WIN XP DLL bestand

Gestart door john, 09 mei 2007, 16:28:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

john

Ik heb, afkloppen, een perfect draaiende pc. Echter vanochtend werd ik onaangenaam verrast door een probleem. Wat was er aan de hand. Na het aanzetten van pc en opstarten van Windows zag ik onder in de taakbalk het bekend pyctogram dat er, via Windows automatic update, bestanden klaar stonden om te worden gedownload en op de pc te worden geïnstalleerd. Ofschoon erbij wordt verteld dat je tijdens dit proces je pc normaal kan blijven gebruiken, vond ik hem behoorlijk traag en om de snelheid erin terug te krijgen, brak ik het proces van downloaden/initialiseren af. Had ik dat maar niet gedaan. Nadien reageerde er niks meer zowel via Start menu als via snelkoppelingen op mijn buroblad. Met veel hangen en wurgen Systeemherstel kunnen opstarten en pc terug gezet naar de vorige dag. Leek aanvankelijk de oplossing te zijn totdat het gewraakte pictogram van Windowsupdate weer op de taakbalk verscheen. Na de zoveelste herstart, wat soms niet altijd lukte omdat hierop niet werd gereageerd, werden de uploads geinstalleerd. Kan je mij verklaren wat er fout ging?! Een ding weet ik wel, in het vervolg het proces van Windows Update niet onderbreken of annuleren!

Han

Tijdens de update worden er soms belangrijke bestanden vervangen door nieuwere versies.
Je kunt de update dus beter niet onderbreken. Er kunnen dan "updates in progress" niet afgerond worden.

Ik had gisteren zelf ook problemen met de updates. Nou ja problemen niet maar het verliep anders dan anders. Het gele schildje verscheen in de systray ten teken dat er updates klaarstonden. Ik klikte erop om te gaan downloaden. Normaal krijg je dan weer de vraag of je wilt installeren maar vervolgens gebeurde er helemaal niets meer. Het gele schildje heeft er de hele avond gestaan. Bij het afsluiten van m'n PC werd gemeld dat ik nog niet af mocht sluiten omdat er nog updates geinstalleerd moesten worden. Toen dat gedaan was ging m'n PC vanzelf uit. Vanmorgen zonder problemen opgestart. Even gechecked bij windows-upodate maar alles was correct verlopen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Je antwoord omschrijft exact datgene wat ik ook heb waar genomen. Vermeldenswaard voor jou is nog te weten dat ik op een gegeven moment de volgende foutmelding te zien kreeg:
MSIMN.EXE initialisatie van DLL-bestand is mislukt, kan de toepassing niet initialiseren omdat Windows-werkstation wordt afgesloten.
Ik vermoed dat deze melding het gevolg was doordat ik programma's zowel via Menu Start als via snelkoppelingen trachtte op te starten maar helaas niks reageerde en ik uiteindelijk besloot daarom Windows af te sluiten.

Han

MSIMN.EXE is het opstartbestand van Outlook Express.

Zat er een update voor Outlook Express bij?
Ik kan het me niet meer herinneren.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Volgens mij wel, maar dan zou ik de update geschiedenis opnieuw moeten raadplegen om 100% zeker te zijn.

john

Heb het nog even snel gekeken en dit was de outlook update:

KB934708: Update voor het filter voor ongewenste e-mail in Outlook 2003
Met deze update werkt u de definitie bij van het filter voor ongewenste e-mail in Microsoft Office Outlook 2003. Op basis van dit filter wordt bepaald welke e-mailberichten als ongewenste e-mail moeten worden beschouwd. Deze update is uitgebracht in mei 2007.
Help en ondersteuning vragen
http://support.microsoft.com/?LN=nl

Han

Die update is voor Microsoft Outlook, een update voor het Microsoft Office pakket.
Weird dan dat de update lijkt te struikelen over Outlook Express. Aan de andere kant zijn er natuurlijk heel veel gedeelde dll-bestanden die met een update van IE aangepast worden. Misschien struikelde de update daarover? Zeker weten zal je het nooit.

Bij mij draait de boel voor zover ik kan zien goed. Bij jou ook?
Ik heb overigens wel altijd een Ghost Imagebestand achter de hand om te herstellen.
Da's wel zo veilig. :)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Leuk (of niet leuk) is maar net hoe je het bekijkt, hadden we ongeveer hetzelfde probleem. Voor zover ik het nu kan beoordelen, draait alles weer als vanouds.

Kan je iets meer zeggen hoe je zo'n Ghost Imagebestand aanmaakt?!

Han

Ik gebruik daar Norton Ghost Versie 9 voor maar er zijn ook andere programma's om een image te maken.
Met Norton Ghost maak ik een imagebestand die een copy maakt van de héle partitie zoals ie op dat moment is. Verziek je de partitie op de een of ander manier dan kan ik met de recovery-disk de partitie weer herstellen zoals ie was ten tijde van het image bestand.
Norton Ghost kan ook een image maken van een hele disk.

Ik had bijvoorbeeld gisteren ook via windows-update twee driverupdates. Niet echt nodig maar och een nieuwe driver kan nooit kwaad..., denk je dan nog naief. Nadat ik die drivers geinstalleerd had moest ik mijn PC opnieuw opstarten. Yeah right niks meer opstarten. Ik kreeg direct na het booten een blauw scherm en een stop-fout en verder deed ie niks meer. Geen nood..., image teruggezet en voila weer een werkend systeem. Uiteraard geen drivers meer geinstalleerd. ;)
Daarna het andere geintje met windows-update wat jij ook had. Ik had gisteren dus even flink genoeg van windows-update en heb besloten om geen driver-updates meer te installeren mits het betreffende apparaat kuren vertoond.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Han, bedankt voor de heldere uitleg. Wat mij betreft mag je dit topic afsluiten en wens ik je een hele fijne dag

Han

Oke John, graag gedaan. Ik sluit 'm  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!