Foutmelding: DdEntry12 (directX error)

Gestart door Michele, 21 augustus 2004, 14:03:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Michele

Hoi hoi
Mijn man Andre heeft een spel op zijn pc staan: America's Army
Nu hebben wij dat geinstalleerd met al zijn benodigdheden maar als hij het spel opstart krijgt hij een foutmelding:

"Kan entrypoint van procedure DdEntry12 niet vinden in DLL-bestand DDRAW.dll"

Weet iemand wat ik hier aan kan doen?

Groetjes Michele en Andre
Groetjes Michele
Het leven is hard en ik ben een watje

Han

Paar vraagjes :

- Onder welk besturingssysteem hebben jullie het spel geinstalleerd?
- Welke versie van DirectX heb je geinstalleerd DDraw.dll is onderdeel van DirectX
- Voldoet je computer aan de eisen die het spel stelt
- Wie is de fabrikant van het spel.
  * al op hun site in de FAQ gekeken
  * is er misschien een patch van dat spel
- Heb je het spel al in compatibiliteitsmodus gestart?

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Michele

- besturingssysteem is windows 2000
- de nieuwste versie (ik geloof 9) heb ik vandaag geinstalleerd
- Het spel heeft al eens gedraaid op de pc van Andre
 
Hij moest alleen van de week naar de winkel vanwege een      
kapotte voeding
Ik dacht dat de harde schijf beschadigd/stuk was, dus had voor de zekerheid backups gemaakt en degene van de winkel stelde voor om de C schijf te formateren en schoon te beginnen omdat hij zo langzaam liep..
Andre ging hier mee accoord en vandaar dat wij alles opnieuw geinstalleerd hebben
Ik vermoed dat die .dll er opgestaan heeft omdat het spel wel gewerkt heeft... maar nu eraf is door het formateren

- Het spel is gedownload van:
america's army
Ik ben nu even aan het checken bij de FAQ, daar had ik nog niet gekeken. :blozen
Als ik de FAQ bekijk komt alles overeen.. ik weet alleen niet zeker van die 3d-graphic's card... weet ook niet waar ik dat moet opzoeken

Ik weet niet wat "compatibileitsmodus" is :-X
Groetjes Michele
Het leven is hard en ik ben een watje

Han

compatibileitsmodus is iets van WinXP. Daar heb jij helaas niets aan  :-X

Tja Win2000 is niet echt een systeem om spellen op te draaien hé. Het besturingssysteem is meer bedoeld voor de zakelijke markt voor kantoortoepassingen. Het staat erom bekend dat er veel problemen optreden bij het installeren van speltoepassingen.

ddraw.dll is een dll die hoort bij de installatie van Direct Draw (DirectX)
Ik vermoed toch dat daar het probleem zit. Welke versie van directX heeft het spel nodig (staat op de doos) en welke heb jij geinstalleerd?

Doe eens een diagnose van je directX
- klik op je startknop
- tik in het invulveld dxdiag en klik op OK
- Het duurt even voordat de diagnose geladen is

* Op de eerste pagina zie je welke versie van DirectX je hebt

* tabblad directX bestanden :
  - worden daar problemen gevonden in het vakje onderaan?

* tabblad beeldscherm :
  - Staat daar alles ingeschakeld
  - lukken de testen "decerct draw" en direct 3D"

* tabblad geluid :
  - Lukt de "direct sound" test

* tabblad muziek :
  - staat de standaard poortversnelling ingeschakeld?
  - lukt de directmusic-test?

rest van de tabbladen is niet zo belangrijk op het moment
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Michele

Het gekke is gewoon dat het spel erop gedraaid heeft. Dus op hetzelfde besturingssysteem

De versie van DirectX is 9.0 en de vereisten zijn 8.1 of hoger

tabblad DirectX bestanden:
verscheidene bestanden (ddraw.dll, d3d8.dll) zijn incorrect geinstalleerd in de windowsmap en moeten worden verwijdert

