4,2 Gig kwijt op de actieve partitie C...

Gestart door novo, 15 januari 2010, 09:50:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

novo

Wanneer ik via 'Mijn Computer' de grootte van de actieve partitie C nakijk zie ik als totale ruimte : 12,9 Gig en als vrije ruimte: 1,2 Gig, echter als ik dubbelklik op de C en dan de mappen in C zie en daar de groottes van bij elkaar optel kom ik uit op in totaal van 7,5 Gig, dus is er een 4,2 Gig zoek want als ik van de 12,9 Gig totale ruimte die 7,5 Gig aftrek, kom ik uit op een nog vrije ruimte van 5,4 Gig i p v 1,2Gig....!!!!????

Ik zou dus dringend ruimte moeten vrij maken op de C-partitie maar dan zou ik toch eerst moeten weten hoe ik die zoekgeraakte ruimte terug beschikbaar kan maken als vrije ruimte.
Is er iemand op dit forum die me een hint kan geven?
Bij voorbaat dank

Han

Waarschijnlijk heb je je systeembestanden verborgen staan en heb je heel veel ruimte gespandeerd aan Systeemherstel en nog wat andere verborgen bestanden zoals C:\Hiberfil.sys (= slaapstand), C:\Pagefile.sys (virtuele geheugen), C:\Windows\Prefetch (sneller starten van programma's), C:\Windows\$NtUninstall...... (oude windows update bestanden).

Over al deze ityems staat op deze pagina info over hoe op te schonen.

Opmerking daarbij:
- (pagefile.sys=virtueel geheugen) uit te schakelen beter niet opgevolgd kan worden. Instellen op een andere partitie kan wel.
- (C:\Windows\$NtUninstall......  = oude window supdate bestanden) alleen die van vorig jaar wegdoen. Wil je een windowsupdate nog verwijderen dan heb je het mapje ervan nodig.

Programma's als norton Internet security hebben ook een verborgen prullebak. Verwijder je iets uit de prullebak dan kan je dat met zo'n programma weer terughalen. Weg is dan niet weg.....maar het kost wel een hele hoop schijfruimte.


Ik ben dus bang dat je harde schijf gewoon aan het vollopen is. Op het verplaatsen van het virtueel geheugen na zijn alle schoonmaakmaatregelen tijdelijk. De geinstalleerde programma's en het werken met de PC zorgen ervoor dat je harddisk uiteindelijk weer vol zal lopen als je niet dagelijks opruimt. Verwijder programma's die je niet gebruikt ook van je harddisk.

Als je de zoekfunctie van het forum gebruikt en intikt opruimen dan kom je daar heel veel topics over tegen.

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

novo

Hallo,

Nog vriendelijk bedankt voor de tips. Ben na het lezen van de tips aan het opruimen geslagen en heb nu terug 6,90 Gig vrij, en kan nu kortelings weer een nieuw probleem ter oplossing voorleggen ,en niet van het simpelste vrees ik ....

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

novo