Foutmelding bij FTP

Gestart door Lies, 31 augustus 2002, 21:16:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lies

Ik heb een aantal dingen verandert in m'n website (o.a. het openen van de pagina's  ;)), maar als ik hem probeer te kopieeren naar m'n site krijg ik elke keer deze foutmelding in FTP :

http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=11632

Ik gebruik het FTP programma van Nedsoft, dat zat er n.l. standaard bij. Ik krijg de melding niet elke keer bij hetzelfde item.
Bezoek mijn website (url : zie profiel)

Han

Lies je plaatjes (avatar én plaatje in deze vraag) willen niet laden dus kan ik ook niet zien wat er mis gaat.
Mail het plaatje en ja avatar even naar me dan zet ik ze voor deze keer  voor je op de PCN server zodat we ze kunnen zien..
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Heeee, nou laad je plaatje wel. Zeker een dippie van de plaats waar ie staat  ;)

Wat staat er nou? Kan het middelste woordje niet goed lezen.  :-\
"Socket readln aborted"?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Lies

Ja, dat staat er. Het is me na 3 pogingen gelukt om de site opnieuw te kopieeren naar de server, maar nu zie ik toch weer stukjes ontbrekende tekst enzo. Heel irritant  ::) . Als ik de site "bekijk in de webbrowser" dan zie ik geen enkele fout.
Bezoek mijn website (url : zie profiel)

Han

Dat kan een instelling zijn in je FTP-programma, die bepaald hoe je inlogt op de server daar.
Ergens in je ftp-programma staan twee instellingen voor het inloggen
- passive mode
- secure (SSL)

Bij de meesten moet alleen de passive mode aangevinkt zijn en de andere niet.
Bij WS_FTP staat die setting op het inlogscherm.



Bij je host/provider staat meestal wel info over hoe de settings van je FTP moeten zijn.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Lies

Ik neem aan dat dit hetzelfde is :

http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=11694

Dit is dus de instelling die ik heb. Ik kan bij chello niet vinden wat het moet zijn.

Bezoek mijn website (url : zie profiel)

Han

Dat zou idd goed moeten zijn zo. Misschien een storing bij Chello en voor de zoveelste keer geen melding ervan? Daar zijn ze sterren in.  :-\
Tja er zit denk ik niks anders op dat chello bellen en vragen hoe en wat én hopen dat je niet te lang in de wacht staat.

Ik gok bij dit probleem erop dat het niet aan jou ligt maar aan chello.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Lies

Weet je misschien ook een ander FTP programma, wat in het Nederlands en erg gemakelijk werkt. Dan kan ik daar mee experimenteren.
Bezoek mijn website (url : zie profiel)

freezetyle

Neem ws_FTP lies, heeft geen overbodige instellingen en is overzichtelijk. Downloaden via deze link.

Lies

Ja, ik heb meer gehoord dat die erg gemakkelijk is, maar het is in het Engels en dat vind ik toch redelijk tegenvallen. Om heel erg eerlijk te zijn weet ik niet eens waar ik wat in moet vullen in het scherm.  ::)
Bezoek mijn website (url : zie profiel)

Han

Dan is het waarschijnlijk toch slimmer om contact op te nemen met Chello, Lies.
Zij weten wat je in moet vullen voor een chello-account en weten ook of er misschien een storing op de ftp-server is.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Lies

Tja, helaas is Chello een ster in het beantwoorden van email !
Vandaag heb ik 2 X geprobeerd de website te verbeteren en zowaar de tweede keer lukte het al  8). Er zitten nu nog maar een paar hele kleine foutjes in en die haal ik er deze week nog wel uit. En dan maar weer gewoon proberen of het uploaden lukt ! Bedankt voor jullie adviezen in elk geval.
Bezoek mijn website (url : zie profiel)

Lies

Omdat ik de 10 Mb ging overschrijden, heb ik een host gevonden voor m'n site. Nu wilde ik de site uploaden bij hun krijg ik weer een rare foutmelding :

"FTP fout. Map veranderen mislukt. Deze melding is antwoord van de server :550 images : No such file or directory. "

Weet iemand wat dit inhoud en wat ik er aan kan doen ?
Bezoek mijn website (url : zie profiel)

Zandman

Er is iets fout gegaan bij die map veranderen lies
Misschien een verkeerde naam of een typfout kijk eens of dat het is .
Als ik het goed begrijp zoekt hij naar de map die heet 550 images
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Lies

Die map bestaat helemaal niet, maar daar heb ik niks in veranderd.

Ik wil wel graag met Ws_FTP werken, maar ik weet niet eens wat ik precies in moet vullen bij :"Profile name"  :-X
Bezoek mijn website (url : zie profiel)

Zandman

bij profile naam kan je gewoon de naam van je site neerzetten of gewoon lies dat maakt niet uit  Die naam mag jezelf kiezen de rest van de gegevens heb je van de host gehad als het goed is om in te loggen via wsftp
Meestal hebben ze ook wel een helpsite waar in precies staat hoe je het scherm in wsftp moet invullen
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Lies

Kreeg een mail van de host dat ze niet hielpen bij fouten in FTP, dus durf ze niks te vragen  ;).

Ben nu met het Ws _FTP program bezig en die zei "transfer succeeded, transfer complete". Dus zover ben ik al. Maar hoe moet ik nu precies m'n site uploaden via Ws_FTP ?
Bezoek mijn website (url : zie profiel)

Zandman

Op deze pagina leggen ze het een en ander uit lies
Alleen de gegevens veranderen in de gegevens die jij van de host heb gehad
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Lies

Ik snap echt helemaal niets van Ws_FTP ! :( Ik heb zonet weer geprobeerd om de site met het Nedsoft FTP programma up te loaden, maar ik krijg weer die 550 fout melding. Het rare is dat als ik hem naar Chello probeer te uploaden ik ook zo'n 550 melding krijg met de extra tekst dat m'n limiet van 10 Mb overschreden is.

Maar bij m'n host krijg ik 25 Mb, dus zit ik nog lang niet op de limiet.
Bezoek mijn website (url : zie profiel)

Zandman

Lies ik heb nog een link voor je gevonden met uitleg over wsftp
Deze is best heel uitgebreid hier kan je het vinden.
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.