Geen reactie na opstarten pc

Gestart door Stofke, 06 september 2003, 10:36:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stofke

Hallo, heb hier een pc en als ik deze opstart gaat de cooler van de voeding, de cooler van de processor maar daar blijft het ook bij, de pc wil niet verder opstarten. Heb eens wat kabels verstoken in de pc en terug in geplugd en ineens startte de pc verder op maar gaf hij een opstartfoutmelding. Daarna gewoon een oude backup teruggezet en alles was terug ok. Deze morgen startte ik de pc terug op en weer hetzelfde, cooler van voeding draait en cooler van cpu ook maar daar blijft het bij. Het is nog maar een nieuwe pc met celeron 2ghz, 256 mb ddr ram pc 2700, harde schijf 30 gb, een diskettestation en 1 cd rom. Heb al eens een andere voeding gestoken maar blijft ook hetzelfde.
There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about

Martijn

is de pc nog nieuw genoeg om er mee terug te gaan naar de winkel ?
Om oud en wijs te worden moet je eerst jong en dom zijn geweest

Stofke

hen hem zelf in elkaar gestoken zoals ik al veel gedaan heb, hij heeft gedraaid, zelfs gisteren liep hij nog vlot en vandaag terug nie meer, zou bijna denken dat het aan het moederbord ligt.
There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about

Martijn

das mijn gedachte ook, ben alleen niet zo thuis in de hardware ben meer van de software, maar ik zal es gaan snuffelen
Om oud en wijs te worden moet je eerst jong en dom zijn geweest

Stofke

het is een abit moederbord sg-71, wat ik nu wel zie is dat het kabeltje waarop staat "power-led" nergens ingeplugd is op het moederbord, ik kan mij nu niet meer herinneringen of ik dit indertijd op het mobo bevestigd heb of niet, heb de persoon in kwestie juist een mail gestuurd of hij het boekje van het mobo nog liggen heeft, in het slechtste geval moet ik dit hier ergens zoeken op het net. het rare is wel dat hij gisteren draaide zonder dat die "power-led" verbonden was op het mobo.
There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about

Han

Aan dat powerled draadje ligt het niet Stofke. Enige wat dat doet is een ledje aanzetten zodra de PC aan is. Dat heeft geen invloed op de werking van de PC.
Ik denk dat je een geheugenprobleem met deze PC hebt. PC's van vroeger hadden on-board nog wat RAM zodat ze zonder iets in de geheugenbankjes zat. Bij de nieuwere PC's heb je dat niet meer.

Mijn suggestie is om 'm weer aan de praat te krijgen op de manier die je eerder hebt gebruikt en dan eens uitvoerig testen met een programma zoals bijvoorbeeld "Aida" of "Sisoft Sandra"
Kijk ook even hier : www.memtest86.com
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Stofke

Heb alle onderdelen eens afzonderlijk getest, andere hd, ram, voeding gestoken, andere kabels, altijd zelfde resultaat. Maar toen ik een ander mobo gebruikte ging het wel. Ik moet bijna gaan geloven dat het aan de Primaire IDE van het mobo ligt want als ik daar geen kabel insteek hoor ik de pc anders opstarten als dat ik er een kabel insteek, en een andere kabel heb ik ook al geprobeerd met hetzelfde resultaat.
There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about

Han

Als dat zo is dan ben je zuur.  :-X
Kun je op dit mobo nog maar een IDE poort gebruiken.
Hij boot wel als je de HD aan de secundaire hangt?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Stofke

Nee, op de secundaire ook geen reactie meer, kan gelijk niet anders meer dan aan het mobo liggen.
There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about

Han

Lijkt me wel. Nog garantie op dat mobo?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Stofke

is nog maar dit jaar aangekocht, heb al een mail gestuurd naar mijn leverancier voor de garantie. Hopelijk heeft mijn klant zijn factuur nu niet weggesmeten  :)
There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about

Han

Dat zou niet slim zijn  ;)

Nog drie suggesties :
* Misschien is er nog een firmware-update voor dit mobo.
   Proberen waard als er geen garantie meer blijkt te zijn.
* Is de BIOS-batterij nog goed?
* Heb je het BIOS al eens teruggezet naar de default waarden.
   Heb vaak genoeg gezien dat mensen in het BIOS hebben zitten
   rommelen waarna de PC het niet meer doet door een rare instelling.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Stofke

Er is zeker niet in de bios gerommeld, persoon weet zelf nie hoe daar te geraken  ;)
Zou mij sterk verwonderen dat de batterij niet meer ok is daar dit mobo nog maar 3 maand oud is.
There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about

Han

Dat zegt niet veel. De batterij kan defect zijn of niet goed zitten. Ik heb al rare dingen genoeg gezien wat dat betreft. Ooit eens een biosbatterij gezien in een nieuwe PC, waarop zo'n plastic beschermlaagje zat wat je ook op displays van electronische apparaten hebt zitten als je die nieuw koopt ::)

Als de PC opstart dan staat daar op scherm hoe je in het BIOS moet komen. Dat heeft die gebruiker ook kunnen lezen.  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Stofke

heb eens een ander batterij ingestoken zonder resultaat.

Men kan inderdaad zien hoe men in de bios geraakt maar zonder mijn paswoord zullen ze niet ver geraken hé  ;)
There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Stofke

ja , 't is ook voor hun eigen veiligheid zenne, heb hier al toeren meegemaakt  ;D

Enkele die cpu heb ik nog eens nie verwisseld maar kan mij moeilijk voorstellen dat die cpu zou mankeren
There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about

Han

Tja, zou kunnen. Als je nog een andere hebt liggen dan kun je dat nog even testen toch?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Stofke

Mja, moederbord is reeds onderweg naar leverancier, afwachten zou ik zo zeggen, ik hou je op de hoogte...
There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about

Han

Denk idd eerder een mobo-fout. De leverancier is daar zo achter. Die "gooien" je mobo even op een testbank en hoppa de gegevens rollen eruit. Dan weet je direct wat er evt loos is.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!