Driver Mobo

Gestart door Stofke, 07 april 2005, 14:48:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stofke

ben hier met een pc'ke bezig en al een tijdje aan het zoeken naar een driver voor de ethernet controller die op het mobo zit.
Mobo is van het type compaq presario 6205EA en op het mobo staat het type MS-6541 versie 1

graphic drivers, usb en sound is geen probleem maar die ethernetcontroller vind ik nie, via aida32 al even gekeken maar
geeft ook geen info

heb ook die chipset utility al geinstalleerd

mocht ge toevallig iets vinden, let me know

tnx


There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about

Zandman

een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Han

Wat voor besturingssysteem ga je op die machine installeren, Stofke?
XP moet die LAN aansluiting zo detecteren.

Als je dat weet dan zou je in principe alles hier moeten kunnen vinden.

Vind je dat niet dan kan je altijd nog klikken op de optie :
Troubleshooting Software & Driver installation issues.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Stofke

Citaat van: Han op 07 april 2005, 18:14:31
Wat voor besturingssysteem ga je op die machine installeren, Stofke?
XP moet die LAN aansluiting zo detecteren.

Als je dat weet dan zou je in principe alles hier moeten kunnen vinden.

Vind je dat niet dan kan je altijd nog klikken op de optie :
Troubleshooting Software & Driver installation issues.

Dit alles al eens overlopen, staat nu winxp prof op maar wil die Lan niet detecteren, ben voor de moment win updates aan het doen via netwerkkaart die ik op de pci geplugd heb
There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about

Stofke

heb ff gebeld naar betrokken persoon en die gaat eens op zoek gaan naar een eventueel bijgeleverd cd'rommeke, zou handig zijn in geval ik het nie op het net zou vinden  ::)
There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about

Stofke

heb hier alle cd's van die compaq pc gekregen maar niet veel bruikbaars

een cd met compaq operating system winxp home, mss moet deze windows
erop om die controller te activeren, zal straks eens backup nemen van die xp pro
die er nu opstaat en eens deze xp installeren.

er zitten ook nog een paar restore supplemental software cd's bij maar daar ook
geen drivers op te vinden

typisch van compaq, al die cd'tjes  ::)
There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about

Han

Yep da's idd typisch compaq maar met die CD's moet het wel in orde komen.
Alle drivers voor die machine staan daarop. Veel staan er geslipstreamd in die XP-installatie.
Daarom vind je ze niet los.

Ik heb zo ooit een Packard Bell te installeren gehad. Packard Bell recovery installeert standaard erg veel troep die je maar moeizaam kunt verwijderen. Ik heb toen eerst de recovery gebruikt en ik heb een image van die installatie gemaakt.
Daarna een gewone Win98 installatie op diezelfde machine. Voor de gewone installatie had ik een 3-tal drivers nodig die ik niet kon vinden maar no-problem want die stonden in m'n image. Als de PC om een bestand vroeg dan haalde ik die uit de image. Een enorm arbeidsintensief gezoek maar uiteindelijk wel nuttig. Qua ruimte PBinstallatie/gewone in stallatie scheelde dat 3gb. Die 3 gb extra ruimte kon diegene goed gebruiken want die harddisk was maar 8 gb groot.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Stofke

heb juist backup genomen, ga nu eens booten van de compaq xp home cd en zien of ik die kan installeren...
There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about

Stofke

toch wel raar dat mijn winxp prof die controller niet gewoon installeerde, maar zoals je zegt, da is typisch compaq dat dit allemaal verweven zit in hun eigen xp home
There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about

Han

Citaat van: Stofke op 08 april 2005, 15:36:49
ga nu eens booten van de compaq xp home cd en zien of ik die kan installeren...

Als het de recovery-CD's van deze PC zijn dan mag dat geen enkel probleem opleveren,.
Is dat wel zo dan even conract opnemen met de helpdesk. Daar zitten erg soepele mensen die je best willen helpen.
Tenminste dat is mijn werkervaring met de Compaq helpdesk.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Stofke

Citaat van: Han op 08 april 2005, 15:58:55
Als het de recovery-CD's van deze PC zijn dan mag dat geen enkel probleem opleveren,.
Is dat wel zo dan even conract opnemen met de helpdesk. Daar zitten erg soepele mensen die je best willen helpen.
Tenminste dat is mijn werkervaring met de Compaq helpdesk.

is 1 cd, de Compaq Operating System CD WinXP Home, juist key ingevuld en is nu verder aan het installeren
There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about

Stofke

Had ik het niet gedacht, natuurlijk binnen de 30 dagen activeren via internet, typisch, maar de controller van de ethernetkaart niet gevonden, zal maar gewoon mijn eigen winxp terugzetten en een netwerkkaart aan het pci-slot hangen, een kost voor de klant maar kan nergens die driver vinden, nog even verder zoeken dan maar  :D
There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about

Han

Bel de helpdesk van Compaq dan even joh.
Die kunnen je zo vertellen waar je die driver kunt vinden.
Zonde van dat PCI-slot. Die kan je weer voor wat anders gebruiken.
Compaq's hebben doorgaans niet zoveel uitbreidingsmogelijkheden.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Stofke

Zal ik inderdaad dan even doen Han maar heb hier nu juist iets gevonden op driverguide die misschien
nuttig kan zijn, maar hij wil de file nog even niet vrijgeven
There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about

Stofke

Ik denk dat deze driver wel eens intressant
zou kunnen zijn maar hij wil hem niet openen na het volgen van de procedure
There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about

Stofke

Heb hem even rechtstreeks afgehaald van de Intelsite

Even proberen nu op die andere pc  :bang
There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about

Stofke

 :uno

't is voor de bakker, controller marcheert perfect  :goed
There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about

Zandman

Fijn dat het gelukt is stofke en dat de pjoeter weer naar je luisterd  :goed
Ik zet het topic opslot.
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.