Handige tooltjes

Gestart door Netwalker13, 06 maart 2005, 19:30:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Netwalker13

Ik heb een klein lijstje gemaakt met een paar handige tooltjes die ik gevonden heb op het net.

Hitman Pro (Nederlandse site)
Hier is een lijstje met wat deze tool allemaal kan (versie 2.0.7).
- Downloadt en installeert automatisch externe antispyware software.
- Maakt gebruik van eventueel aanwezige gekochte versies van externe antispywaresoftware (zoals Ad-Aware en Spy Sweeper). U hoeft de bestaande antispywaresoftware niet eerst te verwijderen.
- Beperkt met SurfRight de systeemrechten van bekende Internet-toepassingen zoals Internet Explorer, Outlook Express of Microsoft Office Outlook en MSN Messenger om besmetting door misleiding zoveel mogelijk te beperken.
- Bedient automatisch de externe antispywaresoftware. Voert hiermee inspecties uit, verwijderd automatisch aangetroffen spyware en plaatst bescherming tegen kwaadaardige ActiveX-besturingselementen.
- Downloadt automatisch de nieuwste updates, ook al zou de gebruiker zonder Hitman Pro dit handmatig moeten doen.
- Externe antispywaresoftware wordt automatisch geconfigureerd voor het beste resultaat.
- Mogelijheid om deel te nemen in het gevecht tegen spyware door anoniem spywarestatistieken te uploaden naar de Hitman Pro webserver.
- De statistieken worden realtime op de Hitman Pro website weergegeven.
- Genereert van alle uitgevoerde acties één rapport zodat de gebruiker een duidelijk beeld krijgt over besmetting en bescherming.
- Controleert een aantal Internet Explorer-instellingen zodat deze browser niet zonder medeweten van de gebruiker software kan installeren.
*Vereist is Windows XP of Windows 2000 voor deze tool*

Crap Cleaner (Engelse site)
Na verloop van tijd komt elke pc vol met rommel te zitten dankzij gedeinstalleerde programma's die restjes van zichzelf hebben achtergelaten. Crap Cleaner houdt grote schoonmaak.
Crap Cleaner is een gratis optimalisatie- en opschoningstool, waarmee de computer wat sneller wordt en tegelijkertijd schijfruimte wordt vrijgemaakt. Wat direct opvalt is dat Crap Cleaner een stuk sneller is dan andere Register-scanners. Het scannen duurt hooguit enkele seconden. Tevens repareert Crap Cleaner eventuele Register-fouten.

NetCraft Toolbar (Nederlandse site)
Netcraft heeft een gratis toolbar uitgebracht waarmee gebruikers van Microsofts Internet Explorer zich kunnen wapenen tegen een vorm van internetfraude die ook wel bekend staat als phishing.
Criminelen proberen via deze methode nietsvermoedende consumenten naar valse (e-commerce en financiële) websites te lokken, waar zij persoonlijke gegevens moeten invullen op een formulier. Die gegevens, zoals creditcardnummers, worden vervolgens misbruikt om fraude te plegen.

HDD Life (Engelse site)
Met deze tool is het mogelijk om bij moderne harde schijven de schijf automatisch te laten controleren op problemen. Hiermee krijgt u ruim op tijd een waarschuwing wanneer de harde schijf problemen dreigt te hebben of zelfs zou kunnen crashen. Hierop kunt u nog al uw belangrijke bestanden op tijd veilig stellen voordat het te laat is....

Veel plezier ermee ;)

Bugs

Hoewel ik ze niet bekeken heb, plaats ik bij twee van de bovengenoemde programma's grote vraagtekens:
Crap Cleaner..... ik hou niet van programma's die zomaar het register induiken en daar de boel overhoop gooien. Ik heb al zo vaak meegemaakt dat daar narigheid van komt, geheel of gedeeltelijk niet werkende systemen of programma's. Met de grootste voorzichtigheid gebruiken dus, en ik doe het helemaal niet. Ik hou mijn pc zelf wel schoon en up-to-date. Investeer liever in een programma als Norton Ghost.

