Losse geluidskaart kopen en onboard kaart uitzetten?

Gestart door marian, 21 augustus 2002, 21:55:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

marian

Zo ik zit alweer een week zonder geluid op m`n compie en dat gaat me nu stierlijk vervelen. In het verleden tig uurtjes bezig geweest via bellen en uitleggen van Siemens hoe en waar ik m`n on-board geluid terug kon vinden maar nu is mijn vraag, kan ik niet gewoon een geluidskaart kopen en die in de pc zetten want ik heb altijd problemen met die on-board kaart
Eindelijk XP Prof
Groetjes Marian en een poot van Kazan ,

Han

Je moet even in het boekje kijken wat bij je computer geleverd werd, wat er met jouw PC moet gebeuren om een losse geluidskaart aan de praat te krijgen. Er zijn namelijk 3 mogelijkheden. Dat verschilt per merk computer.

1) Je zet bij apparaatbeheer de setting van de oude geluidskaart op "uitschakelen in alle hardwareprofielen". Daarna installeer je de losse geluidskaart en zal die gewoon werken.

2) Je moet in het Bios de onboard geluidskaart op de optie "disable" zetten, om een losse geluidskaart te kunnen laten functioneren.

3) Je moet op het moederbord een jumpertje omzetten, om een losse geluidskaart te kunnen laten functioneren.
Een jumpertje is een klein klemmetje dat twee pinnetjes op het moederbord (de grote printplaat waar alle stuf aan vast zit) met elkaar verbind. Afhankelijk van welke pinnetjes je met elkaar verbind, zal het moederbord componenten van de computer anders benaderen.

Dus, eventjes op zoek naar je boekje  ;)

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

marian

Ojee dat word zoeken kan wel even duren ;Dals je eens wist wat een zooi....... het hier is ;)
Eindelijk XP Prof
Groetjes Marian en een poot van Kazan ,

marian

Ben als een waanzinnige op zoek naar waar ik iets kan/kon vonden over de geluidskaart maar noppes naar van alles in zoeken ingetypt zoals Onboard,en onboard card  onboard sound maar dit alles leverde dus ook niets op ::),dus toen maar de  cd met als titel Drivers&Utilitie dus deze erin gedaan maar toen kwam de melding "Run-Time error 6 Overflow" dus nu ben ik nog geen stap verder :(
Heb wel al in apparaatbeheer gekeken en daar staat Via PCI AUDIO Controller (WDM) en die schijnt correct te werken volgens het systeem hellepie wat kan ik nog proberen
Eindelijk XP Prof
Groetjes Marian en een poot van Kazan ,

Zandman

Marian die onboard soundkaart moet je uitschakelen in de biosinstellingen .Daarna kan je die andere geluidskaart die je hebt aangeschaft of nog gaat aanschaffen instaleren.
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

marian

Bedoel je dat IK de bios in moet :-X ik ben doodsbenauwd om daar in te komen,of kan het via apparaatbeheer
Ps heb nog geen geluidskaart gekocht want dan open ik weer een nieuw topic over welke en hoe en wat :-\
Eindelijk XP Prof
Groetjes Marian en een poot van Kazan ,

Zandman

Je zal de bios in moeten marian dit kan niet via apparaatbeheer . Zo gauw als jij hem daar verwijderd en de pjoeter weer opnieuw opstart wordt hij weer door windows geinstalleerd .Tenzij je optie 1 hebt die han beschrijft in haar eerdere bericht
Heb je misschien iemand in de buurt die dit anders voor je kan doen.Kijk eens in het boekje van het moederbord wat bij je computer is geleverd daar moet instaan hoe je hem uitschakelt.
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Han

Marian, ik heb een ideetje wat misschien niet eens zo gek is.
Bel een computerzaak op en vraag wat het kost om een geluidskaart in te laten bouwen. Dan zetten zij je onboard geluidskaart uit en de nieuwe erin. Echt joh dat inbouwen kost haast niks, want da's zo klaar.
Dan weet je meteen dat het goed zit en ben je overal vanaf....toch?

Bij MyCom zetten ze 'm er zelfs gratis of voor een prikkie erin, als je je nieuwe geluidskaart daar koopt.  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

marian

Daar zit nu juist mijn probleem kan verdorie niets terug vinden in het boekje tenminste als ik het goede boekje heb de gebruiksaanwijzing van de pc.
Eindelijk XP Prof
Groetjes Marian en een poot van Kazan ,

Zandman

Je moet het boekje hebben wat specifiek gaat over het moederbord .
Maar wat Han voorsteld is een goed plan naar een pc-winkel gaan en die kaart erdaar in te laten zetten
Dan hoef je zelf niet in de bios te klooien.
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Han

Die jongens in de winkel hebben geen boekje nodig voor dit karweitje  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

marian

Ik heb helemaal geen specifiek boekje alleen de gebruiksaanwijzing dus ga maar weer eens met Siemens aan de foon hangen morgen,laat wel horen hoe het is afgelopen ga nu ff ??? en nog even proberen foto`s op me page te zetten maar ik laat nog horen
Eindelijk XP Prof
Groetjes Marian en een poot van Kazan ,

Han

Okee, succes  :)
Misschien kan je met siemens saampjes de onboard geluidskaart uitzetten? Zij weten welk type PC jij hebt en welke handelingen je daarvoor moet verrichten.
Het installeren van een nieuwe geluidskaart daarna is simpel.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

marian

Ojee hoe leg ik dit jullie uit,moet ik me schamen of ben ik gewoon een ongeduldige nurd weet niet of ik wel wil zeggen hier maar het plugje zat niet in het goede gat en ja dan hebbie geen geluid dus jullie snappen het al ik heb nu weer geluid dus ik koop nog even geen nieuwe kaart
Eindelijk XP Prof
Groetjes Marian en een poot van Kazan ,

Zandman

Kan iedereen gebeuren marian in het verkeerde gaatje inpluggen.Gelukkig heb je weer geluid op de pjoeter.
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Han

Hihi, of je stopt de stekker erin.  ;)
Geeft niks hoor Marian. Fijn dat je geluid het weer doet.  :)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!