merk SD-RAM belangrijk?

Gestart door cookie, 26 februari 2003, 11:13:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cookie

Hallo! Ik wil graag 256Mb PC133 bijprikken. (Heb nu 2x 128 en nog 1 slotje over)
Ik zie op dit moment prijsverschillen van €51,- t/m €59,-
Maakt het merk uit of moet je gewoon altijd voor de goedkoopste gaan?
Verder, moet de 256 dan in het eerste slotje, of maakt dat niet uit. Ik las net in een ander topic dat er verschil in kan zitten?

bjo

daar heb je veel verschillen in de  de prijzen .
de sdram of ddr ram met de titel brand dat zijn de besten en krijg je drie jaar garantie op.
de overige krijg je een jaar garantie op
[move]there is no power like xp power[/move]

bjo

hier is wel en site met ram module's en prijzen .
maar let wel op dat je de goede neemt voor jou computer !
[move]there is no power like xp power[/move]

Han

De grotere prijsverschillen komen voornamelijk omdat je geheugenmodules mét en zonder fourcorrectie hebt.

Lees even rond op deze nederlandstalige site, waar echt alles wat er maar uit te leggen valt over werkgeheugen, duidelijk uitgelegd wordt. Daar staat ook uitleg over het plaatsen van werkgeheugen in je PC.
Over dat laatste onderwerp hebben we op PCN ook een special, "RAM plaatsen".
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

cookie

Phoehee! Dat is een hoop info over zo'n dingetje! De naam Brand kom ik niet tegen. Ik denk dat ik gewoon naar de winkel loop en om 256 133 SD-RAM vraag. Komt vast wel goed, heb ik met het vorige plaatje ook gedaan.

bjo

dat met brand kunnen ze je zo vertellen bij de winkel hebben ze ook bij mij gedaan
[move]there is no power like xp power[/move]

Han

"brand" is de engelse benaming voor merk.
Zullen ze dat niet bedoelen?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

cookie

zou zo maar kunnen.. ik zie wel...

Vlijmscherp

Dat bedoelen ze idd. Je krijgt dan merkgeheugen (waarschijnlijk Samsung of NEC oid). Persoonlijk kan ik Dane-elec, Kingston & Infineon aanbevelen. 99 maanden garantie geven ze op hun producten. Je kan het bijv. bestellen bij www.informatique.nl

bjo

"brand" staat voor "A-merk" dus net zoiets als klasse merk
[move]there is no power like xp power[/move]

cookie

Goed, ik heb gisteren 256 gekocht. Er zit 10 (!) jaar garantie op. Op het doosje staat dat het merk Dane-elec is. AIDA32 verteld mij dat het Siemens is. In ieder gaval doet ie het prima.
Geen uitvallende lettertypen en crashes meer.
Dank voor de hulp!

Zandman

Fijn dat alles goed werkt
Dan kan dit topic op okay
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.