NetCraft Toolbar..... alleen al van de naam gaan mijn nekharen overeind staan. Ik wil helemaal geen toolbar, hoe goed bedoeld ook. Niet van Google, niet van NetCraft, van niemand. Met zorgvuldig zijn kun je zelf een hoop narigheid voorkomen. Dus niet op linkjes in e-mails klikken en niet zomaar je gegevens prijsgeven. Waag er desnoods een telefoontje aan.
Groetjes van Bugs

Han

Het is idd ieders smaak voor zich maar ik zou zelf geen van die tools gebruiken.

* Hitman Pro gooit mijn AdAware pro weg en installeert dan de free versie van AdAware.
  Ik kan daar niet vrolijk van worden.

* Registertools daar zijn de meningen over verdeeld. Ik ben het hierin eens met Bugs.
  Dit soort programma's hoeft maar een foutje te maken (en dat doen ze nogal eens)
  en je PC start niet meer op.

* Een toolbar tegen Phishing, daar waag ik me niet aan. In het najaar van dit jaar komt er
  een nieuwe versie van IE uit die daar tegen wapent. Daar wacht ik liever op. Ik hou net
  als Bugs niet van toolbars. Ik hou het liever zelf in de hand.

* HDD Life : Windows XP heeft zelf al een tool aanboord die harddisk in de gaten houd.
   Als je op regelmatige basis scandisk en defrag uitvoert dan heb je zulke tools niet nodig
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Netwalker13

ik toe dat ik ook niet een voorstander ben van alle tools, maar sommigen zijn wel handig ;)

en Han voor die personen die geen AdAware pro hebben/willen zou Hitman pro, naar mijn mening, wel een redelijk goed vervanger zijn. Maar dat is mijn mening

Helen

Hitman Pro is toch alleen voor Windows XP en Windows 2000?
NON BLATERARE, SED POLIRE!

frank

Hitman pro ken ik en ben ik ook geen voorstander van.

CCcleaner oftewel crapcleaner gebruik ik u zelf ook al lange tijd en moet daarvan zeggen het werkt erg goed, het heeft in principe 2 functies:
1. een geschiedenis wisser, die alle mru lijsten, geschiedenissen, cookies e.d. wist en heel snel.
2. de register kuiser, deze functie gebruik ik niet.

Dus voor optie 1  is hij heel goed.
[url="http://kabonfootprint.com/"]http://kabonfootprint.com/[/url] & [url="http://toppedia.com/stop-dreaming-start-action/"]http://toppedia.com/stop-dreaming-start-action/[/url]

Netwalker13

Citaat van: Remedy op 07 maart 2005, 21:04:51
Hitman Pro is toch alleen voor Windows XP en Windows 2000?

Windows XP of Windows 2000 is wel vereist. Was vergeten dat erbij te zetten, maar dat is nu verbetert.

Citaat van: Han op 07 maart 2005, 00:16:46
* Hitman Pro gooit mijn AdAware pro weg en installeert dan de free versie van AdAware.
  Ik kan daar niet vrolijk van worden.

Zoals ik nu ook in de bovenste post heb gezet: Hitman pro maakt gebruik van eventueel aanwezige gekochte versies van externe antispywaresoftware (zoals Ad-Aware en Spy Sweeper). Je hoeft de bestaande antispywaresoftware dus niet eerst te verwijderen.

Han

Dat is dan misschien veranderd nu? Ik heb een van de eerste versies van Hitman pro gedraaid hier. Na installatie bleek de Pro versie van mijn AdAware overschreven door de free versie van AdAware. Bij het verwijderen van Hitman pro was er zelfs geen adaware meer aanwezig. Ik vind het een prima oplossing voor een PC waar nog niets opstaat qua beveiliging maar ik hoop dat ie wel de feature eruit sloopt dat bestaande programma's overschreven worden.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!