Veilig internet bankieren

Gestart door john, 19 januari 2014, 06:50:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

john

Ik heb, i.v.m. problemen (BSOD) met het programma Trusteer (eindpuntbeveiliging) dit van mijn laptop verwijderd.
In een van je antwoorden Han liet je weten, je eigen manier van beveiliging toe te passen.
Ik heb op mijn laptop naast een anti virus prog als real time ook een Spyware prog draaien.
Kan jij misschien aangeven hoe jij je beveiliging bij internet bankieren hebt ingericht, als je me een blik om de hoek van de deur in jouw keuken gunt.
Ik vraag het ook daarom omdat ik laatst een artikel las waarbij websites zomaar ongemerkt een screenshot van b.v. je inlogscherm kunnen maken.
Zo'n programma als Trusteer voorkomt zoiets.
Nog maar te zwijgen dat een hacker via de ingebouwde webcam kan mee gluren.
Deze oude laptop heeft geen ingebouwde cam, dus geen probleem.
Op mijn nieuwere notebook zit dat wel en natuurlijk afplakken van de cam is een manier.

Han

Als eerste...., laat je niet opjutten en bang maken. Een ingebouwde webcam in een laptop ziet je toetsenbord niet tenzij je de klep omlaag zet.  ;)
Lees deze pagina even over Trusteer

We draaien een virusscanner en hebben de betaalde versie van malwarebytes die beide op de achtergrond meedraaien en waarschuwen als er wat loos is.
Verder staat de ingebouwde firewall op onze router aan en hebben in windows zelf nog een firewall en windows defender.
Samen is dat mijns inziens meer dan genoeg. Wel zorgen dat ALLE software op je PC ALTIJD up to date is. Mensen die kwaad willen maken rap gebruik van exploits als deze bekend worden.
We hebben hier ook altijd images van alle PC's. Als ik iets niet vertrouw dan gooi ik mijn laatste image er weer op en ga ik van daaruit verder.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Dat artikel over Trusteer gelezen. Lang verhaal met voor- en tegenstanders, dus zal de waarheid enz. wel weer ergens in het midden liggen.
Wat jezelf hebt gedaan, spreekt meer tot de verbeelding en behalve dan een image (die heb ik van deze oude laptop niet gemaakt), loop ik aardig synchroon met jouw benadering.
Ik laat dat Trusteer maar even voor wat het is, met name om te zien of de laptop zonder deze app nog rare fratsen blijft uithalen.
Jij vanzelfsprekend weer bedankt voor alles.

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Ik zie dat het topic nog open staat. Dus maak ik nog even van de gelegenheid gebruik.
Naar aanleiding van die BSOD heb ik e.e.a. aan Trusteer gemeld. Hoewel ik het programma "niet betaald" (dus gratis) gebruikte en je dan in vergelijkbare situaties geen ondersteuning krijgt van de helpdesk, ben ik toch zeer te spreken over de snelheid en de manier waarop de terugkoppeling plaats vond. Kan niet anders zeggen toppie.
Geneigd te zeggen in de trend zoals jij het altijd doet maar dat is geen vergelijk, want Trusteer = IBM doet het bedrijfsmatig en jij als pure hobbyist.
In het kort samen gevat, heldere uitleg, mogelijke oorzaak en oplossing.
Daarom besloten het toch nog een keer te proberen. De allerlaatste versie dus gedownload en geinstalleerd en tot dusver geen BSOD gezien. Mogelijk dat de vorige versie toch een bug had o.i.d.
Voor de rest heb ik er nu niets meer aan toe te voegen, dus...........wat mij betreft slotje er op.

Han

Tuurlijk doen wij het probleemoplossen maar als hobby en vaak komen we er samen uit, maar hulp van diegene die het programma gemaakt heeft is de beste hulp die je kunt krijgen.  :yessss
Blijft toch bij mij de vraag hangen waarom je niet de laatste versie had draaien. Van beveiligingssoftware en windows updates ALTIJD de laatste versies draaien hoor.

Ik sluit 'm hiermee af. :slotje
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!