Na inzetten 2de HD doet de pc niks meer?

Gestart door Emprex, 30 april 2007, 18:55:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Emprex

hallo,
ik heb een HD van 20GB en wou er 1 van 6,4GB bijzetten,
dus ik doe dit heel simpel om de kabels die zijn verbonden met de HD van 20GB bij te voegen aan die van 6,4GB, de Hd van 6,4Gb staat op 'slave', nou denk ik de pc aan te zette, hij doet niks, de koeler gaat heel even draaien, stop weer, draait weer... net als een knipperlicht, de ledlampjes doen het nog wel, ook heb ik (natuurlijk :uhmm) de 2de HD eruit gehaald, zelfde resultaat, heb alle kabels gecontrolleerd maar vind niks
kan iemand mij helpen? :huh :o

Emprex

nog iets:
als ik hem aan zet, hoort normaal het groene ledlampje te blijven branden, maar die knippert, het rode lampje daarintegen blijft branden terwijl die juist hoort te knipperen... :'(
de cd drivers maken een raar geluid..
lijkt een beetje op uhm...
rrrrrr...rrrrr.rrrrr..rrr
en beeldscherm doet het ook niet, dus kom de bios niet in :pissig ::)

Han

Als ik je goed begrijp had je al een harddisk en twee cd-rom drives in deze PC zitten en wilde je er 1 harddisk bijzetten.
Je 20gb harddisk stond master. De IDE-Kabel moet op de eerste IDE aansluiting zitten. De tweede harddisk sloot je aan als slave op dezelfde IDE-kabel en daarna begon je probleem.

Niet per ongeluk ergens tegenaangestoten bij het plaatsen van je harddisk? Geheugen zit nog goed? Ik zou zelf alles loshalen, het overbodige even niet aansluiten en kijken of ie wel wil booten met alleen geheugen, videokaart en harddisk van 20gb. Van daaruit verder gaan.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Emprex

jmmr maar helaas,
beeldscherm geeft geen reactie,
ook blijft het groene lampje knipperen,
CiteerAls ik je goed begrijp had je al een harddisk en twee cd-rom drives in deze PC zitten en wilde je er 1 harddisk bijzetten.
Je 20gb harddisk stond master. De IDE-Kabel moet op de eerste IDE aansluiting zitten. De tweede harddisk sloot je aan als slave op dezelfde IDE-kabel en daarna begon je probleem
dit klopt pecies :goed       geheugen zit goed, en alles zit goed vast, enig idee?

Han

Heb je 'm al gestript op voeding, geheugen, hdd-40gb en videokaart na en dan opstarten?
Als ook dan booten niet lukt en je hoort geen piepgeluidjes bij de opstartpoging dan ben ik bang dat je met een defect moederbord te maken hebt.
Normaal geeft een moederbord d.m.v. piepgeluidjes weer als er iets mis is bij het booten. Aan de piepgeluiden kun je dan horen wat er scheelt.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Emprex

hoe moet dit allemaal :-[, weet niet zo heel veel van computers ;)

Han

Tja, misschien dan toch iemand erbij halen die dat dan wel weet. Je moet bij het inbouwen van hardware voorzichtig zijn met statische electriciteit. Doe je dat niet dan kan er gevoelige hardware zoals je moederbord of je geheugen defect raken. Ik hoop dat dat niet al bij jou gebeurd is.

Hoe dat strippen moet schreef ik al eerder..... alles loshalen, de overbodige hardware even niet aansluiten en kijken of ie wel wil booten met alleen geheugen, videokaart en harddisk van 20gb. Van daaruit verder gaan.


Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Emprex

dit heb ik al gedaan ja, had geen zin :-\ :'(
geen ander ideetje?

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Emprex

ik zal even kijken of dat ding piept :goed

dit is toevallig mijn Moederbord, miss dat je er iets mee kan :goed

Emprex

geen piepjes, zou het kunnen dat er niks met me boederbord is maar het aan iets anders licht :huh :-\ :'(

Han

Nee, een werkend moederbord laat via de beepcodes weten als er wat mis is.
Je voeding moet nog okee zijn anders werken je lampjes ook niet meer.

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Emprex

kan een moedbord opstaan uit het graf :cool ::)

Han

Als je een kei bent in doormeten en solderen misschien wel.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Emprex

kutzooi :'(
srry voor taalgebruikt :-[
nou dan berg ik mij HD en geheugenbankjes wel op en maar w8te op een nieuwe pc :'(

edit Bugs: Let op je taagebruik. Het weglaten van klinkers en woorden als w8te zijn niet toegestaan. Dit valt onder MSN of Breezertaal. 2e waarschuwing!

Citeeredit Bugs: Let op je taagebruik. Het weglaten van klinkers en woorden als w8te zijn niet toegestaan. Dit valt onder MSN of Breezertaal. 2e waarschuwing!
edit Emprex, Let zelf op je taalgebruik je zegt hier zelf anders tog ook w8te?? en als je dit weer te grof vind, dan geef je maar een 3e waarschuwing :P :cool

Han

Ik kan me voorstellen dat je ervan baalt maar d'r is helaas achteraf weinig meer aan te doen.
Misschien kun je ergens een tweedehands moederbord op de kop tikken.
Pas dan goed op voor statische electriciteit.

Er valt verder weinig meer over te zeggen, dus ik sluit het topic hiermee af. Okee?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Emprex

ik heb boven nog een 2 oude pc met beide een moederbord :goed, kan je miss vertelle hoe je het best een moederbord kan plaatsen :uhmm, want je hebt vanalles wat er los en vast zit enzo dus tja...
heeft een moederbord ook een bepaald vermogen wat ze aankan?
of moet ik dan ff ergens anders een topicje plaatse?

Han

Dat kan ik je zo niet vertellen.

Ten eerste niet omdat we hier voor elke vraag een nieuw topic plaatsen.
Je vraag in dit topic gaat over een niet doorstartende PC. Dat heeft werkelijk
niets te maken met het plaatsen van een moederbord.

Ten tweede niet omdat dat niet te doen is via een forum.

Ten derde niet omdat ik aan de vragen die je stelt bemerk dat je geen idee hebt waarover je het hebt.
Elders las ik dat je pas 14 bent. Dan kun je ook nog niet alles weten. Dat geeft helemaal niet, maar haal er iemand bij die je uitleg kan geven. Je hebt vast wel een maat die een grote broer of zus heeft die je dit kan uitleggen en je kan laten zien of het ook kan.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Emprex

uhm, ik heb hier meerdere pc's staan dus qua plaatsen van de hardware moet lukken door te vergelijken, en ik neem aan dat de moederbord is vast geschroefd dus das een questie van wat met een schroevedraaier draaien, heb zelf ook 2 broers, 1 van 16 en 1 van 18 en weet meer van pc's af dan hun bij elkaar, bn er redelijk veel mee besig dus tja, als je voorderest vind dat je me niet kan helpen (geen probleem) dan probeer ik het morge wel gwn :P

Bugs

Dit staat een paar berichtjes hierboven:

edit Bugs: Let op je taagebruik. Het weglaten van klinkers en woorden als w8te zijn niet toegestaan. Dit valt onder MSN of Breezertaal. 2e waarschuwing!


Laatste waarschuwing: Normaal Nederlands gebruiken. Over spel of typefouten vallen we hier niet, maar wél alle letters in een woord plaatsen en geen MSN en/of Breezertaal!
Voorbeeld uit je laatste bericht: bn, besig, morge, gwn.
Groetjes van Bugs