Rewriter.

Gestart door Format Arie, 05 augustus 2002, 19:10:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Format Arie

Heb Lite On Rewriter model LTR 12101 B. Weet iemand of deze compatible is op mijn Windows XP systeem? Hij geeft aan van niet (Incompatible) bij opstarten. Ik ben niet zo best in opzoeken. En Liteon.nl geeft geen sjoege.

bjo

ik heb even het manuel gedownload en daar staat idd geen xp bij
je kunt natuurlijk wel programma compabiliteit uitproberen!
[move]there is no power like xp power[/move]

Format Arie


Han

De compatiblity mode in WinXP is helaas alleen voor programma's en niet voor hardware.
Als in dat manual van BJO staat dat ie niet werkt in WinXP en als er bij het booten al staat dat er incompatible hardware aanwezig is, dan kan je het denk ik wel vergeten.

Dit is de site van LiteOn : http://www.liteonit.com
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

En toch doet ie het nu, mijn broer is een verder gaan informeren, en die heeft achterop een pinnetje (zal wel andere naam hebben) bij en de dvd-rom en de rewriter verzet, toen de boel aangesloten, en nu werken ze beiden dus.

Han

Fijn dat het gelukt is Arie  8)

Nog ff ter informatie :

Die pinnetjes heten officieel jumpertjes. Daarmee vertel je je pjoeter je hoe het apparaat aan de IDE-kabel aangesloten is en hoe het apparaat benaderd moet worden. Pjoeters zijn stomme dingen, je moet ze alles vertellen want zelf kunnen ze niet veel  ;)

Op zo'n IDE kabel kan je twee apparaten aansluiten.
* Sluit je apparaat aan het eind v'd kabel aan, dan moet het pinnetje op het apparaat op "master" staan.
* Sluit je het apparaat halverwege de kabel aan, dan moet het pinnetje op het apparaat op "slave" staan.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Sjuust, dan ben ik ook zo'n stom ding, want mij moet je ook alles vertellen, en kan zelf niet veel. ;D ;D

En verder was mijn commentaar "TOCH DOET IE HET" voorbarig, want ik draai op dit moment op W98 en niet XP.
geen wonder dat ie het doet.

Han

Verschil tussen jou en je pjoeter is dat je een pjoeter ELKE keer als ie opstart
moet vertellen, wat ie in zijn bast heeft.
Jou hoeven we iets maar 1x uit te leggen en dan onthou je het  :)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Citaat van: Han op 09 augustus 2002, 17:44:55Verschil tussen jou en je pjoeter is dat je een pjoeter ELKE keer als ie opstart
moet vertellen, wat ie in zijn bast heeft.
Jou hoeven we iets maar 1x uit te leggen en dan onthou je het  :)
Daar heb ik niet van terug. (al vind ik 1 keer wel weinig) ;D ;D

quantum

Han , wil nie moeilijk doen : aansluiting IDE  data kabel halverweg is slave en
einde van de kabel master , dat klopt niet
Harddisk is master , zou dus beteken dat harddisk altijd boven in de pc moet geplaatst worden om einde aansluiting kabel te hebben voor master setting
In mij geval cdrom  is slave en zit aan het uiteinde van de data kabel en de harddisk zit er onder , dus midden data kabel en is master
Waarom nog jumpers gebruiken , als een datakabel al zou onderscheid  maken ?dan eenvoudig correct aan te sluiten aan de datakabel einde SL Halverweg M  :)
al is uw pc nog zo snel windows die vertraagt hem wel

Format Arie

Maar Han legt het wel zo uit dat ik er iets van snap Quantum.
Het verhaal van jou is denk ik voor gevorderden, en dat ben ik dus niet. Wie weet....ooit.

quantum

arie , bekijk eens rustig je binnenwerk van je pc ,je zal zien dat de harddisk ,lager zit dan cd rom of cdrewriter of andere
De harddisk neemt niet veel plaats in en hindert het moederbord niet ,hier kan men geen cdrom of andere plaatsen , want deze nemen veel plaats in en het moederbord zit in de weg  of de ram modules (of ander geheugen)
harddisk zit beneden en cdrom boven
als we nu de kabel verbinden , kunnen we onmogelijk van moederbord eerst (halverwege kabelaansluiting)naar cd rom (slave) en dan naar harddisk (master)
ofwel moeten we een heel lange kabel hebben die we in een lus leggen?!
Arie , ik zou het graag kunnen tekenen voor je het zegt meer dan 1000 woorden
al is uw pc nog zo snel windows die vertraagt hem wel

Format Arie

Ik stel je goede bedoelingen op prijs hoor, Quantum.
Maar je moet begrijpen dat dit nog voor veel mensen hocus pocus is. Dus mij mij zeker. Geeft niks hoor, komt wel een keer. ;)