Tabblad beeldscherm: alles is ingeschakeld en de tests zijn gelukt

Direct sound test is gelukt

Standaardpoortversnelling: niet beschikbaar
Directmuziek testen: gelukt

poeh he Han.. dit had ik echt nooit geweten...
Wel heel lief van je hoor dat je dit allemaal wilt doen >:(
Groetjes Michele
Het leven is hard en ik ben een watje

Han

Citaat van: Michele op 21 augustus 2004, 15:18:30
De versie van DirectX is 9.0 en de vereisten zijn 8.1 of hoger

tabblad DirectX bestanden:
verscheidene bestanden (ddraw.dll, d3d8.dll) zijn incorrect geinstalleerd in de windowsmap en moeten worden verwijdert
Mooi dan hebben we nu onze vinger op het probleem gelegd  :)
Als alle testen in beeldscherm lukken dan kan je videokaart 3D aan. Het is dus de installatie van directX die mislukt is.
Bij die diagnose staat normaliter wat je moet doen om de fout te corrigeren. Staat daar alleen dat ze uit de windowsmap moeten worden verwijderd?

Probleem bij directX is het volgende : na de installatie kan 'n DirectX runtime installatie niet meer worden verwijderd. Bij de installatieprocedure worden kernonderdelen van het besturingssysteem gewijzigd en worden veel registerwijzigingen aangebracht binnen het besturingssysteem. Bij een fout kan je DirectX wel updaten en dan hopen dat de fouten hersteld worden.

Ik heb wat gevonden bij Microsoft erover : Foutbericht in spel: Verplicht DirectX-bestand niet gevonden - Ddraw.dll, Dsound.dll of D3dim.dll

Er wordt aangeraden om de meest recente versie van DirectX te installeren. Jij draait nu Versie 9.0 en ik zag net dat de meest recente versie 9.0C is. Die is HIER te downloaden. Als jouw versie van Win2000 niet in het nederlands is dan moet je aan de rechterkant even de juiste taal kiezen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Je bent trouwens niet de enige met dit probleem. Als je via google rondleest dan zijn er veel meer mensen die dit probleem hebben met dat spel. Zie onder andere hier en hier
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Michele

klopt Han... ik heb ook via google eerst zelf uit proberen te zoeken wat ik kon doen voordat ik het hier op het forum neerzette, maar een antwoord kon ik niet vinden....

Ik heb DirectX opnieuw geinstalleerd, maar krijg dezelfde melding..
Er staat nu 9.0C, maar volgens mij had ik dat al.... heb het alleen niet goed gemeld daarstraks....  ::)

Bij het tabblad van directX bestanden staat
Verscheidene bestanden (ddraw.dll, d3d8.dll) zijn incorrect geïnstalleerd in de Windows-map en moeten worden verwijderd.
Groetjes Michele
Het leven is hard en ik ben een watje

Han

Ben weer verder aan het lezen geweest bij Via google met zoekresultaat Win2000 uninstall directX9.

Er is van alles te vinden over het verwijderen van directX. Ook een tooltje ervoor op deze site. Maar niet echt iets voor de nieuwere versie 9. De Duitse site verwijst weer door naar een andere site voor DirectX9. Het tooltje op deze site zou dus wél moeten werken.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Michele

Hoi Han

Wilde je even laten weten dat ik hier wel mee bezig ben, maar ben er nog niet aan toe gekomen om jou te berichten.
Heb even problemen gehad met internetverbinding en de router, maar dat is weer opgelost.

Ik heb het directX uninstall gebruikt en hij haalt hem er inderdaad af. Daarna via windows update opnieuw geinstalleerd. Nu heb ik net het spel er totaal afgehaald en die ga ik opnieuw installeren.

