Windows start niet meer + AVG + "PSW.banker4.aspa"

Gestart door Ad, 09 november 2008, 20:46:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Han

Je hebt alleen een opstartdiskette nodig om die opstartdisk te maken als je die niet terug kunt vinden.
Onderstaande kan je op elke PC doen die wel een internetverbinding + diskettestation heeft. Misschien op een PC op je werk?

Citaat van: Han op 09 november 2008, 23:50:09
Heb geen Win98SE opstartdisk dan kan je die zo maken. Download dan boot98.exe, stop een lege diskette in de diskdrive en dubbelklik in de verkenner op boot98.exe. Er wordt dan een Win98SE opstartdiskette voor je gemaakt.

Die vers aangemaakt Win98SE opstartdisk kan je dan gebruiken om je dienstweigeraar aan te pakken
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Update Maandagmiddag!!
Jonathan Flietstra, hoofd van AVG Nederland, laat weten dat het verkeerde virusdefinitiebestand op de updateserver inmiddels is vervangen door een correct exemplaar dus het excluden in AVG is niet meer nodig.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

teig

Mijn windows start dus ook niet eens meer op en heb dus de 2e dikgedrukte optie geprobeert (jullie repair).  Schijfje erin maar hij leest 2e boot niet eens. Nu heb in bios 'cd-rom' naar boot 1 verplaatst en harddisc op boot2. - Save - Yes-exit, en windows-laadblakje gaat gewoon dom verder met laden>>> blauwe streep-flits>>> opnieuw opstartte>>> enz enz enz enz...............  Nergens dus de vraag om een willekeurige toets in te drukken...   Ik ga er denk ik nie uitkomen in me up :'(

Han

@Teig
Tja je zal toch ergens in moeten stellen dat ie boot van de cd anders kom je er niet. Dat is bij elke PC weer anders. Ik moet hier op F8 drukken en dan krijg ik een lijst met al m'n harddisks, de cd-rom en het diskettestation. Daar kan ik dan kiezen waarvan ik op wil starten ongeacht wat er in het BIOS als opstartvolgorde staat. In de handleiding  van je PC en dan met name in de handleiding van het moederbord staat hoe dat voor jou PC geregeld is.

Heb je misschien een dvd-speler én een dvd writer in je PC zitten? Een van de twee heb je dan als opstartschijf ingesteld. Probeer beide uit.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Bron: www.webwereld.nl

Geen compensatie voor duizenden AVG slachtoffers - Woensdag 12 november 2008
AVG Nederland biedt zijn excuses aan maar stelt dat schadeclaims van update-slachtoffers weinig kans maken, omdat het moederbedrijf dit 'juridisch heeft afgedekt'.

Naar schatting van AVG Nederland zelf zijn 'vele duizenden' mensen het slachtoffer geworden van de blunder-update die zondag Windows XP verminkte. Velen bleken niet in staat om het systeem te herstellen en hebben een pc-reparateur laten komen. De kosten hiervan zijn hoogstwaarschijnlijk voor de eindgebruiker zelf, óók voor betalende AVG klanten.

Gratis licentieverlenging
"Aanspraak maken op compensatie zal waarschijnlijk niet gaan omdat AVG Technologies (in Brno, Tsjechië) dit juridisch heeft afgedekt", aldus Jonathan Flietstra, hoofd van AVG Nederland tegenover Webwereld.

Flietstra doet wel zijn best om gedupeerde klanten te kunnen verblijden met een gratis extra licentietermijn van 'één of meer maanden', maar is hierover nog in overleg met het hoofdkantoor.

Gedupeerden die kosten of schade willen verhalen verwijst hij door naar AVG internationaal. "Je kunt ze ook naar ons sturen, maar wij sturen ze dan door naar Tsjechië. We zijn alleen de Nederlandse distributeur van AVG producten."

De destructieve update heeft overigens alleen gebruikers van Windows XP met Service Pack 2 getroffen, en dan alleen de Nederlandse, Franse, Italiaanse, Spaanse en Portugese variant van XP.

Duizenden slachtoffers
Toch staat de telefoon nog steeds roodgloeiend en zijn er 'vele duizenden' slachtoffers alleen al in Nederland, vertelt Flietstra. En dat terwijl de reddende update die werd uitgebracht slechts een half uur na de fatale kwam, aldus AVG.

