geluid (volumeregeling lukt niet goed)

Gestart door laurents, 03 augustus 2002, 13:50:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

laurents

 :D wanneer ik boxen van 5 of 50 watt  er achter doe het volume blijft hetzelfde, ligt dit aan de geluidskaart ofzo.
wil graag de muziek wat harder hebben, heb de istellingen al op maximaal staan. :-X
groetjes Laurents

Edit Han : Topic titel verduidelijkt

bjo

heb je niet toevallig een kruisje ergens bij dempen staan?
[move]there is no power like xp power[/move]

Harry

Citeergeplaatst door: bjo geplaatst op: Vandaag om 13:59:56
heb je niet toevallig een kruisje ergens bij dempen staan?  

Dat is goed en je kunt het volgende doen

In de system tray onderaan rechts het speakertje klikken en de instellingen goed instellen.

 >:(
Harry,  At your service

Gert

Citaat van: laurents op 03 augustus 2002, 13:50:17:D wanneer ik boxen van 5 of 50 watt  er achter doe het volume blijft hetzelfde, ligt dit aan de geluidskaart ofzo.
wil graag de muziek wat harder hebben, heb de istellingen al op maximaal staan. :-X
groetjes Laurents

De hoeveelheid geluid die je hoord ligt aan de uitgangversterker op je geluidskaart. Dit vermogen kan niet erg veel zijn omdat er gewoon de ruimte niet voor is. Je kunt het vergelijken met de koptelefoon uitgang van een radio. In de boxen die je naast de pc hebt staan zit vaak weer een versterker ingebouwd omdat vermogen op te schroeven naar waarden die het max aantal decibels soms ver overschrijden.. Zijn het boxen van max 25 watt dan kun je er ook niet meer uithalen omdat je de handel dan gaat vervormen of zelf opblazen. Je kunt ook de uitgangsplug van je pc aansluiten op de ingang van je stereomeubel en de daarbij behorende dolby surround systemen :) ( tip)

Soms heb je op je koptelefoon ook een zachtergeluid of je moet de volume knop bijna helemaal opendraaien, dan komt het aantal ohms ( uitgang versterker  :'( koptelefoon) niet overeen
Locatie: +21.3 NAP

Gert

Nu schiet me net nog iets te binnen, zit er achterop je geluidskaart (pci) niet een klein potmetertje. Dat is zo'n klein wieltje dat misschien half dicht staat.
Locatie: +21.3 NAP

laurents

ik heb de comp  nog los en waar het stekkertje voor het geluid in aan de achterkant in moet,zie ik aan de binnenkant
een soort bruin blokje zitten,kan me niet voorstellen dat dit
de geluidskaart is,zover ik weet is deze geintergeerd.
kan dit kloppen. ::)

Gert

STOP dit kan niet goed zijn
Locatie: +21.3 NAP

Gert

De aansluitingen zitten altijd aan de buitenkant. Bij mij zitten er drie
1 :'( audio uit
2 :'(audio in
3 :'(microfoon

Probeer de drie even uit. Een aansluiting voor de boxen zitten nooit binnen in de pc. Dat is van de zotte.
Kijk in het boekje van je moederbord waar de aansluitingen voor dienen.
Locatie: +21.3 NAP

laurents

natuurlijk zitten de aansluitingen aan de buitenkant,zoals je vermeld,maaaaaaaar ik kan aan de binnenkant van comp
zien dat het geen kaart is ,maar een soort geelachtig blokje,
is dit dan de geluidskaart?

Harry

Omdat het een geintregeerde geluidskaart is, is er geen sprake van een kaart en is de electronica op het moederboard. Dat gele blokje
lijkt mijn de behuizing van de pluggen voor de stekkers. Deze pluggen
zijn alle drie in een blokje geplaatst en van de buitenkant bereikbaar of
insteekbaar.  In een van de boxen is een versterker gebouwd die het vermogen van 25 watt moet kunnen geven. Zo werkt dat. Met de instellingen van het geluid zoals ik eerder heb beschreven kun je de aansturing naar de versterker regelen. suc6  >:(
Harry,  At your service

Han

Je bedoelt zeker de blokjes die je op het moederbord ziet, die zeg maar tegen de achterkant van je PC-kast aanzitten op de plek waar je de stekkertjes van de audio erin kan stoppen??

Is volgens mij toch een instelling hoor Laurents dat volume.
Is niet iets waarvoor de PC-kast open moet.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

laurents

ik moest re-writer inbouwen en daardoor is de comp open,maar hoe krijg ik nu meer volume,en kan ik er uberhaupt een kaart inbouwen,die geintergeerde is natuurlijk voor de fabrikant goedkoper. :-X

Gert

Heb je met dat inbouwen aan de audio kabel van de cd-rom gezeten?
Is het geluid van deze cd-rom net zo zwak als een bv een audio stream van het internet.
Als je nog een pci slot vrij hebt kun je daar een geluidskaart insteken
Locatie: +21.3 NAP

Harry

CiteerAls je nog een pci slot vrij hebt kun je daar een geluidskaart insteken

Vergeet dan niet in de BIOs de onboardcard te deactiveren.
suc6  >:(
Harry,  At your service

laurents

ik heb niet aan het audiokabeltje gezeten,wanneer ik een cd vanmijzelf afspeel (heb ik nog niet gedaan) of wanneer ik muziek download moet dit dan even harrd  zijn  het geluid natuurlijk,zit het pci-slot op het moederbord en wanneer ik een geluidskaart aanschaf wat zijn hiervan de voordelen .

Harry

Helemaal geen voordelen, het audio gedeelte van je moederboard  is goed. Anders kwam er geen geluid uit. Je hebt wel geluid dan zijn de  volume instellingen zijn niet goed of je versterker in een van die boxen werkt niet goed.
Een nieuwe kaart is absolut niet nodig.  >:(
Harry,  At your service

Han

Helemaal mee eens Harry. Dit is volgens mij een instelling in de eigenschappen van het geluid wat niet goed staat.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Harry

Dat is zo Han, maar bedenk dat die boxen en die versterker in die boxen in een of ander oosters gehucht gebouwd zijn. Stelt niet veel voor en garantie tot de deur.
Harry,  At your service

Harry

Harry,  At your service