PC sluit zomaar onverwacht af.

Gestart door puddingbroodje, 08 april 2009, 20:14:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

puddingbroodje

hallo ,

ik heb xp  en sinds kort gebeurt het steeds (ongeveer na 45 min.)
dat de computer ineens afsluit  maar  dan ineens beeld zwart  en weer opnieuw opstart .
krijg dan te zien computer is herstelt van een ernstige fout .

inhoud van fouten rapport :

docume~1gladia~1\lacols~\temp\werk69ao.dir00\mimi040809.03.dmp
docume~1gladia~1\lacols~\temp\werk69ao.dir00\sysdata.xml

wie weet wat er aan de hand is ??????





Edit Han: Topictitel "wat gebeurt er nou allemaal !!!!!!" dekt uiteraard totaal de lading van je vraag niet.
Is aangepast in de huidige topictitel.

Han

Standaard is XP ingesteld om opnieuw op te starten bij ernstige systeemfouten. Je PC doet dus precies wat ie moet doen  ;)
Dat standaard opnieuw opstarten bij een ernstige fout kan je uitzetten zonder gevolgen. XP is meestal prima in staat om crashes op te vangen.

Dat "automatisch booten bij een systeemfout" zet je zo uit :
- Klik op start
- Klik op instellingen en dan configuratiescherm
- Dubbelklik op icoontje "systeem"
- Klik op tabblad "geavanceerd'
- Klik onderin op de knop "instellingen" in het vak "Opstart + herstelinstellingen"
- Haal het vinkje weg bij "De computer automatisch opnieuw opstarten" en klik op OK



Zonder verdere uitgebreide info kunnen we hier weinig mee.
Info zoals, wanneer begonnen, nieuwe software/hardware geinstalleerd en wat zelf al geprobeerd om het op te lossen is essentieel voor het beantwoorden van je vraag. Je geeft zelf al aan dat het na ongeveer 45 minuten gebeurt. Wat is de PC dan aan het doen of wat doe jij op dat moment op de PC.

Systeemherstel al geprobeerd?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

puddingbroodje

ok  ,eerst sorry voor de verkeerde topic titel in mijn haast niet goed bij nagedacht.

het bovenste wat je zei heb ik alvast gedaan bedankt  :goed.

verder  het is sinds een paar dagen
wat ben ik aan het doen ,verschillend het gebeurt bij effe op internet of helemaal niets behalve computer scannen (dit kan die dan niet afmaken)

ik denk eigenlijk dat ik iets heb weggooid  per ongeluk wat niet hoort .



systeem herstel heb ik nog niet gedaan .
moet ik dan eerst het een en ander op disc zetten voor de zekerheid ????

Han

Nee dat hoeft niet, in principe blijft systeemherstel af van je persoonlijke instellingen zoals je mijn documenten map en email en zo.
Alleen de programma's die je geinstalleerd hebt en de systeeminstellingen (zoals het uitzetten van opnieuw opstarten bij een kritieke fout) worden weer hersteld naar hoe ze waren tijdens dat herstelpunt.

Je schrijft: "ik denk eigenlijk dat ik iets heb weggooid  per ongeluk wat niet hoort."
Misschien kun je daar iets over vertellen?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

puddingbroodje

eigenlijk niet veel , ik heb in progrm files  wat dingetjes weggegooid  , weet echt niet meer wat ,en prullebak heb ik al leeg gemaakt achteraf beetje dom .
ik probeer morgen systeem herstel ,ik laat nu nog de computer helemaal door scannen ,dat duurt nog wel even .

voor vandaag alvast hartelijk dank voor de tips .

puddingbroodje

ik geloof dat ik er vanaf ben han ,

bedankt voor de moeite om het uit te leggen,  met plaatje en al ,dat maak het een stuk makkelijker .

tot de volgende keer ,.........met het volgende probleem :D


mvrgr

puddingbroodje

Han

Ik hoop dat het wegblijft  :goed

Als het een kleine crash is kan XP dat best zelf opvangen zonder opnieuw op te starten. Bij een grote crash reboot ie nog wel.
Gaat dat gebeuren dan zien we verder. Ben blij dat het tot nu toe okee lijkt.