Het punt is namelijk dat met het binnenhalen van de eerste update de virusscanner onmiddellijk, zoals altijd, de systeembestanden is gaan scannen en prompt het cruciale Windows-bestand user32.dll in quarantaine plaatste. Om dit proces te kunnen voltooien werd de gebruikers vervolgens gevraagd de computer opnieuw op te starten. En daarmee was het kwaad geschied.

Volgens Flietstra is naast Nederland AVG ook razend populair in Italië en Portugal. "Mijn collega in Italië is de afgelopen dagen bijna gek geworden. Daar is het probleem tien keer zo groot."

Meer telefoontjes bij Microsoft
Microsoft Nederland vertelt desgevraagd dat de helpdesk de afgelopen dagen door het AVG-incident een stijging van 45 procent in het aantal support-aanvragen kreeg te verwerken. Het gaat om 'enkele honderden' telefoontjes, aldus een woordvoerder.

Microsoft adviseert gedupeerden met klem om de zaak te herstellen met behulp van de originele installatie-cd van XP. Het probleem is namelijk dat er talloze verschillende user32.dll varianten in omloop zijn, afhankelijk van de versie en taal van XP. Eigenhandig een niet nader gespecificeerde user32.dll van het internet plukken en in de system32-map zetten, zal het probleem dus hoogstwaarschijnlijk niet verhelpen.

'Definitieve' oplossing
Voor gebruikers die de originele Windows XP installatie-cd niet (meer) hebben en hun computer nog steeds niet verder komt dan een blauw scherm, heeft AVG een oplossing op de website gezet. Gedupeerden hoeven niet meer het web af te struinen naar creatieve workarounds. Ze kunnen (met een andere computer uiteraard) een cd-rom of een usb-stick een bootable drive maken, zodat het juiste user32.dll-bestand op weer op zijn plek kan worden teruggezet.

Deze AVG-site met herstelinstructie is door drukte moeilijk of niet te bereiken. Vandaar een kopie van de info in nhet bericht wat hieronder staat.

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Oplossing van AVG Nederland: http://www.avgantivirus.nl/

USER32.DLL is verplaatst naar de 'Virus Vault' van AVG 
In het geval u niet in staat bent uw Windows XP operating system te draaien na AVG 8.0 virus definition update (DB: 270.9.0/1777) en u heeft geen Windows XP installatie CD, ga dan alstublieft als volgt te werk om deze situatie op te lossen:

We hebben een oplossing dat het hierboven genoemde probleem kan repareren. U kunt de volgende boot (herstart) media gebruiken: CD-ROM of USB flash drive. Als u CD-ROM wilt gebruiken, volg dan alstublieft de instucties in gedeelte A), in het geval van USB flash drive volgt u de stappen in gedeelte B). Als u hier mee klaar bent is het (in beide gevallen) noodzakelijk de aanvullende instructies zoals beschreven in gedeelte C) te volgen.

A. CD-ROM instructies (dit wordt aangeraden):
1. Download de CD image.
2. Gebruik uw favoriete CD brandsoftware om de gedownloade image te branden (BELANGRIJK: Gebruik de "Burn CD from image"* optie).
3. Voer de CD in de CD-ROM drive van de betreffende computer en herstart de computer. Het zou vanaf de CD moeten herstarten. Als dit niet het geval is, dient u de gebruikshandleiding van het moederboard te raadplegen om uit te vinden hoe de computer vanaf een CD kan herstarten.
4. Ga door met de instructies in sectie C).

B. USB flash drive instructies (alleen beschikbaar voor computers die USB boot functies ondersteunen):
1. Download het USB flash archive.
2. Haal de inhoud van het "rescue.zip" archive naar uw USB flash drive.
3. BELANGRIJK: ga naar de stam van de flash drive.

!! WAARSCHUWING: verzeker u er van dat u de volgende stap alleen uitvoert op de flash drive. Als u de volgende stap op een lokale schijf uitvoert kan dit BOOT BESTANDEN OP UW HARDE SCHIJF VERNIETIGEN!

4. Start de "makeboot.bat" batch (let op dat het die is van de USB flash drive) en volg de instructies.
5. Plaats de USB flash drive in de betreffende computer en herstart de computer. Het zou vanaf de USB flash drive moeten herstarten. Als dit niet het geval is, dient u de gebruikshandleiding van het moederboard te raadplegen om uit te vinden hoe de computer vanaf een USB flash drive kan herstarten. N.B. deze functie wordt niet op alle moederboards ondersteund.

