geen herkenning meer van de E en F drive

Gestart door Walter, 04 juni 2005, 14:34:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Walter

Hallo,

Mijn computer herkent opeens geen enkele cd-rom meer. Bij alle cd's geeft hij aan dat ze leeg zijn, terwijl ik zeker weet dat ze dat niet zijn. Ook de originele cd's van bijv. Norton 2005 en Nero herkent hij niet. Hij geeft aan dat ze beschadigd zijn of niet compatible met het systeem.

Ik werk met xp. Tot vorige week deed alles het nog gewoon. Ik heb enkele cd's gebrand die gewoon goed gingen, daarna is er iets fout gegaan. Want pakt hij niets meer.

Hoe kan ik zien waar de fout zit? Het lijkt mij wel erg toevallig als de E en de F drive het tegelijkertijd begeven. De computer is nu 4 jaar oud, maar als ik in die tijd 5 (audio) cd's heb gebrand is het veel. Slijtage kan het dus denk niet zijn.

Wie kan mij helpen?

Groeten Walter

Zandman

Heb je iets in de hardware of software van de computer veranderd waarna de problemen begonnen?
Heb je al geprobeerd om de computer met een herstelpunt van vorige week  te herstellen ?
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

bjo

je kunt ook eens proberen bij computerbeheer die stations te verwijderen en weer opnieuw opstarten en kijken of die het dan weer doet
[move]there is no power like xp power[/move]

Walter

Hallo,

Alvast bedankt voor de hulp.

Software:
Ik heb onlangs wel Nero opnieuw geïnstalleerd. Hierna werkte dat programma echter gewoon goed en was er niets aan de hand. Verder van dezelfde cd Incd gehaald, al was dat volgens mij nergens voor nodig.

Hardware:
Bij mijn weten is daar niets mee gebeurd. Kan ik dat ergens nakijken? Het is wel zo dat hij sinds de installatie van XP mijn usb poort van de digitale camera niet meer herkent. Dit is echter al langer en heeft hier denk niets mee te maken.

Herstelpunt ? :
Hoe kan ik naar een herstelpunt van vorige week gaan?

Cd-roms verwijderen ? :
Wanneer ik naar systeembeheer/computerbeheer/apparaatbeheer ga zie ik mijn twee cd-roms :
- Lite-on LTR
- Toshiba DVD-rom
Wanneer ik dan op de rechtermuisknop klik kan ik deze
- uitschakelen of
- installatie ongedaan maken

Willen jullie dat ik kies voor installatie ongedaan maken?
Of moet ik eerst nog iets anders proberen?
Bijvoorbeeld naar het herstelpunt gaan?

Groeten Walter.

Walter

Hallo,

Ik heb beide stations verwijderd. Bij de herstart zocht de wizard ze direct weer op. Na dit te hebben voltooid was het probleem echter nog niet verholpen.

Bij de cd-roms en de (originele) Norton cd zegt hij :

CD is niet geformatteerd en cd is niet compatible met windows.

Groeten Walter

Han

Heb je nagekeken of de bekabeling nog goed zit.
Haal de stekkers van de CD-rom en CD-writer even los en druk ze daarna opnieuw goed vast.

De melding "CD is niet geformatteerd en cd is niet compatible met windows" betekent dat je CD-rom wel detecteert dat er een CD-rom ingevoerd is maar dat hij 'm niet kan lezen. In 95 van de 100 gevallen is dan de laser defect.
De overige 5 % los je op met de suggesties die hier al gegeven zijn. Ben bang dat ie dus gewoon kapot is.
Teveel toeval twee apparaten tegelijk stuk?? Het kan toch echt. Je hoeft maar 1x een flinke piekspanning te hebben en je halve PC kan stuk zijn.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Walter

Hallo,

Ik heb de kast opengemaakt en de stekkers losgehaald. Daarna uiteraard weer vast en de computer opnieuw opgestart.

Nu kan hij de cd-roms opeens wel lezen! Ik ben dus al erg blij!  ;D

Ik ben nu aan het proberen of alleen de brander defect kan zijn. Wanneer ik probeer te branden, krijg ik na verloop van tijd de volgende melding :
"Windows media player did not burn all of the selected items to the cd. The player has reduced the record speed of your cd-burner (recorder) to solve the problem. To burn all of the selected items, insert a blank disc into the burner and then try again."
Deze melding krijg ik elke keer, terwijl ik zeker weet dat de cd leeg is.

Kan het zijn dat alleen de brander kapot is? Hoe kan ik dat ontdekken? Ik neem aan dat ik die ook los kan vervangen? Tegenwoordig zijn dat zeker allemaal dvd-branders?

Alvast bedankt, gelukkig is niet alles kapot.

Groeten Walter

Han

Tof dat het alleen losse kabeltjes waren  :)
Er is laatst voor WinXP een update geweest wat te maken had met het branden van CD's in Mediaplayer en via XP zelf.
Heb je alle updates geinstalleerd? Dus SP2 mét beschikbare updates?

Gaat branden met nero wel goed?

Je kunt nog steeds losse cd-writers kopen hoor. Die kosten haast niets meer.
Als je PC "het trekt" kan je er natuurlijk ook een DVD-writer inzetten.
Die kan cd's én DVD's branden.

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Walter

 :D

Hieperdepiep!

Hij doet het weer. Vraag mij niet precies hoe, maar met Nero brandt hij nu ook weer. Hij herkende de recorder niet meer, alleen een image maker. Nu herkende hij het opeens wel weer en brandt hij ook weer cd's. De schade valt dus mee.
Overigens zei de media player dat ik geen updates nodig had, terwijl die het toch echt niet deed. Is het sowieso beter om met Nero te branden?

Wanneer ik een dvd-writer wil installeren, waar moet ik dan aan denken? (omdat mijn computer dat misschien niet trekt?)
Ik wil mijn computer ook wat sneller laten maken en meer geheugen geven. Kan ik dat beter met een intern of extern geheugen doen? Met andere geheugenkaarten? Is dat duur? Of valt het allemaal wel mee?

In ieder geval ben ik blij dat alles het weer doet en dat jullie mij (weer) goed hebben geholpen. :uno

Groeten Walter

Han

Fijn dat het allemaal weer lijkt te werken. Tja wat keuze betreft voor een brandprogramma dat is persoonlijk. De een gebruikt Nero en de ander weer een ander programma. Dat is een kwestie van smaak. Als Nero bij jou goed werkt dan is het toch wel handig om daarmee te blijven branden. Je kunt met dit programma alles doen wat je maar wil.

Wat je upgrade-vraag betreft...., we hebben om advies te kunnen geven meer sprecificaties nodig betreffende de PC waarover dit gaat. Deze nieuwe vraag ook graag in een nieuw topic. Het probleem waarvoor dit topic geopend werd is nl opgelost

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!