weergeven.
Waarschijnlijk kan je nu wel het dll bestand zien
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Format Arie

Is dat bij Windows SE bij kennis,Zandman?? Want bij mij,Windows 98, krijg ik geen extra mapopties na openen Deze Computer. En zo ja, wat dan, want dan zit ik bij kennis zonder internet dat alleen te konstateren. ;D

Josette

Arie,

kijk bij jou is in het configuratiescherm, dan map optie's.
Die moet er zeker staan.

Josette
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Format Arie

Citaat van: Josette op 12 juli 2002, 08:33:14Arie,

kijk bij jou is in het configuratiescherm, dan map optie's.
Die moet er zeker staan.

Josette
Nee hoor, zo zeker is dat niet. De enigste met opties is map Internet Opties. Ik draai op W98, misschien ligt dat daar aan.Mijn kennis op W 98 se.

Gert

Arie dat moet want ik kan het ook.
Dubbelklik op deze computer
Klik boven in het menu op beeld
Klik dan op mapopties
Klik dan in dat venster weer op beeld
Zet een puntje bij show all files
klik op toepassen
Klik op oke

Nu kun je alles bekijken

Je moet niet het menu beeld in internetexplorer hebben !!!!
Locatie: +21.3 NAP

Josette

Staan die er niet bij jou?

Josette
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Format Arie

Als NIET het zelfde in Belgie betekend? ;D

Gert

Citaat van: Gert op 12 juli 2002, 08:48:52Arie dat moet want ik kan het ook.
Dubbelklik op deze computer
Klik boven in het menu op beeld
Klik dan op mapopties
Klik dan in dat venster weer op beeld
Zet een puntje bij show all files
klik op toepassen
Klik op oke

Nu kun je alles bekijken

Je moet niet het menu beeld in internetexplorer hebben !!!!
Locatie: +21.3 NAP

Josette

Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Format Arie

Doe niet zo gek Josette. D'r is niks te sorry-en ;)
Gert, ik had je eerder berichtje van 08:48 uur nog niet gezien, viel op andere pagina. Niemand had nog Beeld genoemd bovenin, bij Deze Computer. Het werkt. Zie bestandje nu ook op Floppy.

Josette

Goed gewerkt Arie,

 8) 8) 8) ??? 8) 8) 8)

Josette
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Format Arie

Kan dus via floppy DLL bestand bij kennis erop zetten.
Maar heb zelf nieuw vermoeden wat het kan zijn.
Read me file van GTA3 doorlezend, zag ik dat allerlaatste DirectX nodig is. En wel de 8.1 Ik moet het nog controleren bij hem, maar vooralsnog geloof ik er niks van dat hij die erop heeft staan, of dit moet in de game zitten, maar heb deze daar niet kunnen vinden. Dit zou kunnen verklaren, waarom hij het bij mij wel doet, en bij hem niet, en DLL bestand vraagt. Kan dat, of is dit onlogisch gedacht van mij?

Han

Als er een bepaalde versie van DirectX nodig is voor een game, dan staat die versie doorgaans ook op de cd-rom. Kijk maar even via de verkenner op de cd van GTA. De installer van het spel hoort te checken of die versie van directX al geinstalleerd is of niet. Tenminste dat is de normale procedure.

Je kunt zo controleren wat de directX-versie van de PC van je maat is :
* Klik op start
* Klik op uitvoeren
* Tik in dxdiag, en klik op OK om het diagnose programma voor directX te starten.
* Het laden van dat diagnose-programma duurt eventjes!
Direct op het 1e blad van dat venster, zie je onderin de versie van DirectX staan die op zijn computer geinstalleerd is.

Ben wat verder de nieuwsgroepen ingedoken om es te kijken of ik terug kon vinden wat die dll precies doet, die hij mist (mss32.dll).
Is niet veel over terug te vinden behalve dat het met geluid te maken heeft een onderdeel is van VisualBasic 6.0 bestanden. VB6.0 is simpel gezegd een ontwikkeltaal waarin programma's geschreven worden. Is het spel ontwikkeld in die VB6.0 omgeving dan heb je bepaalde bestanden op de PC nodig om het spel naderhand te draaien. Véél mensen krijgen bij het draaien van spellen waaronder GTA3 de melding krijgen dat ze die dll missen. Bij de meesten werkt het, als ze de VB6 runtimebestanden even installeren omdat dat kennelijk bij de installatie van GTA3 niet gebeurt.

Hier staan een aantal bestanden bij elkaar, de "Visual Basic 6 Runtime" bestanden die heel veel spellen nodig hebben om goed te kunnen draaien. Het te downloaden bestand "VBRun60sp4.exe" past op 'n floppy.
Ik denk dat je er goed aan doet om dat bestand ook mee te nemen. Installeren op de pc van je maat door te dubbelklikken op "VBRun60sp4.exe" in de verkenner en dan na het installeren de computer even opnieuw opstarten.
Dit heeft geen consequenties voor programma's die een oudere versie van VB gebruiken.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Okee Han, bedankt voor al je moeite. Kan dat bestand gewoon op C, of in de map GTA3?
ik ga er daarna langzanerhand wel mee stoppen met de pogingen. Veel moeite voor 1 game, en lastig omdat hij niet altijd thuis is, en voor elke (hoe klein ook) handeling ik daar toch moet zijn.

Han

Als je dat bestand "VBRun60sp4.exe" gedownload hebt en op je floppy hebt gezet, dan neem je die floppy mee naar je maat. Daar maak je even een mapje aan in z'n verkenner. Kopieer het bestand "VBRun60sp4.exe" vanaf je floppy naar die map en dubbelklik erop.
Alle VB6.0 bestandjes worden dan geinstalleerd op de comp van je maat. Daarbij ook die dll die je al miste, dus die hoef je niet meer los mee te nemen.  :)
Dan nog ff zijn pjoeter opnieuw opstarten en dan zou het moeten werken.

Als je klaar bent dan mag de map waarin je "VBRun60sp4.exe" gekopieerd had weer weggegooid worden.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!