nieuwe pc aanschaffen

Gestart door pc dummie, 13 december 2008, 16:27:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pc dummie

nieuwe pc aanschaffen


Ik ben van plan zeer binnenkort een nieuwe pc aan te schaffen kom er alleen niet zo uit welke ik het beste kan kiezen...
ik wil hem gebruiken voor;
-msn
-internet
-fotobewerking
-muziek/films downloaden en branden

Zou graag een snelle pc willen met een groot geheugen,
heb er een paar op het oog maar weet niet welke beter is zouden jullie me wat tips kunnen geven?

http://www.computerland.nl/ProductDetails.aspx?en=NS00644348

http://www.mycom.nl/Products/View/FSC%20AMILO%20DT%20Li%203740%20%20Q8200/207...

Of wellicht een ander merk/type.
Alvast bedankt.

Han

Voor het bewerken van foto's (niet professional) heb je niet zo heel veel werk geheugen nodig maar voor het omzetten van bijvoorbeeld DivX naar DVD is het wel prettig als je dat wel hebt.
Meer dan 3 gb geheugen heeft alleen zin als je een PC aanschaft met Vista Ultimate erop. De andere vista's ondersteunen maximaal 3gb werkgeheugen. Naar wat je ermee gaat doen is Vista Ultimate overkill, dus ga gewoon voor 3 gb geheugen.

De link van MyCom werkt niet.

De PC van Computerland lijkt me okee voor wat je er mee wilt maar er staat alleen niet bij vermeld hoeveel level2-cache hij heeft. "Level2-cache" (L2 cache) is snel buffergeheugen tussen processor en hoofdgeheugen, die snelheid van een computer behoorlijk verbetert. Hoe groter het level2-cache hoe sneller ie werkt. De goedkopere computers hebben vaak maar 512mb level2-cache en dat maakt ze traag. Meer level2-cache maakt een pc dus uiteraard duurder.

Kijk dus naar je budget en ga voor de beste pc die je kunt vinden binnen jouw budget:
- Mét een L2-cache van minstens 2 gb en liefst hoger
- Met 3gb werkgeheugen kan je prima uit de voeten

Hou er rekening mee dat de bijgeleverde software voor 99% probeerversies zijn. Je kunt bij de aanschaf van een nieuwe pc tegenwoordig wel goedkoop (onder de 100 euro) een licentie aanschaffen van "MS Office Home and Student 2007".
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

pc dummie

Oke dank je voor de info ik zal nog wel even verder kijken en op het L2-cache geheugen letten, als het goed is moet deze onderstaande link het wel doen:

http://www.mycom.nl/Products/View/FSC%20AMILO%20DT%20Li%203740%20%20Q8200/207175.aspx

Zodra ik een besluit genomen heb of nog vragen heb zal ik wel weer wat posten.:)

Han

Tja beide systemen zullen voldoen aan wat jij ermee wilt doen omdat de eisen die je stelt ook al goed uitgevoerd kunnen worden met een al wat ouder systeem mits er maar lekker veel geheugen inzit. De quad core processoren van tegenwoordig maken dat je net even wat meer dingen tegelijk kunt uitvoeren zonder dat het systeem vertraagt.

De omschrijving van de MyCom pc is veel uitgebreider zodat je goed kan zien wat je krijgt voor je geld.  :)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!


Han

Fijn dat je een beslissing hebt kunnen nemen.

Ik sluit het topic hiermee af.  :slotje
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!