kleuren kloppen niet

Gestart door pc dummie, 23 april 2008, 12:35:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pc dummie

Hallo, ik had namens een vriendin van mij, ze heeft een pc met Windows XP,maar de kleuren int beeldscherm ''kloppen niet''. Zo worden in msn bvb letters die roze zijn weergegeven in het blauw enzovoorts.
Nou was mijn vraag hoe en waar kan je dit herstellen zodat ze weer alles op de normale manier ziet in de orginele kleuren?
Alvast bedankt,
PC dummie :)

Han

Er kunnen twee problemen zijn op die PC. Beiden hebben niets met windows te maken dus is deze vraag daarvandaan verplaatst.

De grootste kans is dat er een probleem is met haar videokaart. Alle mogelijkheden op een rijtje:
1) Hij zit vol stof en kan zijn warmte niet kwijt -> PC schoonmaken
2) De ventilator is defect waardoor de kaart veel te heet wordt -> Ventilator of kaart vervangen
3) De driver is beschadigd waardoor de weergave niet meer okee gaat -> Oude driver verwijderen en nieuwe driver installeren

Er is uiteraard ook kans dat het probleem bij het beeldscherm zelf zit. Wat voor een beeldscherm heeft ze. Zo'n oude crt of een flatscreen? Zet het scherm via de knoppen voorop eens terug naar de standaard settings. Haal de stekken op de videokaart eens los en kijk of alle pinnetjes recht zitten. Is dat zo, zet de kabel dan weer vast. Als je de mogelijkheid hebt kun je het scherm misschien aansluiten op een andere PC. Als de kleuren dan okee zijn dan ligt het aan de videokaart. Zijn de kleuren dan nog niet okee, dan is het scherm zelf kapot.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Hoe is het met dit probleem?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

pc dummie

Excuus voor de late reactie, het probleem is nog aanwezig ik zal haar even informeren over wat ze moet doen, ze heeft een Philips flatscreen.

pc dummie

Dit probleem is opgelost hoor  :goed
dus hij kan weg.

Han

Misschien kan je nog vertellen wat nou precies het probleem was en hoe het uiteindelijk opgelost is. Mocht iemand anders nou ditzelfde probleem hebben dan kan die in jou topic de oplossing vinden. Dat is de bedoeling van een forum, snap je  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

pc dummie

Haar broertje had aan de knoppen van het beeldscherm gezeten en daardoor waren alle kleuren veranderd,
het staat nu weer op de standaart instellingen.

Han

Tjonge  ;D

Ik sluit het topic hiermee af :slotje
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!