C. Aanvullende instructies:

1. Herstart de computer vanaf de CD-ROM of USB flash drive zoals beschreven in de instructies van A) en B).
2. Volg het reddingsproces.
3. Log op Windows in als Beheerder.
4. Update het AVG programma (Open de AVG Gebruikers Interface en klik op de knop "Nu updaten")
5. Wijzig de naam van het bestand "avgrsx.exe_off" naar "avgrsx.exe". Dit bestand bevindt zich in de AVG 8.0 Program folder (C:\Program Files\AVG\AVG8 by default)´.
6. Wijzig de naam van het bestand "avgsched.dll_off" naar "avgsched.dll". Dit bestand bevindt zich in de AVG 8.0 Program folder (C:\Program Files\AVG\AVG8 by default)

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Ad

Welliswaar drie dagen verder, maar ik leef nog.
Ben eigenlijk best wel een beetje blij dat ik niet de enige ben met het probleem van AVG.
Alleen zat het bij mij nog ietsje dieper omdat ik geen opstart schijf had (heb). Maar ik heb wel iemand gevonden die het voor me heeft opgelost, (tegen mijn principes in) maar ja als ik het niet zelf kan dan .......
Die kennis van mij heeft er op een of andere manier Windows XP Pro op gezet, ik ben nu bezig met al mij data er af te halen.
Omdat ik toch min of meer van plan was om de hele mikmak binnenkort te vernieuwen, is dat nu gewoon wat sneller gebeurd.
Ik heb dus nu weer een fijne nieuwe computer (niks apparts hoor) maar wel met een joekel van een scherm (22 inch)
Vista erop uiteraard, wat wel ff wennen is. Nu ben ik dus toch de eerste dagen weer bezig, om alles over te zetten en opnieuw te instaleren. Best wel lastig want er zijn van de leuke kleine programmatjes, die ik zo door de tijd eens van het internet heb geplukt (legaal) die er gewoon nu niet meer zijn te vinden.
Dus is mijn AVG probleem opgelost, nog bedankt Han dat je me toch weer van alle goed raad hebt voorzien.
Wat mij betreft mag het op slot.

Han

Fijn dat het bij jou opgelost is, Ad en daat je al je data nog hebt. Wennen aan Vista heb je zo voor elkaar hoor. Binnen no-time ben je erin thuis. Er staan hier op het forum ook al wat oplossingen voor probleempjes. Dat niet alle programma's eronder werken is iets waar je mee moet leren leven. Er zijn inmiddels ook weer nieuwe handige programmaatjes bijgekomen die wel werken dus je moet gewoon even zoeken. Je vind vanzelf weer nieuwe programma's waar je aan gewend raakt  :yessss
Ik wens je veel plezier met je nieuwe computer.  :goed

Ik sluit het topic nog niet af want nog niet iedereen met ditzelfde probleem heeft het probleem opgelost.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

bron: www.webwereld.nl

Gedupeerde update-klanten krijgen jaar gratis AVG - Vrijdag 14 november 2008
AVG Nederland biedt alle getroffen update-klanten die zondag Windows geblokkeerd zagen worden, een jaar lang gebruik van haar virusscanner aan.

Het gebaar bestaat uit het aanbieden van verlenging van de licentie van oftewel de AVG 7.5 versie of de AVG 8.0 versie voor betalende klanten en een nieuwe licentie van een jaar voor gebruikers van de gratis variant.

AVG belooft over twee weken alle getroffen gebruikers te benaderen over hoe ze aan hun compensatielicentie komen.

Reparateur op eigen kosten
Een financiële vergoeding biedt het bedrijf niet aan ondanks het feit dat veel gebruikers van de virussoftware een reparateur in huis moesten halen om de 'schade' aan de computer te herstellen. Afgelopen zondag verminkte een foute update het Windows XP besturingssysteem van 'vele duizenden' gebruikers.

Eergisteren zei het bedrijf nog dat het de gebruikers niet fiancieel kan compenseren, omdat het hoofdbureau in Tsjechië verantwoordelijk zou zijn en het daar 'juridisch is afgedekt'. Wel stelde AVG Nederland toen al een gebaar in de vorm van een licentieverlenging in het vooruitzicht.

Onduidelijk is nog steeds hoeveel Nederlanders precies getroffen zijn door de kwaadaardige update. De gegevens daarvan zijn in beheer bij het moederbedrijf in Tsjechië. De update trof ook gebruikers in een aantal andere Europese landen waaronder Italië. De lokale afdelingen van het bedrijf bekijken elk afzonderlijk welke compensatie ze eventueel kunnen bieden.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Dit probleem is inmiddels onder controle en er is een oplossing voor.

Einde verhaal dus en topic closed :slotje
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!