Wilde je alleen even laten weten dat ik er wel mee bezig ben en dat jij dus niet voor niets alles uitgezocht hebt.
Ik laat je het weten zodra het wel/niet werkt

Groetjes Michele
Groetjes Michele
Het leven is hard en ik ben een watje

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Michele

Hoi hoi

Nou zoals ik dus net geschreven heb, heb ik eerst alles eraf gehaald, windows update gedaan, programma er opnieuw op geinstalleerd....

maar het werkt nog steeds niet... ik krijg weer de foutmelding van DdEntry12

Groetjes Michele
Het leven is hard en ik ben een watje

Han

Hoe zit het nu dan met je DirectX.
Als die nog steeds niet in orde is dan blijf je die fout krijgen in dat spel.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Michele

Ik heb nog een keer die test gedaan die hierboven staat en er zijn nu geen fouten meer omdat ik die eruit gehaald heb

Maar als ik het spel opstart krijg ik nog steeds die DdEntry12 error
Groetjes Michele
Het leven is hard en ik ben een watje

Michele

Han
Ik ben maar ondertussen lid geworden van het forum van het spel en heb daar de Diagnose uitslag neer moeten zetten.

Misschien dat ze daar iets weten op te lossen, omdat het toch een spel van hun is.

Ben ook het spel opnieuw aan het downloaden van een mirrorsite van het forum. Misschien zit het zelfs in de download.

Ik laat je de uitslagen weten zodra ik die heb.

Bedankt voor je geduld en uitleg
Groetjes Michele
Groetjes Michele
Het leven is hard en ik ben een watje

Han

Graag gedaan hoor  :)

Het moet nu haast wel een fout zijn in dat spel als je nu bij DXDiag geen fouten meer te zien krijgt. Ik ben benieuwd hoe het afloopt.
Op welke URL zit dat forum?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Michele

Bedankt hoor Han.. ik was bang dat je dit eigenlijk niet fijn vond omdat je er al zoveel tijd in gestoken  had... >:(

hier is het forum

Ik heb het gemeld onder Support - PC support
nicknaam is Harley1968

Ook namens Andre nog hartelijk bedankt
Groetjes Michele
Groetjes Michele
Het leven is hard en ik ben een watje

Han

Citaat van: Michele op 22 augustus 2004, 19:19:57
Bedankt hoor Han.. ik was bang dat je dit eigenlijk niet fijn vond omdat je er al zoveel tijd in gestoken  had... >:(
Welnee joh. Als er maar een oplossing komt  ;)
Hier staat het betreffende topic op dat spel forum. Lijkt me wel handig om dat erbij te houden.  :)


Dit begrijp ik niet in hun antwoord. Ze schrijven :"video card mo longer meets the minimum requirements for the game". Jij zei toch eerder dat je PC aan de eisen van het spel voldeed en dat hij al op die PC gedraaid had?? Ik dat geval zouden nieuwe drivers voor je videokaart moeten helpen.
In alle topics op dat forum waar dezelfde fout als die van jouw wordt besproken hebben ze het over het updaten van DirectX, maar jij hebt al de laatste. Windows update geeft als laatste hier in XP versie 9.0b in de te downloaden software.

Er staat ook een lijst met videokaarten die wel en niet door het spel ondersteund worden.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Michele

Andre heeft inderdaad het spel al gespeelt op zijn pc
en de videokaart staat in de lijst wat wel mag

NVIDIA GeForce2 MX/MX 400
Deze hebben we ook gecheckt voor upgrades.. die zijn er ook niet

Ben bezig geweest op een site voor drivers omdat het forum het erover had dat de drivers nogal oud waren.
Ik vond op deze site een programma "Driverquide Toolkit"

Hiermee kan je een lijst uitprinten en controleren op driver updates. Dat heb ik gedaan en er komt niets uit...
Alles is "up to date"
Groetjes Michele
Het leven is hard en ik ben een watje

Han

Wat zit die vent op dat forum dan slap te l.......  :-\
Nah ja die veegt ook zijn straatje schoon.
Het is immers hun spel die een probleem geeft, hé.

D'r schiet me iets te binnen over Detonator drivers voor een Gforce card. Zandman heeft destijds ook zoveel problemen gehad met het spel Ages of Empires. Die moest toen voor haar videokaart Detonator-drivers hebben. Misschien is dit een hint om verder te zoeken en misschien weet Zandman hier nog wat meer info over.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!