Ik sluit je topic hiermee af. :slotje
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Slotje verwijderd omdat Habasoft nog interessante info heeft.
Hij zal die toevoegen.  :)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

habasoft

Bij de topic "pc sluit zomaar af" dacht ik eerst dat ik het zelf had geschreven, want alles klopte wat Puddingbroodje zei.(8-april  20:40:47).
Ik wil er aan toevoegen dat ik bovengenoemde storing kreeg toen  ik een update van microsoft kreeg, en deze vroeg of ik dit wilde  installeren. Tijdens installatie kreeg ik het verzoek om  frontpage cd opnieuw te installeren. Aangezien ik frontpage al een tijdje niet meer gebruik heb ik dit natuurlijk niet gedaan.  Even later de mededeling dat de update niet geinstalleerd kon worden. Dit betrof de update  >KB933399< .  Uit mijn storings logboek bleek dat 19-7-2008 de computer ook telkens zomaar opnieuw opstarte. Dit was ook na een update van microsoft(geen nummer van opgeschreven).  Ik denk dus dat op het account gladia~ ook een windows programma is "weggegooid".
Ik heb zoals Han aangaf de vinkje weggehaald bij systeemfouten, maar eigenlijk wil ik dit niet.
Hopenlijk hebben andere leden hier ook iets aan.
vrolijke groet Hans
In de regel is het zo geregeld dat de regel geregeld dient te worden in de regel die dat regelt

habasoft

RE: Meer info hierover is te vinden op de site van microsoft met de volgende llnk
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=E1DB55C6-78FB-498D-89A5-9AD54D971546&displaylang=nl
Han. Moet ik hier dan eerst "Microsoft Windows Installer versie 2.0 of hoger" downloaden, om van deze terugkomende melding af te komen.
vr gr Hans.
In de regel is het zo geregeld dat de regel geregeld dient te worden in de regel die dat regelt

Han

Waarom denk je dat een OfficeXP update met het probleem van puddingbroodje te maken heeft?? In principe kan élke update van zowel hardware als software dit soort problemen geven. Je kunt dat vinkje bij de systeemfouten weergeven overigens met een gerust hart weghalen. Kleine crashes vangt XP prima zelf op. Daar hoeft je PC echt niet voor te rebooten. Bij grote problemen zal ie alsnog rebooten of een BSOD geven.


Volgens mij zit de standaard "windows installer" versie inmiddels al op versie 3.1.
Die van XP Pro is in ieder geval versie 3.1



Check in je je "windows\system" directory maar eens bij de eigenschappen van het bestand "Msiexec.exe" voor wat je huidige windows installer versie is.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

habasoft

Han. Ik kreeg de zelfde melding zoals beschreven door puddingbroodje. Nu ik het zo ingesteld heb, dat ik  zelf beslis wanneer ik ga installeren, de computer zich zelf niet meer reset.  Vanmiddag nog voor de zekerheid weer laten installeren, en voila de pc ging na een tijdje weer in herstart. Dus de >KB933399< ga/kan ik dus niet meer installeren.
Ik heb de zelfde bestandversie als in jou voorbeeld. dus installer is niet nodig.
vr gr Hans.
In de regel is het zo geregeld dat de regel geregeld dient te worden in de regel die dat regelt

Han

Ahh zo. Ik snap het.
Heb je Office XP dan draaien? Da's toch al een nogal gedateerde officeversie?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

habasoft

Het is er waarschijnlijk eens opgekomen, en waarschijnlijk verkeerd eraf gehaald.
Bij micosoft office hulpprogramma's staan er een acht stuks aan programma's.
Omdat ik niet goed weet, of ze er af kunnen, heb ik ze maar laten staan.
vr gr Hans.
In de regel is het zo geregeld dat de regel geregeld dient te worden in de regel die dat regelt

Han

Dan gooi je toch alles van office er eens af en installeer je het pakket vers.
Beter een schone installatie zodat je weet wat erop staat en wat eraf mag toch  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

habasoft

Han
Ik zal deze (vandaag niet meer, moet straks nog werken) in zijn geheel er af halen en weer opnieuw installeren.
Bedankt voor je informatie.
vr gr Hans.
In de regel is het zo geregeld dat de regel geregeld dient te worden in de regel die dat regelt

Han

Met de toegevoegde info kan puddingbroodje eens checken of ze misschien die KB933399 update geinstalleerd heeft.
Als dat zo is dan moet er in haar windows directory als de verborgen + systeembestanden zichtbaar staan ook een map zijn die $NtUninstallKB933399$ heet.
Die update kan ze dan de-installeren door te dubbelklikken op C:\Windows\$NtUninstallKB933399$\spuninst\spuninst.exe

Bedankt voor de toevoeging. Ik sluit het topic weer af, Hans.
Werk ze straks!
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!