Geluidsprobleem

Gestart door Stofke, 02 juli 2002, 13:01:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stofke

Als ik bij configuratiescherm naar geluiden ga en daar een geluid selecteer en wil laten afspelen krijg ik volgende error: Windows kan het geluid C:\windows\media\Notify.wav niet afspelen. Het geluidsapparaat is mogelijk in gebruik.

groeten

stofke
There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about

Han

We hebben wat meer informatie van je nodig, om te kijken wat er loos is Stofke.

* Welk besturingssysteem draai je?
* Geeft je PC helemaal geen geluid meer of alleen geen wav-geluidjes?
* Heeft hij ooit wel geluid gegeven?
* Heb je iets geinstalleerd qua hardware/software waarna het geluid ermee ophield.
* Wat voor geluidskaart zit er in je PC. Een onboard geluidskaart (ingebouwd op het moederbord) of een losse insteekkaart?
* Heb je al eerder problemen met je geluid gehad?
* Zie je fouten bij je "besturing voor geluid, video en spelletjes" in apparaatbeheer of bij een ander onderdeel van apparaatbeheer.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Stofke

* Besturingssysteem, Windows 98 SE
* Geeft af en toe geluid in kleine stukken, meer niet dan wel.
* Heeft al 3 jaar geluid, nog nooit problemen gehad
* Is begonnen na ik mijn netwerkkaart heb geinstalleerd (ik zat nog met een usb adapter van telenet)
* Geluidskaart: Soundblaster Awe64 Gold
* Bij "besturing voor geluid, video en spelletjes" geen fouten, ook nergens anders.
* Ik moet nu wel zeggen dat ik na het installeren van mijn netwerkkaart even mijn voeding heb uitgezogen omdat die vol met stof zat, ook es de rest wat opgezogen maar geluidskaart niet aangeraakt, enkel wat stof opgezogen, misschien wel veel kans dat de oorzaak daar zit zekers?

groeten

stofke
There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about

Doy

Als de geluidskaart een insteekkaart is (wat ik aanneem), kaart even uit het slot trekken, en er weer opnieuw indrukken.

Volgende keer met ontstoffen, een zacht kwastje gebruiken om de stof los te maken en van kleine afstand de losgemaakte stofdeeltjes opzuigen met de stofzuiger.

Stofke

Ok maar 't rare is dat ik nu aan 't luisteren ben naar nen muziekcd op mijne cd rom via de gewone cd speler, niet via mediaplayer en geen enkel probleem maar als ik een emailgeluidje wil laten afspelen of een mp3 via mijn mediaplayer krijg ik miserie.

groeten

stofke
There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about

Doy

Hebt je DirectX ge-installeerd? En hebt je die getest via dat testprogramma?

Stofke

Krijg volgende foutmelding bij het openen van directx 8.1:
Probleem tijdens het verkrijgen van extra geluidsgegevens, resultaatcode=0x8878000a5de aanvraag is mislukt omdat DirectSound-bronnen, zoals het prioriteitsniveau al in gebruik zijn door een andere beller.
Tiens, door een andere beller, en ik surf via de kabel ;-)
Zouden mijn instellingen veranderd zijn toch zonder mijn weten. 't is wel raar want ik heb al es mijn backup van eergisteren teruggezet en ik heb het nog altijd, zal toch eregns aan de kaart liggen zekers ?

groeten

stofke
There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about

Doy

Denk, dat je de drivers voor je geluidskaart opnieuw moet installeren.

Stofke

i know, heb ze daarjuist opnieuw geinstalleerd en nog altijd hetzelfde resultaat.

groeten

stofke
There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about

Han

Je netwerkkaart en geluidskaart gebruiken denk ik dezelfde adressen voor een aantal functies. Heeft de een zo'n adres in gebruik dan kan de ander er niet meer bij en krijg je dus en "in bezet melding" die je nu steeds ziet..
Een geluidskaart van creative is lastig/niet in te stellen op een ander adres.
Ik denk dat het veruit het simpelste is om de netwerkkaart even in een ander slot te steken. Als je daarna je computer opnieuw opstart dan bepaald windows zelf de nieuwe IRQ's en adressen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Doy

Natuurlijk, dat zal het zijn.

Stofke

Ok, ik zal den boel hier nog es opensmijten en netwerkkaart versteken. Is wel raar dat de geluidskaart nog op een isa-slot zit en de netwerkkaart op een pci-slot, raar dat er daar dan een conflict kan komen hé ? We zullen zien. Alvast bedankt voor de info allemaal.

groeten

stofke
There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about

Stofke

Netwerkkaart eens op een ander pci-slot gestoken en nu geen problemen meer. Aan iedereen bedankt voor de reacties en de hulp.

groeten

stofke 8)
There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about

Han

Fijn dat het opgelost is Stofke.  :)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!