Langzame Start

Gestart door Onliner, 09 juli 2006, 23:21:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Onliner

Mijn Pc winXP start zo langzaam op, kan dat door een zwaar programma komen?
Er staat een program op van 2.604,00 mb
Of is het wat anders. :huh

Han

Tja lastig te zeggen waardoor traag opstarten veroorzaakt wordt. Dat kan zijn doordat er hardware kapot aan het gaan is (langzame detectie) maar het kan ook komen door de aanwezigheid van spyware of een virus.

Open eerst de kast, verwijder al het stof en kijk of alles goed aangesloten is.

Als je vermoed dat een of ander programma de oorzaak is, verwijder dat dan eerst eens en kijk of de situatie verbetert. Bekijk met de tips uit de special "je opstarmap beoordelen" of er geen overbodige programma's mee opstarten.

Is dat niet het geval dan zou ik in jou geval eerst de punten doorlopen van de site van frank (zie dit topic) om uit te sluiten dat je een spyware- / virusprobleem hebt.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Onliner

Han hoe groot moet het beschikbare fysieke geheugen minstens zijn.
Of heeft dat geen invloed op het starten.

Han

Het ligt eraan wat je doet met je PC. De huidige programma's vragen behoorlijk wat RAM.
Heb je te weinig geheugen gereserveerd dan krijg je van Windows vanzelf een melding daarover.
Start je teveel rommel tegelijk met windows dan kan het zijn dat je te weinig resources overhoud om lekker met je PC te kunnen werken. Dan kan je zelfs een melding krijgen dat er te weinig virtueel geheugen is. Maar.... ook virussen en spyware kunnen resources opvreten.

Lees dit topic even door.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Onliner

ik heb nog geen melding van virtuele geheugen gehad.
Maar als ik naar mijn fysieke geheugen kijk dan is deze 512 mb
En ik hou beschikbaar 116,88 mb en dat is niet veel.

Han

Ik heb in mijn Pentium4, 3,2 Mhz, 1Gb Dual Channel geheugen zitten.
Hieronder op het plaatje zie je hoe het geheugen beheerd wordt. Ik laat dit door windows zelf regelen en krijg nooit meldingen van het virtuele geheugen hoewel ik m'n pc soms stevig laat werken.
Vroeger deed je als beginwaarde 2,5 keer de hoeveelheid die je geplaatst had maar tegenwoordig met de hoeveelheden RAM die we nu hebben hoeft dat niet meer.



Heb je gechecked op virussen, spyware en onnodige opstartitems?
116 over van de 512 is wel erg weinig.

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Onliner

Han ik heb hitman pro gedraaid en er is 1 plakdingetje weggegooid.
De boel van binnen schoongemaakt en vannacht draai ik norton erover.

Als ik dat fotobewerkings program, wat ik niet kwijt wil, erafhaal kom ik op 210mb.

Als ik een 1 gb ram module in mijn computer plaats is er dan een kans dat deze dan sneller opstart.


Han

Hitman Pro ..... maakt meer kapot dan je lief is   :bang :shocked

Heb je dat al eerder gedraaid dan weet je nu waar je rere problemen vandaan komen.
Ik zou 'm maar een verse installatie geven. Alle kans dat het dan weer okee is.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Onliner

Wat is een verse installatie  Han.

Han

Backups hebben.... formatteren ..... opnieuw installeren  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Onliner

Ik heb een station Backup met de programs die er van het begin opstonden.
En een station Recover Waar de Recover files opstaan.
Maar de vorige keer mislukte dit want ik weet niet hoe je met dat recover gedoe moet werken en heb toen mijn C: geformateerd en windows daar op gezet.
Maar misschien kan jij mij uitleg geven hoe dat met die recovers werkt.
Een backup van mijn computer heb ik nog nooit gemaakt omdat ik toch al de programs heb.



Bugs

Die Windows..... is dat wel een originele versie? En met backups bedoelen we niet alleen de programma's (en dan ga ik nog even aan het feit voorbij dat je waarschijnlijk zelf ook andere programma's hebt geïnstalleerd dan op die recover cd's staan) maar ook je foto's, muziek, documenten enzovoort.
Groetjes van Bugs

Han

Heb je daar geen documentatie over gekregen bij aanschaf van deze computer?
Misschien dan toch even informeren bij de winkel waar je die PC vandaan hebt.
Ik kan er zo weinig over zeggen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Onliner

Op mijn station backup heb ik  de handleiding gevonden om de computer weer in de kooptoestand terug te brengen.
Nu eerst de kijken en vergelijken met de cd's van de recovery en backup station of dat veranderd is.
Ik had wel nog een vraag maar die staat niet in de handleiding.
Deze computer had 3 partities in kooptoestand nu 5 wat gebeurd er met die 2 partities die ik gemaakt heb.
Moet ik deze weghalen, ik haal ze wel leeg natuurlijk.

Han

Die 2 later aangemaakte partities worden gewist tijdens de recovery. Na de recovery is de PC precies zo als dat hij was, toen je 'm voor het eerst aanzette. Er zijn dan weer met 3 partities.
Maak dus voordat je de recovery doet backups van alles wat je er zelf op hebt gezet en wat je wil bewaren, inclusief je mail, favorieten, documentenmap, foto's etc, etc.  Die backups maak je op DVD-r of zo. Uiteraard niet op de harddisk van deze PC want die harddisk wordt gewist.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Onliner

Okee Han dat doen we, maar eerst de foto's eraf halen, 7 gb aan foto's dus ik heb wat te doen.
Ik ga  van de week met vacantie, ik zit er over na te denken om het even uit te stellen.
Want ik moet nog een hoop bij elkaar zoeken voor het kamperen,en ook nog de caravan ophalen.
Dus Han tot zover bedankt.




Han

Dan zou ik als ik jou was eerst maar de voorbereidingen voor de vakantie doen en daarna lekker op vakantie.
De PC komt dan later wel.  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Onliner

Zo is het Han het is eigelijk te warm om wat te doen. :meterbier :




Han

Ik wens je een fijne vakantie.  :)
Ik laat het topic open staan. Dan kan je er nog wat in kwijt, als je de recovery daadwerkelijk
uit gaat voeren.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Vakantie zou nu toch wel voorbij moeten zijn  ;)
Hoe is het met dit probleem?

Edit Bugs: Het is inmiddels 13 december 2006.
Ik neem aan dat het probleem waarvoor dit topic geopend werd is opgelost.
Dit topic gaat dicht. Op verzoek van de topicstarter kan het door een teamlid weer geopend worden.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!